Niet opgelet bij een abonnement.
dinsdag 28 september 2010 om 19:31
Ik weet het, ik ben dom bezig geweest, maar toch.
Ik heb een half jaar geleden een halfjaar abonnement op een tv-gids genomen. In de aanbieding stond duidelijk vermeld dat het abonnement na het half jaar automatisch zou stoppen. Het abonnement heb ik telefonisch geregeld en ook in dat gesprek werd gezegd dat het automatisch zou stoppen na een half jaar.
In de bevestigingsbrief stond echter vermeld dat je het abonnement zelf moet opzeggen. Ik heb het gelezen en weggelegd. Gedacht dat het zo'n vaart nog niet zou lopen.
En nu een half jaar later zit ik vast aan een duur jaarabonnement omdat ik niet heb opgezegd. Dom, dom, dom, ik weet het.
Waarom ik het hier vermeld? Ik denk gewoon even om publiekelijk te balen.
En om te waarschuwen. Ook al wordt gezegd dat een abonnement vanzelf stopt, check de kleine lettertjes.
Ik heb een half jaar geleden een halfjaar abonnement op een tv-gids genomen. In de aanbieding stond duidelijk vermeld dat het abonnement na het half jaar automatisch zou stoppen. Het abonnement heb ik telefonisch geregeld en ook in dat gesprek werd gezegd dat het automatisch zou stoppen na een half jaar.
In de bevestigingsbrief stond echter vermeld dat je het abonnement zelf moet opzeggen. Ik heb het gelezen en weggelegd. Gedacht dat het zo'n vaart nog niet zou lopen.
En nu een half jaar later zit ik vast aan een duur jaarabonnement omdat ik niet heb opgezegd. Dom, dom, dom, ik weet het.
Waarom ik het hier vermeld? Ik denk gewoon even om publiekelijk te balen.
En om te waarschuwen. Ook al wordt gezegd dat een abonnement vanzelf stopt, check de kleine lettertjes.

dinsdag 28 september 2010 om 21:04
Ik zou het niet als vraag stellen waarom ze niet de dienst leveren die is afgesproken. Ik zou stellen in mijn brief dat jij iets anders hebt afgesproken dan wat je bevestigd hebt gekregen, dat jij met die eenzijdige verandering niet accoord kunt gaan, dat een eenzijdige verandering van de overeenkomst niet rechtsgeldig is en dat je ze dus zult houden aan de oorspronkelijke aanbieding en niet zult betalen.
Let wel ik ben geen jurist, maar ik zou geen vragen stellen, dan wijzen ze het keihard af. Ik denk eerlijk gezegd dat wat zij doen niet mag, dus ik zou zeker proberen er met een dergelijke brief onderuit te komen.
Let wel ik ben geen jurist, maar ik zou geen vragen stellen, dan wijzen ze het keihard af. Ik denk eerlijk gezegd dat wat zij doen niet mag, dus ik zou zeker proberen er met een dergelijke brief onderuit te komen.

dinsdag 28 september 2010 om 21:26
woensdag 29 september 2010 om 09:25
Als u de afschrijving storneren laat, zal het bedrijf misschien aanmaningen sturen en uiteindelijk een incasso-bureau inschakelen. Uiteindelijk komt dan een brief van de deurwaarder.
Als u de oorspronkelijke aanbieding nog heeft, kunt u dit rustig afwachten, en de deurwaarder te zijner tijd schrijven dat, volgens de overeenkomst, het abonnement beëindigd is.
De deurwaarder zal dan het bedrijf om opheldering vragen.
Zowiezo kan een deurwaarder niets in beslag nemen zonder rechterlijke uitspraak.
Het wordt moeilijker voor u als u blijkbaar akkoord gegaan bent met verlengen, door:
- niet te reageren op de bevestiging
- te betalen voor de verlenging
En het is nog moeilijker omdat u de oorspronkelijke overeenkomst niet meer heeft.
U kunt wel bij de politie aangifte doen van oplichting.
Als u de oorspronkelijke aanbieding nog heeft, kunt u dit rustig afwachten, en de deurwaarder te zijner tijd schrijven dat, volgens de overeenkomst, het abonnement beëindigd is.
De deurwaarder zal dan het bedrijf om opheldering vragen.
Zowiezo kan een deurwaarder niets in beslag nemen zonder rechterlijke uitspraak.
Het wordt moeilijker voor u als u blijkbaar akkoord gegaan bent met verlengen, door:
- niet te reageren op de bevestiging
- te betalen voor de verlenging
En het is nog moeilijker omdat u de oorspronkelijke overeenkomst niet meer heeft.
U kunt wel bij de politie aangifte doen van oplichting.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?