Geld & Recht alle pijlers

mijn overheid en ib?

26-05-2016 12:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
op mijn overheid staat onder geregistreerd inkomen 2015 het volgende :

2015 bedrag XXXXXX

Dit inkomen heeft de Belastingdienst geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting die u rond 21 mei 2016 hebt ontvangen. Op deze aanslag wordt dit inkomen 'Verzamelinkomen' genoemd.

Maar ik heb niks ontvangen geen brief , niks , vreemd of niet?
volgens mij doen ze niet meer aan brieven, maar staat alle post nu in een digitale mailbox, 'mijn overheid'?

qua 'makkelijker kunnen we het niet maken'
ja maar heb daar geen brief ontvangen , bij mij staat er duidelijk onder inkomen 2015 definitieve aanslag 21 mei 2016 .

Mijn man heeft er nog helemaal niks staan , terwijl wij tegelijk aangifte gedaan hebben.

Daarom vind ik het raar dat er bij mij 21 mei staat , terwijl het nu 26 is en ik nog steeds geen brief ontvangen heb
Dat dacht ik dus ook, dat ze niet meer aan brieven deden. Had mijn definitieve aanslag inderdaad online staan, maar kreeg van de week opeens ook exact hetzelfde bericht in een blauwe envelop op de mat.

Misschien gewoon even de Belastingdienst bellen om te vragen hoe en wat?
Dit jaar krijg je hem nog wel via een brief. Maar als hij 21 mei 2016 gedateerd is had je hem al moeten ontvangen. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat jouw poststuk bij een verkeerde bezorger terecht is gekomen. Dan was het de bedoeling dat je hem vrijdag kreeg, maar was hij in de verkeerde wijk. Die poststukken zijn pas maandag opgehaald en moesten dan nog door naar de juiste bezorger. Tenminste, als de belastingdienst het bij jullie ook via Sandd verstuurt. Ik zou vrijdag even afwachten en anders even bellen met de belastingtelefoon of kijken of je hem kunt vinden in Mijn Overheid.
Even geduld, komt nog wel
Mijn brief stond al wel in de digitale inbox terwijl het pas een paar dagen later op de brievenbus lag. Ik zou me niet zo druk maken. Die van mijn vriend kwam ook pas 2 weken na de mijne terwijl we ongeveer gelijk hadden ingevuld.
Idd @ wilma BD post komt hier met de sandd ;)

MN 99 MN En het gaat me echt niet om de snelheid hoor ;) gewoon om het feit dat er staat dat ik rond 21 mei een defintieve aanslag ontvang en dat dit tot op heden niet gebeurd is. Ik wacht de Sandd bezorger morgen af ...

Groetjes
quote:betalenofkrijgen schreef op 26 mei 2016 @ 14:44:

Idd @ wilma BD post komt hier met de sandd ;)

MN 99 MN En het gaat me echt niet om de snelheid hoor ;) gewoon om het feit dat er staat dat ik rond 21 mei een defintieve aanslag ontvang en dat dit tot op heden niet gebeurd is. Ik wacht de Sandd bezorger morgen af ...

GroetjesBij mij kwam de datum overeen met datum dat ik hem op de site zag en niet met dat ik hem thuis had.
Hallo,

ok , maar bij mij staat hij ook niet in mijn berichten ;)

Morgen maar eens afwachten , heb de BD trouwens net gebeld en geven aan dat de aanslag 21 mei gemaakt is en waarom nog niet gekomen , geen idee , afwachten is het credo ;(
Sandd is geweest , helaas niks van de BD.

Ben nader op onderzoek uitgeweest en vorige keer zaten er tussen gerigistreerd inkomen op basis van d-aanslag en de aanslag op papier 8 dagen.
Nu breekt me de klomp, nu staat er op mijn belastingdienst .nl onder laatste correspondentie

definitieve aanslag inkomensbelasting 2015 met datum 26-5-2016 ontvangen dooruzelf per post???

Wtf ?? ga ik het nu per post zo ontvangen ??
quote:betalenofkrijgen schreef op 27 mei 2016 @ 15:17:

Nu breekt me de klomp, nu staat er op mijn belastingdienst .nl onder laatste correspondentie

definitieve aanslag inkomensbelasting 2015 met datum 26-5-2016 ontvangen dooruzelf per post???

Wtf ?? ga ik het nu per post zo ontvangen ??Heb nou toch gewoon even geduld, die brief ligt met een paar dagen in uw brievenbus.
ok Gizzmo ;)

Maar het komt bij de bd altijd van 1 kant ..
Waar maak je je druk om? Die brief komt ooit heus wel, als hij er over een week nog niet is zou ik nog eens bellen. Tot die tijd rustig aan doen.
quote: betalenofkrijgen schreef op 27 mei 2016 @ 15:17:

Wtf ?? ga ik het nu per post zo ontvangen ??Dit is toch precies wat ik zei.
heb het geld binnen 1561 euro terug , yes!
en binnen 4 weken na aangifte ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven