Geld & Recht alle pijlers

Financiën /contracten

04-10-2025 21:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
N.a.v een ander topic dat ik niet verder wil vervuilen ben ik benieuwd hoe jullie de dingen thuis geregeld hebben?
Ben je getrouwd/samenlevingscontract?
Welke afspraken zijn er gemaakt?
Ben je er blij mee?
Als goed gebruik trapt TO af:
Om en nabij 10 jaar getrouwd: koude uitsluiting met een heel groot huwelijksfeest...
Van het grote feest spijt, van de koude uitsluiting geen seconde.

Zorgtaken zijn 55/45 verdeeld, daar mag ik ook niet over piepen.
Niet getrouwd, wel samenlevingscontract. Het enige belangrijke dat daarin staat is dat vriend zijn inbreng in het huis weer terugkrijgt als we uit elkaar gaan. Verder weet ik niet meer precies wat erin staat, het is alweer bijna 30 jaar geleden dat ik het voor het laatst heb gelezen. Verder financiën op één hoop, ook al bijna 30 jaar.
Getrouwd, al bijna 20 jaar.
Gemeenschap van goederen. We hadden allebei bijna niets toen we trouwden. Verder allebei gewoon in loondienst, verschillen in salaris waren wisselend, in het begin van ons huwelijk verdiende mijn man meer, nu ik.

Zorg/werk/mental load zijn prima verdeeld, ik iets meer werk en mental load, mijn man meer huishouden en kindergedoe (tandarts/ortho/voetbal).

Werkt voor ons allebei prima zo.
"Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’au bout pour que vous puissiez le dire." -Voltaire
Getrouwd. Ben inmiddels voor een deel ADL afhankelijk. Testament hier, koude kant uitgesloten. Man werkt niet meer en zorgt voor mij en grotendeels het huishouden.
Afkoelen heeft gewerkt
Getrouwd in gemeenschap van goederen 14 jaar geleden. We hadden allebei weinig. Beide fulltime werken, tijden dat hij iets meer verdiende en nu ik iets meer.
Altijd 50-50 voor vaste lasten, boodschappen en andere gezamenlijke uitgaves op een gezamenlijke rekening, de rest houden we op eigen rekeningen. Prima tevreden mee.

Huishouden ik iets meer, daarentegen doet hij meer klussen in en om huis.

We hebben trouwens geen testament momenteel, aangezien we geen kinderen hebben interesseert het me ook niet. Wil nog een levenstestament opmaken.
Met ex geregistreerd partnerschap met een jubelton inleg van zijn kant in het huis waar ik niet in meedeelde. Ook altijd eigen rekeningen en spaargeld gehouden. Nu latrelatie, dus niets op papier. Bij eventueel samenwonen gaan we dat wel doen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven