Geld & Recht alle pijlers

N.a.v topic enorme geldprijs gewonnen, wat zou jij kopen?

04-10-2010 14:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik moest wel even lachen om het topic van Whopper! Maar ik moet bekennen dat ik het soms heerlijk vind een paar minuten na te denken over een geldprijs.

Wat zou jij doen met ¤ 100.000,- ?

En wat zou jij doen met ¤ 1.000.000.- ?

Ik denk dat ik met de eerste prijs mijn huidige baan zou opzeggen en een nieuwe opleiding zou volgen op het HBO of het geld zou gebruiken voor een koophuis.

Wat ik met een miljoen zou doen vind ik al wat moeilijker. Ik denk zo ie zo een huis kopen, mijn moeder financieel helpen etc.

Maar wat zou jij dus doen?
quote:Honingvogel schreef op 04 oktober 2010 @ 15:07:

[...]

Je vergeet nog helemaal te noemen dat die kast van 5 ton ook meer kost aan onderhoud, ozb, gas, etc.

Ben ik ondankbaar als ik zeg dat ik liever een maandelijks vast bedrag (dat meegroeit met de inflatie) zou winnen dan een eenmalig groot bedrag? Levenslang krijgen zeg maar, alleen dan leuk Lijkt me idd ook helemaal geweldig! Levenslang de dubbele levensstandaard als die ik nu al heb, daar teken ik voor!
Rijbewijs en autootje

Studie

Groter huis plus mooie inrichting

Zeker die retailtherapie

Heb 1 a 2 armlastigen in mijn omgeving die vermits ze niet verspillen mogen delen in wat van de luxe

En daarna of daartijdens heel goed nadenken hoe ik nooit meer arm word.
Als je een goed grote prijs wint kun je er dus een lijfrente van kopen en heb je je maandelijkse zekerheid. Omdat niemand een flauw benul heeft van belastingtrucjes en efficient vermogensbeheer komt er dus zo'n financieel adviseur bij de grote prijzen.
Ik denk dat ik eerst eens met honingvogel in retail therapie ga. Verder zou ik ons huis afmaken en dan op wereldreis. Misschien dan precies andersom.

Of ik zou huis en haard verlaten met lief om een hostel te beginnen in een of andere populaire stad.

Ik weet het eigenlijk niet. En met 100.000 zou ik een selectie maken van bovenstaande.
De 100.000 euro steek ik in ons huis (of misschien toch een ander huis), een vakantie met familie (10 man) en een andere auto.

De 1.000.000 daar los ik de hypotheek van mijn ouders mee af, kopen we een ander huis, gebruik ik voor een andere studie.
Met beide geldprijzen zou ik een huis kopen. Met 1 miljoen een wat groter huis dan met 1 ton. Met een ton hou je ook een hypotheek, maar dan kan je in ieder geval die hypotheek beperken.
quote:mamzelle schreef op 04 oktober 2010 @ 15:13:

Als je een goed grote prijs wint kun je er dus een lijfrente van kopen en heb je je maandelijkse zekerheid. Omdat niemand een flauw benul heeft van belastingtrucjes en efficient vermogensbeheer komt er dus zo'n financieel adviseur bij de grote prijzen.Komt die er echt bij? Vanuit de loterij bedoel je? Of is dat meer van het kaliber ambulance advocaten?
100.000 schuld gelijk aflossen en een kavel voor "mijn" droomhuis kopen (dan wel flinke aanbetaling daarin doen)

100.0000 schuld gelijk aflossen en een kavel voor "mijn" droomhuis kopen

familie financieel ook voorthelpen, vakantie spenderen in een derde wereldland en daar persoonlijk e.e.a sponsoren

last but not least bedrag op de spaarrekening zetten
Met een ton: laminaat in mijn huurwoning. Een andere sportfiets, mijn huidige rijdt op z´n laatste velgen... Een andere bril kopen, deze heeft krassen op het glas. Een dressoir of andere mooie kast kopen, en een boekenkast. Een digitale camera. Een onafhankelijke assessment laten doen om te kijken wat mijn sterke kanten en mijn valkuilen zijn. Van daaruit een studie of baan/stage kiezen. Een bijbehorende garderobe voor die carriere. Rijbewijs halen. Mooie coupe laten knippen.

Met een miljoen: een woning kopen en die inrichten. Verder het bovenstaande. Bankrekening spekken. Voor vrienden en bekenden is er al een lijstje opgesteld wie wat wil, dus daar hoef ik niet meer over in discussie

Van nog veel meer miljoenen: via via mensen helpen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken maar door allerlei regeltjes vastlopen. Eigen bedrijf oprichten voor kleding, stijl en leefadviezen.
Niemand die zegt: Ik zou het aan Sabeltandcavia geven?

Tssssk
Ik vind hier dingen van.
Met beide bedragen ga ik emigreren naar een land waar het sowieso meer waard is (dus goedkoper onderhoud). Alleen bedrag 1 moet ik toch nog iets verzinnen om daar uiteindelijk inkomsten te genereren, al is het zeker een leuke opstart voor mijn droom en bij bedrag 2 emigreer ik en zorg dat mijn droom meteen uitkomt .
van 100.000 euro zou ik mijn studieschuld aflossen, flink gaan shoppen en de rest nog even op de spaarrekening zetten.

van 1.000.000 zou ik het bovenstaande doen en een huis kopen. Ik zou mijn ouders een nieuwe inrichting voor hun huis geven en op vakantie gaan met mijn fam. En ik denk dat ik een halve dag/een dag minder zou gaan werken.
Bij 100.000 ga ik weer studeren en een autootje kopen om bij de universiteit te komen.

Bij 1.00.000 ga ik bovenstaande doen+ een huisje kopen+ een schoonmaakster inhuren+minder werken+ een lief hondje nemen waar ik dan alle tijd voor heb. Verder wat familie/vrienden sponsoren, maar heb het idee dat een miljoen er sneller doorheen gaat dan ik denk...

Niet zulke spannende dingen dus, maar wel iets relaxter dan nu.
Met 100.000 euro zou ik mijn starterslening op mijn huis aflossen en van de rest lekker met vriend en kind vaak op reis gaan en een nieuwe auto kopen waar de wandelwagen wel achterin past.

Met 1.000.000 een groter huis kopen en trouwen en dan een heel groot feest geven :-)
Staat al in het topic van whopper.
100,000 euro:

-80,000 hypotheek alfossen

-5,000 shoppen met moeder en zus (en nieuwe laptop voor mezelf), en ook nog met lief

-1,000 geplande vakantie met lief wat luxer maken

-14,000 vastzetten

1,000,000 euro:

-hele hypotheek aflossen

-200,000 groot vakantiehuis bouwen in herkomstland lief

-150,000 klein woonhuis kopen in herkomstland lief

-gaan shoppen: een keer met moeder een keer met zus en een keer met lief (en dan dus wat meer kopen)

-50,000 opzij zetten voor neefjes

-zus helpen met kopen van haar droomhuis

-5,000 ouders een vakantie cadeau geven

-10,000 broer een wereldreis cadeau geven

-vliegticketsfonds opzetten voor vliegtickets voor mijn familieleden om mij op te komen zoeken in mijn nieuwe grote vakantiehuis in herkomstland lief

-minder werken

-rest vastzetten

en dan mijn beklag doen dat het geld allemaal zo snel de deur uitvliegt en je weer arm bent voor je het weet...
een keer is genoeg
Ik zou het aan Sabeltandcavia geven.
Leuk! Als ik die prijzen nú zou winnen..

100.000: studie betalen, studie vriend betalen, droomauto voor mn vriend kopen, motorrijbewijs halen, motor kopen, beetje ruimer kunnen leven en de rest op een spaarrekening (voor 'later', ongeveer 5 jaar, ander huis etc.).

100.000.000: studie betalen, studie vriend betalen, droomauto's vriend én van mijzelf kopen, motorrijbewijs halen, motor kopen, ruimer kunnen leven, een vakantiehuis in Zweden financieren, de rest op spaarrekening voor ons droomhuis over een paar jaartjes óf al gaan kijken voor een mooie kavel. Wat overblijft is voor een relaxter leven (horen ook leuke dingen doen/familie etc. bij!), en om te sparen. Oja, en als we in dat nieuwe huis wonen; een schoonmaakster!

De meeste dingen komen trouwens sowieso aan de beurt, alleen duurt het zonder die leuke prijsjes allemaal wat langer!
anoniem_106435 wijzigde dit bericht op 04-10-2010 16:18
Reden: oja
% gewijzigd
quote:whopper schreef op 04 oktober 2010 @ 16:06:

Ik zou het aan Sabeltandcavia geven.
Ik vind hier dingen van.
100.000 euro.

Een nieuwe bus kopen voor mijn vriend en zoon (voor hun hobby) tevens camper zodat we daar ook mee op vakantie kunnen.

1.000.000 euro.

Baan opzeggen. Eigen winkel beginnen, leuke boetiek ofzo.

Veel geld in zoons sport steken. Misschien een leuk huisje in Spanje aanschaffen.
Ik snap dus niet waarom mensen hun hele hypotheek af willen betalen... Dat is fiscaal niet zo slim hoor! Je kan beter nog een klein deel open laten staan!
quote:Marielle1410 schreef op 04 oktober 2010 @ 18:43:

Ik snap dus niet waarom mensen hun hele hypotheek af willen betalen... Dat is fiscaal niet zo slim hoor! Je kan beter nog een klein deel open laten staan!Dat zat ik me ook al af te vragen. Hypotheek kun je aftrekken van de belasting, dus je kunt beter 'n aflossingsvrije hypotheek nemen/houden, ook al word je multimiljonair.
Oh, die paar miljoenen worden straks voor mij werkelijkheid hoor!!!

10-10-2010
100.000 schulden afbetalen, woonruimte vinden en een leuke bruiloft. Familieleden een deel geven. De rest bewaren voor na de studie en dan een klein huisje kopen in buitenland en een eigen zaak beginnen daar.

Met een miljoen zou ik trouwens hetzelfde doen. Alleen krijgen mijn familieleden dan een groter bedrag, kopen we een mooi huis in buitenland en gaat er ook nog een flink deel naar het goede doel. Alleen zou ik dat wel zelf opzetten want de bestaande goede doelen geven naar mijn mening een te klein deel aan de mensen die het nodig hebben(begrijpelijk hoor, maar ik vind dat het beter kan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven