Geld & Recht alle pijlers

Naam garage onder kentekenplaat gewijzigd

23-01-2021 21:24 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn auto komt van een een Peugeot garage .
Nu doen mijn ouders het onderhoud bij iemand van iemand uit mijn klas van vroeger een auto monteur / auto dealer nu heeft hij onder het kenteken plaat zijn gegevens gezet.

Ik vind dit eigelijk best wel gek. Aangezien ik daar de auto niet gekocht heb en het ook geen positieve wijziging is in mijn ogen van een bekende Peugeot garage naar zijn voor- en achternaam en tel nummer.

Mag dit zomaar? Ik vind het nog al “ amateuristisch “ overkomen zo op de auto. Aangezien ik de auto daar niet gekocht heb.

Mag dit zomaar zonder te vragen ?

Totaal aantal stemmen: 125

Ja (37%)
Nee (63%)
linnylow wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:27
2.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
😂
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-01-2021 22:50
Maar een koper kijkt toch beter in het onderhoudsboekje dan naar de kentekenplaathouder?
.
Dat is inderdaad al 100x genoemd.... en voor elk weldenkend persoon werkt dat zo.

Maar stel je voor dat een héél onwetend en naïef persoon de auto t.z.t. zou willen kopen, en stél je voor dat die toevallig die plaathouders ziet, en stél je voor dat diegene daar dan ook nog conclusies aan verbindt (ook al heeft diegene dus de ballen verstand van auto's en onderhoud)...

Nou, dan scheelt je dat toch al snel euhhh... tja.... hoeveel zou die persoon daar dan meer of minder voor betalen?

Misschien dan toch de gok van die investering wel waard.... (en stuur de rekening naar de monteur). "Echte" Peugeot plaathouders hier te koop, nog geen tientje per stuk. https://rostrading.com/product/peugeot- ... thouder-2/
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Een Peugeot is ook gewoon maar een helegewonemensenauto, dus daar past prima een helegewonemensenautomonteur bij.

Ik zou het veel interessanter vinden of in de papieren staat welk merk onderdelen die monteur heeft gebruikt bij onderhoud en reparatie.

Origineel Peugeot? Universeel A-merk, zoals bijv. Bosch? Of goedkope meuk?
Je zou dus beter je facturen kunnen bewaren, dan dat je je druk maakt over dit stukje plastic.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
En dan moet ze die auto ook nog particulier gaan verkopen want bij inruilen gaat dit hele verhaal niet op. Gezien TO’s overduidelijk enorme kennis van zaken lijkt me dat een prima idee.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-01-2021 22:45
Jij kan het onzin vinden maar naïeve kopers kunnen daar toch opletten. En ik hem de auto bij een officiële Peugeot garage gekocht. Dus mag er lekker blijven staan ongeacht waar ik het onderhoud doe en om welke reden dan ook.
Als jij straks meer voor je auto wil vangen vanwege de naam van de dealer, dan moet je hem daar ook in onderhoud doen. Dan heb je heeeeeel misschien nog eens een koper die daar wat meer voor over heeft dan wanneer hij is onderhouden door een andere garage.

Moet je mij niet treffen overigens, want onze zojuist gekochte tweedehands dealer-onderhouden auto is net een maand bij de gewone garage geweest, omdat er vanalles mee aan de hand was ineens. En guess what, onze gloednieuwe Opel kwam bij de dealer vandaan met wat kit onder de auto om een olielek op te lossen. Na 3 keer kitten heeft onze eigen garage hem maar fatsoenlijk gemaakt. Onderdelen door Opel betaald, want die gaven toch ook wel toe dat ze zelf prutswerk hadden geleverd. Dus dat dealer-onderhoud zo bij mij geen streepje voor hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet chique vinden wanneer ze dat doen. Zelfde als ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
23-01-2021 22:46

Ik heb echt niet naar de kentekenplaathouders gekeken bij de aanschaf van mijn tweedehands auto.

Als je ook een beetje verstand hebt van hoe zulke dingen werken (zo'n ding is in 5 minuten namelijk weer vervangen), dan is het onderhoudsboekje het enige relevante om op te letten. Daarin kun je de gehele geschiedenis van de auto inzien. Die plaat zegt precies niets.

Nee, de naam op de kentekenplaat zegt mij ook helemaal niks. Hooguit een 'grappig uit welke plaats de auto mogelijk komt'. Het is alweer meer dan 30 jaar geleden dat ik een auto nieuw heb gekocht. Sindsdien doe ik dat niet meer omdat ik het economischer vind om een tweede hands te kopen. En aangezien manlief enorm handig is met onderhoud auto, heb ik er echt nooit bij stil gestaan dat de naam op de kentekenplaat een 'dingetje' is. Boekjes bekijken en km-stand in boekje (en online) checken is relevant, kentekenplaathouder not so much.
Maar goed, ik zal 's kijken of ik een sticker met naam man kan regelen - ere wie ere toekomt. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
23-01-2021 23:33
Ik zou het ook niet chique vinden wanneer ze dat doen. Zelfde als ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl ik daar niet om gevraagd heb.

Oja, daar heb ik ook eens wat van gezegd toen het was gebeurd nadat ik expliciet had verzocht dat níet te doen en het toch was gebeurd. Mijn beste ervaringen waren bij dealergarages (not). Die hebben me een paar keer flink laten zitten, ondanks overleg van tevoren. Zonder quick fit was het niet goed gekomen...
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
23-01-2021 23:33
Ik zou het ook niet chique vinden wanneer ze dat doen. Zelfde als ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
En dan achteraf gaan zaniken dát ze het niet gedaan hebben als die vloeistof opeens op blijkt te zijn, en dan op hoge poten naar de garage met zo'n air van: "Ja, maar, dat hoort toch gewoon bij het onderhoud dat jullie dat checken?"...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
23-01-2021 23:10
Als jij straks meer voor je auto wil vangen vanwege de naam van de dealer, dan moet je hem daar ook in onderhoud doen. Dan heb je heeeeeel misschien nog eens een koper die daar wat meer voor over heeft dan wanneer hij is onderhouden door een andere garage.
Dit.

Als je die officiële dealer zo belangrijk vindt, zou ik hem daar terug in onderhoud doen en kun je meteen vragen of ze zo'n nieuw plaatje er op doen.
Ik laat mijn auto onderhouden bij een particuliere garage. Dat is een officiele peugeot garage. En zijn kentekenplaathouders hebben gewoon de naam van de garagehouder en telefoonnummer.

Nu heb ik ook geen peugeot, maar oke.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
24-01-2021 07:01
Dit.

Als je die officiële dealer zo belangrijk vindt, zou ik hem daar terug in onderhoud doen en kun je meteen vragen of ze zo'n nieuw plaatje er op doen.
Yep onderdaad dit. Het is uiteindelijk totaal niet boeiend waar je de auto gekocht hebt.
Het gaat erom waar die onderhouden is en vooral hóe hij onderhouden is en met welke materialen.

Als je zo prat gaat op die dealer, dan moet je hem ook daar in onderhoud doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn naaimachinereparatie-dude heeft de laatste keer ook een sticker van zichzelf op mijn naaimachine geplakt. Heel aanmatigend. Ik heb hem er weer afgehaald en volgende keer breng ik hem ergens anders.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
23-01-2021 23:33
Ik zou het ook niet chique vinden wanneer ze dat doen. Zelfde als ruitenwisser vloeistof bijvullen terwijl ik daar niet om gevraagd heb.
Ik ben al jaren bij dezelfde garage en daar worden de vloeistoffen op motorolie na, gratis bijgevuld bij iedere beurt.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren laatst eenmalig bij een andere garage. Mijn vriend is niet echt scherp op de prijzen en ze hadden een riant bedrag in rekening gebracht voor wat simpele dingen. Ik was dus not amused. Later zag ik ineens dat hij voor dat geld ook nog eens zijn eigen naam op het kenteken had geschroefd. Heel raar en het was wat mij betreft ook gelijk de laatste keer daar.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-01-2021 23:52
En dan achteraf gaan zaniken dát ze het niet gedaan hebben als die vloeistof opeens op blijkt te zijn, en dan op hoge poten naar de garage met zo'n air van: "Ja, maar, dat hoort toch gewoon bij het onderhoud dat jullie dat checken?"...
Hahaha nee echt niet. Ik betaal er 3x meer voor dan als ik het zelf moet doen.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
24-01-2021 10:06
Ik ben al jaren bij dezelfde garage en daar worden de vloeistoffen op motorolie na, gratis bijgevuld bij iedere beurt.
Hier staat het op de bon. :cry:
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
24-01-2021 12:07
Hier staat het op de bon. :cry:

Zegt natuurlijk niks. Misschien is bij jou de beurt goedkoper en zijn ze tenminste transparant over de kosten.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
24-01-2021 12:40
Zegt natuurlijk niks. Misschien is bij jou de beurt goedkoper en zijn ze tenminste transparant over de kosten.
Heel transparant om het 'bij te vullen' terwijl het nog vol is.....
Totaal geen oplichting.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
24-01-2021 08:36
Yep onderdaad dit. Het is uiteindelijk totaal niet boeiend waar je de auto gekocht hebt.
Het gaat erom waar die onderhouden is en vooral hóe hij onderhouden is en met welke materialen.

Als je zo prat gaat op die dealer, dan moet je hem ook daar in onderhoud doen.
Precies. Ook een auto die bij dealer is gekocht kan vervolgens slecht of niet onderhouden zijn. Juist naar regelmatig onderhoud etc zou ik kijken als ik een auto koop. (Al laat ik man dat soort dingen doen want is zijn vakgebied ;-))
Waar een mens zich al niet druk om kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Net de poll ingevuld. Wel heel bijzonder dat 41% denkt dat je zomaar, zonder opdracht, wijzigingen aan het uiterlijk van andermans auto mag aanbrengen.

Zijn jullie ook zo coulant als de trekhaak weg is na bezoek aan de garage, je rode auto opeens blauw of volgeplakt met reclamestickers?
merano wijzigde dit bericht op 24-01-2021 14:23
0.17% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
24-01-2021 14:21
Net de poll ingevuld. Wel heel bijzonder dat 41% denkt dat je zomaar, zonder opdrach, wijzigingen aan het uiterlijk van andermans auto mag aanbrengen.

Zijn jullie ook zo coulant als de trekhaak weg is na bezoek aan de garage, je rode auto opeens blauw of volgeplakt met reclamestickers?

:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
24-01-2021 14:21
Net de poll ingevuld. Wel heel bijzonder dat 41% denkt dat je zomaar, zonder opdracht, wijzigingen aan het uiterlijk van andermans auto mag aanbrengen.

Zijn jullie ook zo coulant als de trekhaak weg is na bezoek aan de garage, je rode auto opeens blauw of volgeplakt met reclamestickers?
Ja, het vervangen van een kentekenplaathouder is echt een dramatische wijziging aan het uiterlijk van een auto, val ook echt in dezelfde categorie als de auto een andere kleur geven of volplakken met bloemetjesstickers...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
24-01-2021 12:47
Heel transparant om het 'bij te vullen' terwijl het nog vol is.....
Totaal geen oplichting.

Want jij gaat vooraf aan de beurt checken hoe vol alles nog zit? Zodat je ze kunt ‘betrappen’?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven