Geld & Recht alle pijlers

Mishandeling, politie weigert bewijs te bekijken

21-10-2019 07:53 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben laatst geslagen in de bus, door een agressieve jongen die ik aansprak op spugen. Hij begon mij uit te schelden, ik werd boos en heb teruggescholden waarna hij mij een klap gaf. De politie kwam erbij en ondervroeg de andere.passagiers waar de jongens (vriendengroep) bij waren. Ze hebben ontkend dat ik geslagen ben, uit angst denk ik. Alles staat op beeld maar mijn letsel was niet erg genoeg dus ze gaan niet kijken. De politie zegt dat ik ook schuldig ben omdat ik terugschold en zei dat ze lekker moesten oprotten uit de bus, wat de heren meteen draaiden als racisme. De politie weigert naar de feiten te kijken maar gaat af op hearsay. Ik ben radeloos, helemaal omdat ze zeiden dar ze niks zullen doen en een advocaat nemen zinloos is. Deze jongen sloeg zo hard dat ik de bus door vloog. Ik weeg 80 kilo dus ik ben echt niet snel om te krijgen. De politie weigerde om mijn aangifte op te nemen en toen ik overstuur werd ben ik afgeblaft als onbeschoft. De mensen die erbij stonden zeiden er ook wat van en hebben mij opgevangen toen de bus weg reed.

Voor de mensen die zeggen dat ik me ermee niet had moeten bemoeien; dat klopt ook. Ik was het gewoon zat, die terror van deze groep jongeren. Ik vind het ook belachelijk dat de politie dit zo in stand houdt.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:41
Ik heb zeker wel draagvlak vanuit de omgeving. Nogmaals, het is of een advocaat of de media.
???

De politie wilde je niet helpen. De mensen uit de bus ook niet. Dat bedoel ik met dat je geen draagvlak hebt gecreëerd.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:42
Ja, maar je vond haar vast een zeikerd.
En over fatsoen gesproken..
Natuurlijk vond ik dat, maar ik schold haar niet uit en sloeg haar niet.
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:45
Natuurlijk vond ik dat, maar ik schold haar niet uit en sloeg haar niet.

Mijn complimenten.
Mijn punt is dat zuchten niet een positieve reactie oproept waardoor iemand geneigd is zijn gedrag te veranderen.
.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:37
Dus nu is het mijn schuld omdat ik ze niet netjes aansprak.
Ik zeg het je nogmaals: leer communiceren. Ook hier laat je duidelijk blijken dat op een correcte manier communiceren niet je sterkste kant is. Ook heb je een slechte kijk op je eigen gedrag. En ben je slecht in het juist beoordelen van bepaalde situaties.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
21-10-2019 08:44
???

De politie wilde je niet helpen. De mensen uit de bus ook niet. Dat bedoel ik met dat je geen draagvlak hebt gecreëerd.
Moet ik daar nog aan denken als ik word aangevallen? Of ik wel populair genoeg ben? Ik dacht dat ik in een land leefde waar er feiten werden berecht. Waar iemand een boete kreeg bij geweld, ondanks dat de ander hem aansprak/vies naar hem keek/ het vlees had aangebrand.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
21-10-2019 08:47
Ik zeg het je nogmaals: leer communiceren. Ook hier laat je duidelijk blijken dat op een correcte manier communiceren niet je sterkste kant is. Ook heb je een slechte kijk op je eigen gedrag. En ben je slecht in het juist beoordelen van bepaalde situaties.
Misschien is daar wel een reden voor. Maar al had ik als Wilders minder Marokkanen geroepen, dan NOG mogen ze niet slaan.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:48
Misschien is daar wel een reden voor. Maar al had ik als Wilders minder Marokkanen geroepen, dan NOG mogen ze niet slaan.
Waarom haal je wilders er bij? Die heeft hier niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:47
Mijn complimenten.
Mijn punt is dat zuchten niet een positieve reactie oproept waardoor iemand geneigd is zijn gedrag te veranderen.
Dat zal best. Meestal hebben mensen het wel door en houden ze op, of ze schelden wat.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:32
Volgens mij zeg ik nergens dat slaan oké is. Maar als je iets uitlokt denk/ vind ik dat de politie wel iets beters te doen heeft.
Uitlokt?
Omdat je ergens wat van zegt??? O_O
Als niemand jouw verhaal heeft ondersteund, en je bent niet gewond, dan zal het allemaal wel meevallen
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
21-10-2019 08:49
Waarom haal je wilders er bij? Die heeft hier niets mee te maken.
Wilders is een voorbeeld van iemand die iets roept wat dit soort tuig boos maakt. Die is ook geen aangeschoten wild.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:47
Moet ik daar nog aan denken als ik word aangevallen? Of ik wel populair genoeg ben? Ik dacht dat ik in een land leefde waar er feiten werden berecht. Waar iemand een boete kreeg bij geweld, ondanks dat de ander hem aansprak/vies naar hem keek/ het vlees had aangebrand.
Ik vind het heel bijzonder hoe je informatie die bij je binnenkomt verwerkt. Je maakt er totaal iets anders van.
Ik heb de moeite genomen, speciaal voor jou, om je een tip te geven om je te helpen. Doe er je voordeel mee, of niet.
Vriendgedumpt schreef:
21-10-2019 08:43
Dapper dat je wat durfde te zeggen van het asociale gedrag van die jongens. Uit dit topic en de reactie van de politie blijkt wel dat iedereen liever zijn snavel houdt. Ik vind het absurd dat slaan goedgekeurd wordt op deze manier en dat mensen er door de reactie van de politie en omstanders liever voor lijfsbehoud kiezen. Kijk ook eens naar dat programma over sociale experimenten op woensdags, dan zie je wat een watjes de meeste mensen zijn. Slechts een enkeling zegt iets van asociaal gedrag en helpt iemand die lastig gevallen wordt. Het klinkt mij alsof jouw mede buspassagiers in hun broek scheten voor dat stelletje tuig.
TO is helemaal niet dapper, want heeft helemaal niets gezegd. Hij of zij heeft geïrriteerd gekeken en behoorlijk wat gescholden. Enorm onbeschoft gedrag. Wat is hier nou dapper aan? Op Tokkies reageren als een Tokkie helpt niets. Dat is geen applausje waard.
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:51
Wilders is een voorbeeld van iemand die iets roept wat dit soort tuig boos maakt. Die is ook geen aangeschoten wild.
Ow ik denk zomaar dat die meid een punt had in de bus.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 08:50
Als niemand jouw verhaal heeft ondersteund, en je bent niet gewond, dan zal het allemaal wel meevallen
Dit denk ik ergens ook.
Als je zwaar mishandeld was had de politie echt wel wat gedaan.
Mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-10-2019 08:50
Uitlokt?
Omdat je ergens wat van zegt??? O_O

NEEHEE.
Jemig jongens, echt, je hebt ‘ergens wat van zeggen’ en ‘ergens wat van zeggen’. Maar kennelijk zien velen dat verschil niet.
.
justagirly schreef:
21-10-2019 08:53
Dit denk ik ergens ook.
Als je zwaar mishandeld was had de politie echt wel wat gedaan.
Mag ik hopen.
Natuurlijk, lees de op nog eens goed. Dit is gewoon weer het zoveelste moslim bash verhaal
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
21-10-2019 08:52
Ow ik denk zomaar dat die meid een punt had in de bus.
Ik zeg nergens dat ik fan ben van Wilders.

Ik heb ook een aandoening waardoor ik zwart/wit denk en moeite heb met inleven in anderen. Ik zal dingen vast wel verkeerd gezegd hebben, maar dan nog gaat slaan te ver.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:54
NEEHEE.
Jemig jongens, echt, je hebt ‘ergens wat van zeggen’ en ‘ergens wat van zeggen’. Maar kennelijk zien velen dat verschil niet.
Even teruggelezen nog, had ik eerder moeten doen. De manier waarop TO reageerde maakt het verschil. En TO, je noemt zulke mensen geen beest. Nooit.

Ik neem die vorige reactie van mij terug en snap goed wat jij bedoelde anoniem262821034!
Het is olie op het vuur gooien en dat is iets anders dan ergens op een nette manier wat van zeggen.
justagirly wijzigde dit bericht op 21-10-2019 08:58
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-10-2019 08:55
Natuurlijk, lees de op nog eens goed. Dit is gewoon weer het zoveelste moslim bash verhaal
Ik heb niks tegen moslims of Marokkanen. Ik ben wel van mening dat er een groep straattuig is binnen die nationaliteit die niet wordt aangepakt. Die heb je ook bij Nederlanders
Alle reacties Link kopieren
pumpkinspice schreef:
21-10-2019 08:56
Ik zeg nergens dat ik fan ben van Wilders.

Ik heb ook een aandoening waardoor ik zwart/wit denk en moeite heb met inleven in anderen. Ik zal dingen vast wel verkeerd gezegd hebben, maar dan nog gaat slaan te ver.

Oh je hebt een aandoening dus je kan er niks aan doen wou je zeggen?
Misschien een extra reden om in het vervolg gewoon maar je mond te houden dan.
.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-10-2019 08:58
Even teruggelezen nog, had ik eerder moeten doen. De manier waarop TO reageerde maakt het verschil. En TO, je noemt zulke mensen geen beest. Nooit.

Ik neem die vorige reactie van mij terug en snap goed wat jij bedoelde anoniem262821034!
Het is olie op het vuur gooien en dat is iets anders dan ergens op een nette manier wat van zeggen.
Ik zei'je bent toch geen beest'.

Niet ' Marokkanen zijn apen'.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-10-2019 08:58
Even teruggelezen nog, had ik eerder moeten doen. De manier waarop TO reageerde maakt het verschil. En TO, je noemt zulke mensen geen beest. Nooit.

Ik neem die vorige reactie van mij terug en snap goed wat jij bedoelde anoniem262821034!
Het is olie op het vuur gooien en dat is iets anders dan ergens op een nette manier wat van zeggen.

:thumbsup:
Gelukkig, ik begon mijn vertrouwen in de mensheid al te verliezen. :P
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-10-2019 08:58
Oh je hebt een aandoening dus je kan er niks aan doen wou je zeggen?
Misschien een extra reden om in het vervolg gewoon maar je mond te houden dan.
Vanaf nu reageer ik alleen op juridisch advies, want ik weiger te accepteren dat slaan ok is in welke situatie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
21-10-2019 08:53
Dit denk ik ergens ook.
Als je zwaar mishandeld was had de politie echt wel wat gedaan.
Mag ik hopen.
Mishandeling houdt stand doordat de dader steeds weer een stap verder kan gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven