Geld & Recht alle pijlers

Ne bis idem

17-06-2010 13:06 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ne Bis Idem. Dit betekent 'geen twee keer hetzelfde'. Het is een belangrijk principe in de rechtspraak dat inhoudt dat mensen niet twee keer voor hetzelfde veroordeeld mogen worden.

Nu doet het volgende feit zich voor.

Een tijdje terug reed ik een lang stuk over de A12, van Woerden naar Duitsland. Het was een rustige avond dus ik ben met een gangetje van 135 km/u richting de Duitse grens gegaan.

Na een tijdje vielen er drie bekeruingen op de deurmat: ik bleek geregistreerd door maar liefst drie trajectcontroles op deze route (Woerden-Utrecht, Utrecht-ring en Arnhem) en kreeg daarvoor drie bekeuringen.

Ik kan eenvoudig aantonen dat het hier in feite om dezelfde overtreding gaat, ik heb gewoon ruim een uur lang consequent te hard gereden, dit blijkt ook uit de verstreken tijd tussen de momenten waarop ik ben geregistreerd.

Vraag aan de juristen: heeft het zin om in bezwaar te gaan met een beroep op het 'ne bis idem' rechtsbeginsel? Scheelt toch weer een paar tientjes waar ik een paar goede flessen wijn van kan kopen...
Het is Ne bis in idem

En je maakt geen schijn van kans.
quote:dangeensuus schreef op 17 juni 2010 @ 15:49:

Benmama.... hij gaf al aan dat ik een linkerbaanslak was en dat hij mij regelmatig rechts voorbij kwam. Zwaai volgende keer even Zomaareenvent, ik ben dat mooie wijf met die middelvinger omhoog uit het raam

Middelvinger opsteken in 't verkeer: niet slim maar wel sneu. Waarom iemand veroordelen als je zelf soortgelijke dingen doet?
Jeetje, zie ik zomaar een (bijna) juridische topictitel voorbij komen. Da's schrikken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven