Geld & Recht alle pijlers

Naam garage onder kentekenplaat gewijzigd

23-01-2021 21:24 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn auto komt van een een Peugeot garage .
Nu doen mijn ouders het onderhoud bij iemand van iemand uit mijn klas van vroeger een auto monteur / auto dealer nu heeft hij onder het kenteken plaat zijn gegevens gezet.

Ik vind dit eigelijk best wel gek. Aangezien ik daar de auto niet gekocht heb en het ook geen positieve wijziging is in mijn ogen van een bekende Peugeot garage naar zijn voor- en achternaam en tel nummer.

Mag dit zomaar? Ik vind het nog al “ amateuristisch “ overkomen zo op de auto. Aangezien ik de auto daar niet gekocht heb.

Mag dit zomaar zonder te vragen ?

Totaal aantal stemmen: 125

Ja (37%)
Nee (63%)
linnylow wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:27
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 17:27
Want jij gaat vooraf aan de beurt checken hoe vol alles nog zit? Zodat je ze kunt ‘betrappen’?

Of je hebt het toevallig zelf net bijgevuld. :lightbulb:
Vind je het niet erg dan, dat zoiets op de rekening komt te staan terwijl er niks bijgevuld hoefde te worden? Oftewel: het 'betrappen' is erger volgens jou dan de oneerlijkheid van de garage?
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
24-01-2021 17:41
Of je hebt het toevallig zelf net bijgevuld. :lightbulb:
Vind je het niet erg dan, dat zoiets op de rekening komt te staan terwijl er niks bijgevuld hoefde te worden? Oftewel: het 'betrappen' is erger volgens jou dan de oneerlijkheid van de garage?
Ik zou dat gewoon bij het afleveren van de auto zeggen: "Wel graag olie controleren, maar de ruitenwisservloeistof heb ik 3 dagen geleden zelf nog bijgevuld, dus dat hoeft niet". Zoiets. Net zo goed als dat ik bijv. tegen de hulp zeg: de badkamer hoeft deze week niet, want we zijn aan het klussen geweest en ik heb de badkamer 2 dagen geleden nog een goede beurt gegeven".
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-01-2021 17:47
Ik zou dat gewoon bij het afleveren van de auto zeggen: "Wel graag olie controleren, maar de ruitenwisservloeistof heb ik 3 dagen geleden zelf nog bijgevuld, dus dat hoeft niet". Zoiets. Net zo goed als dat ik bijv. tegen de hulp zeg: de badkamer hoeft deze week niet, want we zijn aan het klussen geweest en ik heb de badkamer 2 dagen geleden nog een goede beurt gegeven".

Nou dit.
Als zij controleren en bijvullen, al is het maar 2mL, vind ik het niet gek dat ze daar een standaard bedrag voor in rekening brengen.
Als je het niet wilt moet je het heel duidelijk aangeven, doen ze het dan toch heb je een punt. Maar anders gewoon niet piepen.
Alle reacties Link kopieren
Tja. Dat hád ik dus tegen de garage gezegd (zwart op wit zelfs). Maar dat werkte dus niet. :)
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
24-01-2021 18:45
Tja. Dat hád ik dus tegen de garage gezegd (zwart op wit zelfs). Maar dat werkte dus niet. :)

Nou dan kan je ze daar op aan spreken, wat is je probleem dan?
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 18:56
Nou dan kan je ze daar op aan spreken, wat is je probleem dan?

Oh boy... :facepalm:
C⨀urage schreef:
24-01-2021 18:45
Tja. Dat hád ik dus tegen de garage gezegd (zwart op wit zelfs). Maar dat werkte dus niet. :)
Dan zou ik zeggen dat het tijd wordt om een andere garage te zoeken voor het onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
24-01-2021 18:45
Tja. Dat hád ik dus tegen de garage gezegd (zwart op wit zelfs). Maar dat werkte dus niet. :)
Dan is het toch simpel? Je pakt dat zwart-op-wit documentje erbij dat je gegeven hebt en wijst aan waar de afspraak staat dat ze het NIET zouden doen, en klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
24-01-2021 19:24
Dan zou ik zeggen dat het tijd wordt om een andere garage te zoeken voor het onderhoud.

Het was inderdaad eens maar nooit weer. Ruitenvloeistof was nog het minste van de problemen, :)
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 17:27
Want jij gaat vooraf aan de beurt checken hoe vol alles nog zit? Zodat je ze kunt ‘betrappen’?
Je moet van je glazen bol af en blijf maar ook van de koffie drap af want je bent er zeer slecht in ;)
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-01-2021 17:47
Ik zou dat gewoon bij het afleveren van de auto zeggen: "Wel graag olie controleren, maar de ruitenwisservloeistof heb ik 3 dagen geleden zelf nog bijgevuld, dus dat hoeft niet". Zoiets. Net zo goed als dat ik bijv. tegen de hulp zeg: de badkamer hoeft deze week niet, want we zijn aan het klussen geweest en ik heb de badkamer 2 dagen geleden nog een goede beurt gegeven".
Dat zei ik élke keer en toch bleef het gebeuren.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
24-01-2021 19:15
Oh boy... :facepalm:
Ja die naam word opeens heel logisch. :proud:
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
24-01-2021 19:59
Dat zei ik élke keer en toch bleef het gebeuren.

Dan ben je dom dat je erheen blijft gaan. Ingewikkelder is het niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 20:16
Dan ben je dom dat je erheen blijft gaan. Ingewikkelder is het niet hoor.
Wat zei ik nou over die glazen bol van je? Je bent er geen kei in. :-D
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 17:27
Want jij gaat vooraf aan de beurt checken hoe vol alles nog zit? Zodat je ze kunt ‘betrappen’?


Ja, ik was dit soort ongein zo zat, dat ik de ruitensproeiervloeistof bijvulde tot er geen drup meer bij kon, en raad maar, op de bon stond ruitensproeier vloeistof bijgevuld a fl 7,50, inderdaad, het is is al even geleden.

Als ik ergens een hekel aan heb is het om besodemieterd te worden.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk wel dat je het (ongevraagd) wijzigen van de kentekenplaat uiteindelijk wel zelf betaald, ook al staat het niet op de rekening.

Een monteur is er toch al snel 10 minuten mee bezig + de kosten van de kentekenplaathouder.

Alleen de zon gaat gratis op.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
24-01-2021 20:36
Wat zei ik nou over die glazen bol van je? Je bent er geen kei in. :-D

Fijn dat je jezelf zo grappig vindt.
Welterusten.
Alle reacties Link kopieren
Eh we hebben het hier over een stickertje langs de onderzijde van je kentekenplaat toch? Of hebben ze je auto gecarwrapt zonder jouw toestemming en rijdt je nu rond met levensgroot ' garage Jan' op je motorkap en beide zijkanten?? Nee toch. Trek dat stickertje van je kentekenplaat af als dat voor jou zo'n probleem is en maak je niet zo druk zeg. :roll: zalig zijn zij die niks anders hebben om zich druk om te maken dan een stickertje op hun auto op een plek waar geen mens naar kijkt.. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
25-01-2021 08:24
Eh we hebben het hier over een stickertje langs de onderzijde van je kentekenplaat toch?
.
Nee, we hebben het hier over een kunststof plaat welke achter de kentekenplaat bevestigd zit en die je er niet eventjes af trekt, daar heb je echt gereedschap voor nodig.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat ook niet willen.
Maar ik heb zelf de naam van de dealer afgeplakt met een sticker met het wapen van mijn provincie erop.
Ik wist niet eens dat dit soort stickers bestonden, maar wel dus.
Niet echt belangrijk maar ik vond het leuker. En ik had ook gedoe met de betreffende garage over een kras die ze bij het onderhoudt op mijn auto hadden gemaakt.
Dus ze waren me per direct kwijt als klant en ik wilde de naam niet meer zien. Mooi opgelost zo met die sticker
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
25-01-2021 16:47
Ik zou dat ook niet willen.
Maar ik heb zelf de naam van de dealer afgeplakt met een sticker met het wapen van mijn provincie erop.
Ik wist niet eens dat dit soort stickers bestonden, maar wel dus.
Niet echt belangrijk maar ik vond het leuker. En ik had ook gedoe met de betreffende garage over een kras die ze bij het onderhoudt op mijn auto hadden gemaakt.
Dus ze waren me per direct kwijt als klant en ik wilde de naam niet meer zien. Mooi opgelost zo met die sticker
In dit geval snap ik het. Maar TO maakt graag gebruik van de diensten van de betreffende garage. Ze wil alleen wel de naam van de dealer erop hebben, want dan zou de auto meer waard zijn denkt ze. Maar het onderhoudsboekje is hierin natuurlijk veel meer van belang. Al zegt dealer onderhouden ook weinig, heb ik zelf ondervonden. Die leverden prutswerk, terwijl alsnog mijn eigen garage het heeft opgelost uiteindelijk. Er kijkt bijna niemand naar die naam achterop en een koper zal altijd het onderhoudsboekje erbij pakken. Dus voor de waarde zegt het niks.

Maar goed, als TO graag haar oude nummerplaathouder terug wil, moet ze daarvoor bij haar huidige garage zijn natuurlijk. Al vermoed ik dat die hem al lang weggegooid heeft.
Een goede garage had hem meegegeven overigens of pas weg gedaan bij ophalen na overeenstemming met TO. Ik krijg altijd alle vervangen onderdelen mee of te zien. Dan weet je namelijk dat ze je niet neppen en het echt vervangen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven