Geld & Recht alle pijlers

Mondelinge aanbieding en nu doen of je uit je nek kletst...

02-03-2011 09:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_45242 wijzigde dit bericht op 03-03-2011 13:03
Reden: te veel details
% gewijzigd
Nee, mondelinge afspraak is mondelinge afspraak.

Maar probeer je recht maar eens te halen. Heeft je man een getuige? Iemand die wil verklaren dat dit allemaal idd is gezegd door de leidinggevende?

Je man is gewoon genaaid!

En dan zou ik me nu ziek, zwak en misselijk voelen en dus lekker 2 maanden op de bank gaan zitten. Naaien doe je nl met z'n 2-en!
Nope
Netjes is het zeker niet, maar goed, kun je bewijzen dat er andere afspraken zijn gemaakt.

Wat als je man zijn keutel intrekt? Je zegt dat het ontslag mondeling is gedaan. Is het al schriftelijk bevestigd door de werkgever? Indien niet, dan is dat nog de overweging waard. Even die paar maanden uitzitten zodat die studieovereenkomst verlopen is en pas dan ontslag nemen.

Verder zitten er ook regels aan studieovereenkomsten. Zo moet de studieschuld worden afgebouwd in een bepaalde periode. (linkje)
xaartje staat er iets op papier??

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt. Manlief moest een nieuwe auto uitzoeken, hij heeft op dat moment aangegeven dat hij bezig was met een andere baan in het buitenland maar dat niets zeker was. De auto die wij graag wilde lag iets boven het leasebedrag, maar binnen het leasebedrag was er vrijwel niets te krijgen (alleen hele kleine auto's). Collega van manlief wilde de auto graag overnemen indien manlief weg zou gaan.

Manlief heeft toen met zijn leidinggevende gesproken en de situatie uitgelegd daarbij ook gevraagd hoe er met de evt kosten omgegaan zou worden als hij wel weg zou gaan. Kosten zouden besproken worden en manlief moest zich er geen zorgen om maken.

Uiteindelijk ging manlief idd na 6 maanden weg bij het bedrijf (heeft daar 7 jaar gewerkt) en kregen wij de volle rekening voor de auto. Van de gemaakte afspraken bleek niets terecht te komen, auto mocht niet naar collega en wij moesten het volle pond betalen. Dat was dus ruim 3000 euro.

Er is hier uitvoerig over gesproken met persoon boven leidinggevende maar nee er werd niets meer aangedaan. Advocaat ernaar laten kijken maar die kon niets omdat er niets op papier stond. Heel erg zuur dus...

sorry voor het lange verhaal, maar is denk ik vergelijkbare situatie...
Hoe heeft je man het voorstel verwoord? Als "ik doe dit en dit voorstel" of als "we zijn in die en die meeting overeengekomen dat"?
quote:SuperCow schreef op 02 maart 2011 @ 09:24:

Netjes is het zeker niet, maar goed, kun je bewijzen dat er andere afspraken zijn gemaakt.

Wat als je man zijn keutel intrekt? Je zegt dat het ontslag mondeling is gedaan. Is het al schriftelijk bevestigd door de werkgever? Indien niet, dan is dat nog de overweging waard. Even die paar maanden uitzitten zodat die studieovereenkomst verlopen is en pas dan ontslag nemen.

Verder zitten er ook regels aan studieovereenkomsten. Zo moet de studieschuld worden afgebouwd in een bepaalde periode. (linkje)

Helaas heeft de man het hele voorstel alsnog op mail gezet en daar dus min of meer zijn ontslagaanvraag bevestigd.

Zijn leidinggevende is buiten zijn boekje gegaan door vanalles te beloven. En het is nogal schofterig dat alles nu ontkend en genegeerd wordt.

Zoals ik al zei, jullie zijn genaaid, goede les, voortaan alles op papier zetten en laten bevestigen. Heel lullig dat je zo met elkaar om moet gaan, maar schijnbaar kan je collega's niet vertrouwen als het erop aan komt. Leidinggevende is ten slotte ook een collega...

Sterkte met deze tegenvaller.

Bah, altijd jammer als je zo weg gaat bij een werkgever waar je toch (tenminste ik) altijd je best voor gedaan hebt.
Nope
.
"Er waren geen getuigen van de inhoud, wel dat er een gesprek was (glazen wanden)"

En voor hetzelfde geld hadden je man en die leidinggevende het over de toestand in de wereld. Of wisselden kookrecepten uit.

"Ik ken de leidinggevende en voelde al gelijk aan dat hij niet op het tegenvoorstel in zou gaan, maar doen alsof hij dit nooit heeft gezegd...pfff

Ik moet eerlijk zeggen dat manlief het hier en daar niet goed heeft aangepakt om al te beginnen met instemmen met de overeenkomst vorig jaar. Ook de communicatie tussen deze twee verloopt slecht en ik denk dat je meer bereikt met een positieve insteek en je weinig vliegen met azijn.... wat was t ook alweer."

Je man heeft te veel vertrouwen in die jan doedel gehad. En dat vind ik niet zijn fout, maar zegt meer iets over die jan doedel.
Nope
.
.
Heb je een ontvangstbevestiging op die mail? Ik zou toch proberen daar nog wat mee te doen.

Factureren ze ook niks aan de nieuwe werkgever? Dat is raar, want met een beetje pech loopt je man daardoor die 1000 euro ook mis. En het lijkt mij dat ze wel een bewijs zouden moeten geven, je betaalt er tenslotte voor...

Maar goed, ik weet niet precies hoe dit allemaal officieel in elkaar zit, maar ik zit me hier thuis ook op te winden, want het is zoo irritant als gemaakte afspraken niet nagekomen worden.
.
quote:xaartje schreef op 02 maart 2011 @ 09:47:

5. Mijn laatste werkdag is 29 april, ik lever op die dag mijn bezittingen van xxxxxx in.

Mocht je zoals door jou eerder aangegeven een uitdiensttreding per 1 april wensen, dan stel ik het volgende voor:

Ik lees nergens dat je man ontslag neemt. Hij geeft aan "zijn laatste werkdag" en "mocht leidinggevende eerder uitdiensttreding wensen". (Laatste werkdag voor de vakantie die je man op gaat nemen?) Je man doet naar mijn mening een voorstel hoe een ontslag af te ronden maar heeft nog geen officiële ontslagaanvraag gedaan, die is mondeling gedaan zoals ik het begrijp uit je berichten. En wat mondeling is, daar kun je op terugkomen volgens het bedrijf
.
Is die leidinggevende uberhaupt wel bevoegd om dit soort beslissingen te maken? Ik denk dat je wettelijk gezien aan het korste eind trekt. De officiële opzegtermijn en studieovereenkomst staan immers wel op papier.

Nu blijft je man dus een maand langer in loondienst met opbouw van vakantiegeld/dagen voor die extra maand. Volgens mij kost het de werkgever meer om een ongemotiveerde werknemer een maand langer in dienst te houden, dan de eerder genoemde afspraak. Hopelijk ziet de directeur dit ook in. Ik zou meteen ook maar de opname/uitbetaling vakantiedagen bespreken met de directeur, als ik jouw man was. Daar is meestal ook wel gedonder mee. En hou er rekening mee dat als zijn openstaande vakantiedagen worden uitbetaald, hij ook recht heeft op vakantietoeslag op dit bedrag (8%).
.
anoniem_45242 wijzigde dit bericht op 03-03-2011 13:04
Reden: te veel details
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven