no buy challenge
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Ik wil gaan verhuizen en daar heb ik geld voor nodig. Helaas heb ik momenteel maar 525 euro op mijn spaarrekening staan. Nu zie ik op YouTube vaak de no buy challenge voorbij komen en dat lijkt me wel een goed plan om zo mijn verhuizing te kunnen financieren. No buy kun je op allerlei manieren invullen zoals alleen op boodschappen budgetteren of ook op kleding en andere zaken. Zelf heb ik echt nooit kunnen sparen en wil ik nu eens een jaar proberen mijn verlangen naar weer een bestelling te negeren en te kijken naar de lange termijn.
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
Ik wil 50 euro per week uit gaan geven aan boodschappen( woon alleen) en 200 euro per maand gaan sparen. Ik hoop dan over anderhalf jaar te kunnen verhuizen. Zijn er mensen die het leuk vinden mee te doen met een no buy year ( of maand of andere periode) Wat is je doel? Minder consumeren is op zich ook al een mooi doel met als gevolg een buffer op je spaarrekening. Ik mag van mezelf ook geen nieuwe gadgets zoals telefoon of bluetooth boxen van Bose, planten alleen stekjes ruilen en alleen cosmetica vervangen die op is en me goed bevalt. Meeste bevalt me trouwens ook niet zoals meerdere flesjes van The ordinary die ik in een opwelling kocht. Kleding ga ik tweedehands kopen en alleen als er iets versleten is. En verder ga ik wss kleiner wonen want ik heb nu 3 slaapkamers en een woonkamer van 33 vierkante meter en ga naar 1 of hooguit 2 slaapkamers en kleinere woonkamer. Dus kan ook nog veel spullen gaan verkopen zoals vintage meubeltjes en planten ( heb er ruim 100) Wie heeft er al ervaring mee en vinden mensen het leuk om mee te doen en elkaar te motiveren en op de hoogte te houden?
maandag 11 februari 2019 om 00:59
maandag 11 februari 2019 om 13:14
Dat is waar Nitflex, maar het voelt toch een beetje alsof ik me hier moet verantwoorden voor wat ik doe. Dus zeg ik er bij voorbaat maar bij dat ik ook wel weet dat het niet de bedoeling is. Maar ik geniet er evengoed wel van en ik hoop dat het elke maand een stukje beter zal gaan.
Flashy, 'The curry guy easy' is het boek dat ik gekocht heb. Ik had de moeilijke variant al van het boek, maar daar durfde ik niet eens aan te beginnen.
Dit makkelijke boek vind ik ook niet eens echt makkelijk, toch nog best een uitdaging, maar zo af en toe vind ik het heerlijk om lekker lang in de keuken te staan.
Flashy, 'The curry guy easy' is het boek dat ik gekocht heb. Ik had de moeilijke variant al van het boek, maar daar durfde ik niet eens aan te beginnen.

maandag 11 februari 2019 om 19:05

maandag 11 februari 2019 om 19:49

maandag 11 februari 2019 om 20:05
Als ik erover nadenk weet ik niet eens waarom ik het doe.
Verveling ? Het idee van het is een buitenkans, zoveel afgeprijsd ?
Hebberigheid ?
Ik heb niet eens een schoenentik.
Koop schoenen en draag ze in twee volledige jaren af. 1 paar.
Alleen in de zomer draag ik andere schoenen,
Ik zit nu na die twee jaar van, nog doordragen of vervangen ?
Inmiddels 1 paar nieuwe hakjes eronder laten zetten en deze zijn ook nog niet eens door.
Dus ja, zeg het maar.
Drackie, dan maak je toch al sprongen op andere fronten ? Is ook goed !
Verveling ? Het idee van het is een buitenkans, zoveel afgeprijsd ?
Hebberigheid ?
Ik heb niet eens een schoenentik.
Koop schoenen en draag ze in twee volledige jaren af. 1 paar.
Alleen in de zomer draag ik andere schoenen,
Ik zit nu na die twee jaar van, nog doordragen of vervangen ?
Inmiddels 1 paar nieuwe hakjes eronder laten zetten en deze zijn ook nog niet eens door.
Dus ja, zeg het maar.
Drackie, dan maak je toch al sprongen op andere fronten ? Is ook goed !
maandag 11 februari 2019 om 20:25
Gaat lekker hier
Ik heb mijn sportkleding binnen en het shirt bleek een heel raar model te zijn, dus dat gaat terug. Krijg ik toch weer 40 euro terug op mijn rekening
Toch moet ik nog wel op zoek naar een paar shirts, want ik heb echt bijna niks. Ben wel blij met de legging en sport-bh die ik ook besteld had.
Verder alleen wat fruit en drinkyoghurt gekocht in de supermarkt, dus vandaag was een prima dag.

Ik heb mijn sportkleding binnen en het shirt bleek een heel raar model te zijn, dus dat gaat terug. Krijg ik toch weer 40 euro terug op mijn rekening

Toch moet ik nog wel op zoek naar een paar shirts, want ik heb echt bijna niks. Ben wel blij met de legging en sport-bh die ik ook besteld had.
Verder alleen wat fruit en drinkyoghurt gekocht in de supermarkt, dus vandaag was een prima dag.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 12-02-2019 12:53
0.47% gewijzigd

maandag 11 februari 2019 om 21:30
Ik ben er blij mee, dus dat is fijn. En ik heb uitgerekend dat ik nog genoeg geld over heb voor de rest van de maand incl kapper.Gekopbloemen schreef: ↑11-02-2019 20:34Ja ik wilde net vragen of je sportkleding al binnen was ? Mooi dat de rest wel geslaagd is.
Op naar een mooi nieuw shirt .![]()
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Heb na een lange zoektocht een paar trouwschoenen in mijn online mandje a la €130. Ze zien er in vergelijking met de schoenen die ik tot nu toe ben tegengekomen comfortabel uit (geen hak). Het zijn geen klassieke trouwschoenen, meer zilverkleurige sandaaltjes met een beetje glitter, al koop ik ze wel in een trouwschoenenwinkel. Zonder hak struikel ik al regelmatig over mijn eigen voeten
Leuk, maar geen 100% gevoel. De schoenen waarbij ik wel dat wow gevoel heb (vintage, 50’s) hebben een hak of zijn te breed (smalle voeten). Begin een beetje moedeloos te worden en neig nu toch naar die sandaaltjes, moet toch wat

maandag 11 februari 2019 om 23:37
dinsdag 12 februari 2019 om 00:04
Op mijn citytrip meer dan een normaal weekend uitgegeven, maar wel alleen aan eten en drinken en musea. Kwam nou ook niet echt dingen tegen die ik kopen wilde, maar echt zuinig aan die ik dan niet.
Nu nog even kijken of er nog genoeg over is om mijn spaardoel van deze maand te halen...
Nu nog even kijken of er nog genoeg over is om mijn spaardoel van deze maand te halen...

"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

dinsdag 12 februari 2019 om 11:37
Prima trip, niet per se zuinig aan gedaan hoor. Lekker gegeten en gedronken (twee van mijn favortiete bezigheden). Heb er niks voor gelaten, alleen verder geen prullaria of dingen gekocht. Ben sowieso niet van het winkelen en dit keer al helemaal niet.
Heb wel mijn electrische tendenborstel in het hotel laten liggen, dus daar moet ik een nieuwe van kopen. Balen.
Heb wel mijn electrische tendenborstel in het hotel laten liggen, dus daar moet ik een nieuwe van kopen. Balen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
dinsdag 12 februari 2019 om 11:46
Hoihoi,
Ik kom even binnenvallen.. ik merk dat ik écht te veel uitgave doe aan nonsens. Ik wil nu dus de komende maand geen uitgave doen (buiten boodschappen etc.)
Ik heb een pakket van Zalando a €200 liggen dat ik volledig retour ga sturen ondanks het leuke items zijn. Dus dat is een begin
Verder wil ik 'oude' kleding verkopen, ik heb al wat op Marktplaats staan maar daar gebeurt niet zoveel. Weten jullie nog andere kanalen voor verkoop? United Wardrobe ben ik tegengekomen, lijkt me ook een goeie.
Ik kom even binnenvallen.. ik merk dat ik écht te veel uitgave doe aan nonsens. Ik wil nu dus de komende maand geen uitgave doen (buiten boodschappen etc.)
Ik heb een pakket van Zalando a €200 liggen dat ik volledig retour ga sturen ondanks het leuke items zijn. Dus dat is een begin

Verder wil ik 'oude' kleding verkopen, ik heb al wat op Marktplaats staan maar daar gebeurt niet zoveel. Weten jullie nog andere kanalen voor verkoop? United Wardrobe ben ik tegengekomen, lijkt me ook een goeie.
dinsdag 12 februari 2019 om 12:43
Elegantic, ik heb wel eens wat verkocht via United Wardrobe. Wat een drama en wat een gedoe. Nooit weer. Allereerst krijg je heel veel vragen om extra foto's, dan gaat men i.h.a. proberen af te dingen en als je er dan zo zat van bent dat je maar toegeeft om er vanaf te zijn krijg je het gezeik dat het niet goed past of dat het toch anders is dan ze verwacht hadden.
Ik heb onlangs een paar laarzen verkocht via UW. Nieuwprijs 300 euro. Nog nooit gedragen. Eindelijk die krengen verkocht voor 40 euro (ging nog 7 euro aan verzendkosten vanaf en 4 euro naar UW) krijg ik een berichtje dat ze toch niet goed passen (ondanks dat de maat correct aangegeven was) en dat ze ze terug wilde sturen en of dat dan wel op mijn kosten kon. WTF. Ik ben Zalando niet. Dan weiger je en loop je de kans op een negatieve review. Wat een stress voor uiteindelijk 29 euro.
En dit is nog maar 1 van de voorbeelden. Veel werk en veel gezeik voor weinig geld. Je bent beter af gewoon zelf iets niet te kopen.
Ik heb onlangs een paar laarzen verkocht via UW. Nieuwprijs 300 euro. Nog nooit gedragen. Eindelijk die krengen verkocht voor 40 euro (ging nog 7 euro aan verzendkosten vanaf en 4 euro naar UW) krijg ik een berichtje dat ze toch niet goed passen (ondanks dat de maat correct aangegeven was) en dat ze ze terug wilde sturen en of dat dan wel op mijn kosten kon. WTF. Ik ben Zalando niet. Dan weiger je en loop je de kans op een negatieve review. Wat een stress voor uiteindelijk 29 euro.
En dit is nog maar 1 van de voorbeelden. Veel werk en veel gezeik voor weinig geld. Je bent beter af gewoon zelf iets niet te kopen.
dinsdag 12 februari 2019 om 13:05
dinsdag 12 februari 2019 om 13:09
Marktplaats heb ik inderdaad ook hetzelfde bij..
Net weer: €2,50
Echt alleen dat. Voor €2,50 gooi ik het nog liever weg. Niets meer kopen is sowieso het doel nu. Ik ben ik alles voorzien qua kleding en schoenen dus alles wat ik zou kopen zou voor de leuk zijn.
Al zag ik dat je bij de H&M zakken met oude kleren kunt inleveren tegen korting. Maar dat brengt mij dan weer in de verleiding iets nieuws te kopen
Net weer: €2,50
Echt alleen dat. Voor €2,50 gooi ik het nog liever weg. Niets meer kopen is sowieso het doel nu. Ik ben ik alles voorzien qua kleding en schoenen dus alles wat ik zou kopen zou voor de leuk zijn.
Al zag ik dat je bij de H&M zakken met oude kleren kunt inleveren tegen korting. Maar dat brengt mij dan weer in de verleiding iets nieuws te kopen

dinsdag 12 februari 2019 om 13:20
Bij H&m krijg je inderdaad 15% korting op 1 kledingstuk naar keuze als je een zak oud textiel inlevert.
De 15% geldt alleen in de winkel, niet online en het geldt alleen als et nog geen korting op het product zit. De dingen die ik bij de H&m koop, koop ik meestal in de sale online.
Ze zijn best wel zeikerig over in wat voor een zak je de kleding aanlevert (het moet in plastic en mag niet bijvoorbeeld in een oude sporttas die je toch al weg wilde gooien. De zak moet aan bepaalde formaat-eisen voldoen: niet te klein maar ook niet te groot. Ik heb geen zijn on speciaal een rol pedaalemmerzakkeb te kopen om spullen in te leveren bij h&m. Ik gooi het wel kn de textielzaak en spaar die paar euro wel op een andere manier uit.
De 15% geldt alleen in de winkel, niet online en het geldt alleen als et nog geen korting op het product zit. De dingen die ik bij de H&m koop, koop ik meestal in de sale online.
Ze zijn best wel zeikerig over in wat voor een zak je de kleding aanlevert (het moet in plastic en mag niet bijvoorbeeld in een oude sporttas die je toch al weg wilde gooien. De zak moet aan bepaalde formaat-eisen voldoen: niet te klein maar ook niet te groot. Ik heb geen zijn on speciaal een rol pedaalemmerzakkeb te kopen om spullen in te leveren bij h&m. Ik gooi het wel kn de textielzaak en spaar die paar euro wel op een andere manier uit.