Geld & Recht alle pijlers

Ne bis idem

17-06-2010 13:06 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ne Bis Idem. Dit betekent 'geen twee keer hetzelfde'. Het is een belangrijk principe in de rechtspraak dat inhoudt dat mensen niet twee keer voor hetzelfde veroordeeld mogen worden.

Nu doet het volgende feit zich voor.

Een tijdje terug reed ik een lang stuk over de A12, van Woerden naar Duitsland. Het was een rustige avond dus ik ben met een gangetje van 135 km/u richting de Duitse grens gegaan.

Na een tijdje vielen er drie bekeruingen op de deurmat: ik bleek geregistreerd door maar liefst drie trajectcontroles op deze route (Woerden-Utrecht, Utrecht-ring en Arnhem) en kreeg daarvoor drie bekeuringen.

Ik kan eenvoudig aantonen dat het hier in feite om dezelfde overtreding gaat, ik heb gewoon ruim een uur lang consequent te hard gereden, dit blijkt ook uit de verstreken tijd tussen de momenten waarop ik ben geregistreerd.

Vraag aan de juristen: heeft het zin om in bezwaar te gaan met een beroep op het 'ne bis idem' rechtsbeginsel? Scheelt toch weer een paar tientjes waar ik een paar goede flessen wijn van kan kopen...
Laat je even weten wat de uitkomst is? Dan ga ik namelijk consequent in 1 uur tijd zoveel mogelijk banken beroven, en word ik maar voor 1 berecht
en mosterd erbij graag
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:33:

wat ben jij toch een zeiksnorrige centenneuker !Náh! Ik zei het nog netjes! Moest idd ook gelijk aan zijn belastingdienst-topic denken
Ja... dat ie de man uitkafferde omdat de boekhouder"een foutje" had gemaakt uhu..

Zomaareenman is in mijn ogen een vervelend arrogant stuk vreten in een audi/bmw/volkswagen die de regels aan zijn laars lapt en dan met dure woorden onder zijn drievoudige overtreding uit probeert te komen.

(Niks mis met een bmw trouwens )
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:40:

ZomaareenmanventEssentieel verschil
'Asinus non ledo est caput capitis duos vicis in idem eadem idem calx' is een belangrijk principe in het dagelijks leven: een ezel stoot zijn hoofd geen twee keer aan dezelfde steen.

Niet weer doen dus. Een uur lang 15 km/uur te hard rijden en dan langs 3 flitspalen jakkeren, hahahahaha: is gewoon dom!
Overigens is bovenstaande met hulp van een online vertaler geschreven. Ben niet hoogbegaafd namelijk
Nee... het gaat ook niet om de bmw maar om de combinatie zomaareenman-bmw/audi/vw

Ik weet niet wat dat is maar als ik weer zo'n 86 in een dozijn leasebak zie aankomen met zo'n ongewassen type in overhemd en stomme stropdas dan heb ik de neiging om mijn middelvinger bij voorbaat al op te steken

Van die gasten die op het traject Utrecht Woerden met een gangetje van 135 op de ring Utrecht ( daar waar je 80 mag, en waar de trajectcontrole dus is) rechts voorbij komen stampen want ze hebben Haast met de hoofdletter H. Ze zijn Belangrijk en moeten aan het Werk mevrouwtje, dus ga aan de kant want hier ben ik met Mijn AutoMobiel
DrFeel.. rond utrecht is het of 100 km per uur, of een stuk 80 km per uur... dat is dus 55 km per uur te hard. Ik denk dat zomaareenman blij mag zijn dat hij zijn rijbewijs niet kwijt is
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:46:

Nee... het gaat ook niet om de bmw maar om de combinatie zomaareenman-bmw/audi/vw

Ik weet niet wat dat is maar als ik weer zo'n 86 in een dozijn leasebak zie aankomen met zo'n ongewassen type in overhemd en stomme stropdas dan heb ik de neiging om mijn middelvinger bij voorbaat al op te steken

Van die gasten die op het traject Utrecht Woerden met een gangetje van 135 op de ring Utrecht ( daar waar je 80 mag, en waar de trajectcontrole dus is) rechts voorbij komen stampen want ze hebben Haast met de hoofdletter H. Ze zijn Belangrijk en moeten aan het Werk mevrouwtje, dus ga aan de kant want hier ben ik met Mijn AutoMobiel Jij kan zo lekker beeldend schrijven
Je kunt maar beter duidelijk zijn toch

Je weet precies wie ik bedoel
Yep

Hier zien we er eentje die doet of hij aan het werk is. Eigenlijk is het een model voor een reclamecampagne van een opleiding. Normaal zijn ze niet zo knap namelijk, en hij lacht er een beetje bij, dat is ook wat ongeloofwaardig aangezien de types die ik tegenkom niet kunnen lachen
*proest*

Nog eentje, ook een doe alsof meneer, hij belt en schrijft namelijk tegelijk, en we weten allemaal dat ze alleen kunnen bellen en autorijden tegelijk

En hier hebben we Een Echte. Een lachende, dat wel, maar dat komt omdat hij al met de VUT is
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:57:

[afbeelding]

Nog eentje, ook een doe alsof meneer, hij belt en schrijft namelijk tegelijk, en we weten allemaal dat ze alleen kunnen bellen en autorijden tegelijk

En die laatste; brrrrrrrrrr! :puke:
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:47:

DrFeel.. rond utrecht is het of 100 km per uur, of een stuk 80 km per uur... dat is dus 55 km per uur te hard. Ik denk dat zomaareenman blij mag zijn dat hij zijn rijbewijs niet kwijt isDe maximumsnelheid (die ik op autosnelwegen interpreteer als de minimale snelheid, maar dat terzijde) op de Ring Utrecht A12 is volgens mij 100 km/u voor het doorgaande verkeer, en 80 km/u voor het verkeer op de parallelrijbaan. De logica zie ik niet zo, een snelweg is een snelweg, maar het zal misschien iets te maken hebben met meer in- en uitvoegend verkeer op de parallelrijbaan.
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:46:

Van die gasten die op het traject Utrecht Woerden met een gangetje van 135 op de ring Utrecht ( daar waar je 80 mag, en waar de trajectcontrole dus is) rechts voorbij komen stampen want ze hebben Haast met de hoofdletter H.

Oh, ben jij een van de linkerbaan-slakken? Ik weet dat het eigenlijk niet mag, maar ik rijd je ook wel eens rechts voorbij.

Dat ziet de trajectcontrole dan gelukkig weer niet.
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 14:40:

Ja... dat ie de man uitkafferde omdat de boekhouder"een foutje" had gemaakt uhu..

Zomaareenman is in mijn ogen een vervelend arrogant stuk vreten in een audi/bmw/volkswagen die de regels aan zijn laars lapt en dan met dure woorden onder zijn drievoudige overtreding uit probeert te komen.

Jaloers op mensen die wel in een mooie auto rijden?

Overigens moet je je vaardigheden als 'profiler' wat bijschaven, ik rijd in een Renault Espace (lekker handig en ruim met kinderen enzo).
Een renault Espace is geen auto. Dat is een plastic hok op wielen

En wat weet jij van de auto die ik rijd?

Jij bent dus eigenlijk een wanna-be snelle jongen in een BMW alleen je kunt hem niet betalen zeg maar.
quote:Zomaareenvent schreef op 17 juni 2010 @ 15:30:

[...]

Jaloers op mensen die wel in een mooie auto rijden?

Overigens moet je je vaardigheden als 'profiler' wat bijschaven, ik rijd in een Renault Espace (lekker handig en ruim met kinderen enzo).Mag ik na deze reactie concluderen dat de rest van de beschrijving WEL klopt???
Benmama.... hij gaf al aan dat ik een linkerbaanslak was en dat hij mij regelmatig rechts voorbij kwam. Zwaai volgende keer even Zomaareenvent, ik ben dat mooie wijf met die middelvinger omhoog uit het raam
vraagt zich af wanneer zomaareenvent gaat smijten met termen als verbitterd rotwijf, mannenhater, zeker geen vriend, zeker al oud, zeker gefrustreerd etc....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven