Geld & Recht alle pijlers

Nooit tevreden, wat een hebberds!

09-10-2009 15:04 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een mailtje met deze link: teken petitie kinderbijslag omhoog

Wat een flauwekul zeg!

Ik vind het al genoeg wat we krijgen, voor sommige mensen zelfs teveel.

ipv deze petitie te tekenen zou ik bijna zelf een maken om het inkomensafhankelijk te maken, zou toch eerlijker zijn.

Wees blij met wat je hebt en kijk naar landen waar het minder goed geregeld is ipv zo hebberig te zijn.

Zo, dat wilde ik ff kwijt.
quote:Rollergirl schreef op 11 oktober 2009 @ 20:25:

[...]

Omdat in anderen landen de sociale voorzieningen hen niet al de oren uitkomen. Daarom niet.Oh ja? Nou vertel eens: wat is er in Duitsland, Zweden en België (en noem maar op) veel slechter geregeld dan hier? Welke sociale voorzieningen hebben ze daar niet? Ben oprecht benieuwd.
quote:Kim05 schreef op 11 oktober 2009 @ 22:29:

Mensen denken tegenwoordig overal recht op te hebben.

Mijn ouders betaalde vroeger UIT EIGEN zak een oppas, uit eigen zak mijn schoolboeken, uit eigen zak schoolkosten, uit eigen zak peuterspeelzaal, etc. Tegenwoordig moet alles gratis zijn, schoolboeken gratis, kinderopvang gratis etc. Zo oneerlijk! Vroeger werd dat allemaal gewoon zelf betaald, kinderen kosten nou eenmaal geld.Vroeger gingen kinderen niet eens naar de opvang. Dus wat lul je nou? En als ouders geen geld hadden, tja, dan had je inderdaad pech als kind: geen opleiding helaas pindakaas. Tja, dat was echt veel beter vind je ook niet?
quote:Kim05 schreef op 11 oktober 2009 @ 22:29:

Mensen denken tegenwoordig overal recht op te hebben.

Mijn ouders betaalde vroeger UIT EIGEN zak een oppas, uit eigen zak mijn schoolboeken, uit eigen zak schoolkosten, uit eigen zak peuterspeelzaal, etc. Tegenwoordig moet alles gratis zijn, schoolboeken gratis, kinderopvang gratis etc. Zo oneerlijk! Vroeger werd dat allemaal gewoon zelf betaald, kinderen kosten nou eenmaal geld.Ja daarom konden vroeger alleen de rijke hun kinderen doorleren.Echt heel eerlijk hoor. Ja kinderen kosten zeker geld maar daarom hoeft het niet alleen weggelegd te zijn voor de rijke .Ook armere mensen willen graag kinderen en ze houden niet mindervan hun kinderen toch?
ik vraag me af of diegene met kinderen die geen verhoging willen.

Ook daadwerkelijk bij het ingaan van een verhoging het overige terugstorten, of naar een goed doel doen.,.,.
Een verhoging krijgen of een verhoging willen afdwingen door zo'n stompzinnige petitie te tekenen, zijn toch wel echt 2 verschillende zaken!!
Tja, en toch wordt er door sommigen gezegd dat de kinderbijslag wel hoog genoeg is (sommigen vinden zelfs dat het wel helemáál afgeschaft kan worden, of lager). En in dat geval ben ook ik wel benieuwd of die mensen het geld gaan terugstorten. Of bezwaar gaan maken
Kinderbijslag mag best iets omhoog maar dan voor iedereen BINNEN Nederland. Niet inkomensafhankelijk en wat mij betreft maar tot een max van 4 kinderen.
Ik weet nog goed dat ik een paar jaar geleden in een blad een interview las van een Bekende Nederlander(durf niet met 100% zekerheid meer te noemen wie het was, dus laat het even in het midden...) dat zij de kinderbijslag rechtstreeks op de spaarrekening van de kids doorstorten, omdat ze het toch niet nodig hadden!

Kijk... zulke mensen hoeven wat mij betreft dus GEEN kinderbijslag te ontvangen!
Persoonlijk vind ik kinderbijslag sowieso onzin. Zie niet in waarom we dat in deze tijd uberhaupt nog hebben. Laat iedereen fijn zelf voor zijn hobby's betalen. En het geklets dat die kinderen later voor ons gaan zorgen als wij oud zijn, is onzin: tegen die tijd hebben ze de samenleving al een fortuin gekost en betalen wij zelf voor eventuele zorg. Wil je een kind? Prima, maar dan betaal je het zelf.
quote:lilaemme schreef op 12 oktober 2009 @ 23:20:

Persoonlijk vind ik kinderbijslag sowieso onzin. Zie niet in waarom we dat in deze tijd uberhaupt nog hebben. Laat iedereen fijn zelf voor zijn hobby's betalen.* Zegt verder niks*
quote:zand schreef op 12 oktober 2009 @ 13:24:

ik vraag me af of diegene met kinderen die geen verhoging willen.

Ook daadwerkelijk bij het ingaan van een verhoging het overige terugstorten, of naar een goed doel doen.,.,.

*smiley met kringetje boven kop*

Mag ik het dan ook naar het buitenland storten?
*komt binnenvallen op pagina 10*

Wat een onzin. Ik snap dat je misschien graag een paar tientjes meer zou hebben soms, maar verdrievoudigen??

En wat een kulargument dat het in andere landen ook zo gaat. Ik neem aan dat er dan ook meer zaken door de ouders zelf betaald moeten worden, van die kinderbijslag.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
ik weet niet hoor maar al die kinderlozen die roepen dat er geen kinderbijslag moet komen:

Ik vind ook niet dat ik 1/3de van mijn salaris moet afstaan aan sociale voorzieningen voor mensen die weigeren te werken. Natuurlijk zijn er ook mensen die buiten hun schuld om thuis moeten zitten en over die groep heb ik het niet.

Maar als ik gewoon mijn brutosalaris zou ontvangen, dan had ik kinderbijslag niet eens nodig joh....

tis allemaal te simpel geredeneerd vinden jullie niet?
quote:noukie995 schreef op 12 oktober 2009 @ 20:11:

Ik weet nog goed dat ik een paar jaar geleden in een blad een interview las van een Bekende Nederlander(durf niet met 100% zekerheid meer te noemen wie het was, dus laat het even in het midden...) dat zij de kinderbijslag rechtstreeks op de spaarrekening van de kids doorstorten, omdat ze het toch niet nodig hadden!

Kijk... zulke mensen hoeven wat mij betreft dus GEEN kinderbijslag te ontvangen!Wij storten de kinderbijslag ook op de spaarrekeningen van onze kinderen waar het 18 jaar vast staat. Niet omdat wij het niet nodig hebben maar omdat zij er later van kunnen studeren
quote:djay schreef op 13 oktober 2009 @ 07:33:

ik weet niet hoor maar al die kinderlozen die roepen dat er geen kinderbijslag moet komen:

Ik vind ook niet dat ik 1/3de van mijn salaris moet afstaan aan sociale voorzieningen voor mensen die weigeren te werken. Natuurlijk zijn er ook mensen die buiten hun schuld om thuis moeten zitten en over die groep heb ik het niet.

Maar als ik gewoon mijn brutosalaris zou ontvangen, dan had ik kinderbijslag niet eens nodig joh....

tis allemaal te simpel geredeneerd vinden jullie niet?

Als ik gewoon mijn brutosalaris kreeg zou ik veel meer kunnen sparen en kon ik mezelf later probleemloos bedruipen. Ga maar na, 1000 euro extra in de maand, da's niet mis.

Dan zouden al die bloedjes van kindjes niet voor mijn AOW hoeven te dokken. Zo simpel is het dan ook weer.
quote:noukie995 schreef op 12 oktober 2009 @ 20:11:

Kijk... zulke mensen hoeven wat mij betreft dus GEEN kinderbijslag te ontvangen!Okeeeee... Wij doen dat ook, maar niet omdat we het niet nodig hebben. Wij leven zo'n beetje van 1 inkomen en hebben het echt niet verschrikkelijk breed, maar we willen sparen voor de grote uitgaven die we misschien in de toekomst nog moeten doen voor ons kind.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Pinksterbloempje schreef op 13 oktober 2009 @ 08:37:

[...]

Als ik gewoon mijn brutosalaris kreeg zou ik veel meer kunnen sparen en kon ik mezelf later probleemloos bedruipen. Ga maar na, 1000 euro extra in de maand, da's niet mis.

Dan zouden al die bloedjes van kindjes niet voor mijn AOW hoeven te dokken. Zo simpel is het dan ook weer. ja, nou maar dat bedoel ik. ik zou ook geen kinderbijslag nodig hebben als ik mijn brutosalaris zou krijgen..heerlijk..ik zeg doen!
quote:Hebbes schreef op 13 oktober 2009 @ 08:32:

[...]

Wij storten de kinderbijslag ook op de spaarrekeningen van onze kinderen waar het 18 jaar vast staat. Niet omdat wij het niet nodig hebben maar omdat zij er later van kunnen studeren

Die BNer stelde zelf vast, dat zij genoeg verdiende en die bijslag helemaal niet nodig had en het dus gewoon als extra-tje voor hun kids zag. Alsof die het al niet breed genoeg hebben... denk ik dan!

Of je het wel of niet nodig hebt, daar kan ik niet over oordelen, maar kinderbijslag is niet bedoeld om de spaarbankboekjes van de kids te spekken:

Met de kinderbijslag betaalt de overheid mee aan de kosten die horen bij de opvoeding van een kind.

En als je dat geld dus niet gebruikt om de kosten om je kinderen op te voeden(zoals dat zo mooi beschreven staat), maar op een spaarrekening stort, dan heb je dus voldoende geld om je kids te kleden, te laten sporten, en te voeden.

Ik neem tenminste aan, dat je niet de kinderbijslag bewaard voor later, en onderussen droog brood eet, de kids in derde handsjes laat lopen en ze een rondje door het park laat joggen, bij wijze van sport, in plaats van met leeftijdgenootjes bij b.v. bij een voetbalvereniging lid laat worden.

Hihi, ik zie het al voor me later: ja sorry schat, ik weet dat je er vroeger niet uitzag in die kleding van neef B, die hij eerder had gekregen van neef A, en dat we nooit eens spontaan een ijsje haalde of naar de bios gingen in de vakantie, maar je kan wel mooi studeren!

Ik denk dat een fijne(en onbezorgde) jeugd, een betere start is dat het idee dat je later als je groot bent, er een studie-bonus op je wacht.
quote:Maleficent schreef op 13 oktober 2009 @ 08:40:

[...]

Okeeeee... Wij doen dat ook, maar niet omdat we het niet nodig hebben. Wij leven zo'n beetje van 1 inkomen en hebben het echt niet verschrikkelijk breed, maar we willen sparen voor de grote uitgaven die we misschien in de toekomst nog moeten doen voor ons kind.Tja.. ik snap dat dus niet. Wij sparen ook wel, ook voor later als de kids groter zijn en studiekosten krijgen. Maar da's toch iets anders dan het feit dat je echt genoeg inkomen hebt. Veel BN-ers, ministers, koninklijk huis, of gewoon familie's met (al dan niet oud-)geld hebben veel en veel meer te besteden dan een modaal-gezin, dan is het toch kolder dat zij dat ontvangen!
quote:noukie995 schreef op 13 oktober 2009 @ 10:11:

[...]

Tja.. ik snap dat dus niet. Wij sparen ook wel, ook voor later als de kids groter zijn en studiekosten krijgen. Maar da's toch iets anders dan het feit dat je echt genoeg inkomen hebt. Veel BN-ers, ministers, koninklijk huis, of gewoon familie's met (al dan niet oud-)geld hebben veel en veel meer te besteden dan een modaal-gezin, dan is het toch kolder dat zij dat ontvangen!

Als je alle gezinnen optelt van de groepen die jij nu noemt, heb je echt een verwaarloosbaar percentage van de Nederlandse bevolking.

Het is dus altijd veel interessanter om geld bij mensen te halen die zo'n 2 tot 4 keer modaal verdienen; want daar zijn er heeeeel erg veel van. En dan ben je dus pas echt de sigaar: voor alle toeslagen verdien je altijd (net) teveel; het enige dat je nog krijgt voor de kinderen is kinderbijslag.

Je geeft zelf aan ook te sparen voor je kind(eren). Dan kun je ook wel zeggen als je bijvoorbeeld 25 Euro per maand spaart, dat ze bij jou dan ook wel de kinderbijslag met 75 Euro kunnen verlagen omdat je dat geld blijkbaar niet nodig hebt.
quote:noukie995 schreef op 13 oktober 2009 @ 10:04:

[...]

Die BNer stelde zelf vast, dat zij genoeg verdiende en die bijslag helemaal niet nodig had en het dus gewoon als extra-tje voor hun kids zag. Alsof die het al niet breed genoeg hebben... denk ik dan!

Of je het wel of niet nodig hebt, daar kan ik niet over oordelen, maar kinderbijslag is niet bedoeld om de spaarbankboekjes van de kids te spekken:

Met de kinderbijslag betaalt de overheid mee aan de kosten die horen bij de opvoeding van een kind.

En als je dat geld dus niet gebruikt om de kosten om je kinderen op te voeden(zoals dat zo mooi beschreven staat), maar op een spaarrekening stort, dan heb je dus voldoende geld om je kids te kleden, te laten sporten, en te voeden.

Ik neem tenminste aan, dat je niet de kinderbijslag bewaard voor later, en onderussen droog brood eet, de kids in derde handsjes laat lopen en ze een rondje door het park laat joggen, bij wijze van sport, in plaats van met leeftijdgenootjes bij b.v. bij een voetbalvereniging lid laat worden.

Hihi, ik zie het al voor me later: ja sorry schat, ik weet dat je er vroeger niet uitzag in die kleding van neef B, die hij eerder had gekregen van neef A, en dat we nooit eens spontaan een ijsje haalde of naar de bios gingen in de vakantie, maar je kan wel mooi studeren!

Ik denk dat een fijne(en onbezorgde) jeugd, een betere start is dat het idee dat je later als je groot bent, er een studie-bonus op je wacht.Wie ben jij om te bepalen waar de kinderbijslag aan opgemaakt wordt?? Het zit je blijkbaar nog al erg hoog zeg.
quote:traincha2 schreef op 12 oktober 2009 @ 23:49:

[...]

* Zegt verder niks*

*ik ook niet*

Boeiend trouwens, de kinderbijslag verdwijnt toch niet. Heb getekend, zal wel niet helpen, maar goed. Vind het belachelijk hoe weinig het is ivm andere landen.
Is dat zo? Dat wist ik dan weer niet. Nou in dat geval mag hij dan zelfs wel omhoog. Moet toch mijn hobbies blijven financieren
quote:noukie995 schreef op 13 oktober 2009 @ 10:04:

[...]

Ik denk dat een fijne(en onbezorgde) jeugd, een betere start is dat het idee dat je later als je groot bent, er een studie-bonus op je wacht.Zo, wat lekker veel aannames! Maar de zin die jij bovenaan beschrijft precies wat wij doen. Wij sparen voor de grote uitgaves die wij nog gaan krijgen in de toekomst om onze zoon op te voeden. Want je kan nu wel een heel leuk en grappig stukje schrijven over kleertjes en leuke dingen doen met je kinderen waar ik heel hard om moest lachen NOT, ons kindje is namelijk ernstig ziek en in de toekomst zullen we wellicht aanpassingen moeten doen in huis, waarbij je lang niet alles vergoed krijgt van de overheid, en daar sparen wij voor ja. En dus niet voor zijn studie want dat zal niet haalbaar zijn voor hem. Bespaar me dus je invullingen en hoe JIJ vindt dat mensen om horen te gaan met een toeslag die ze krijgen vanuit de overheid. En je hebt werkelijk geen idee hoe wij leven, we leven heel zuinig... maar we kunnen daardoor wel alles geven wat ons kind nodig heeft van, inderdaad, het normale salaris. Nou shoot me.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:traincha2 schreef op 13 oktober 2009 @ 13:02:

Is dat zo? Dat wist ik dan weer niet. Nou in dat geval mag hij dan zelfs wel omhoog. Moet toch mijn hobbies blijven financieren

Precies! Zo'n hobby is niet gratis, zeker als je er meer hebt. Gaat bij mij trouwens wel veel tijd in zitten. Hoe doe jij dat? Gewoon even terugzetten in de kast en niet meer aan denken? Vind dat soms wel lastig hoor.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven