Geld & Recht alle pijlers

Nummer 10 voor een huis staan!

11-03-2011 08:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben dringend opzoek naar een huis en via het woonnet reageer ik elke editie.

Nu sta ik nummer 10 voor een huis, mijn vraag is dus eigenlijk maak ik een redelijke kans om het huis te krijgen?

Ik weet dat ik een keer ben uitgenodigd voor een bezichtiging toen ik op nummer 10 stond, ik moest allemaal formulieren opsturen en heb dit niet gedaan, nu ben ik weer aan het denken tjaa zijn genoeg mensen die de papieren niet opsturen, of niet gaan kijken uiteindelijk.

Dus graag wat positieve ervaringen:P

Groetjes
Je hebt een kans van 1 op 10. Als alle anderen voor je weigeren, ze de papieren niet opsturen, ze niet aan de voorwaarden voldoen én jij het huis wel wilt, dan heb jij het huis.

Meer is er toch niet over te zeggen?

Als er 3 mensen hier zeggen dat ze nummer 10 stonden en het huis hebben gekregen, dan geldt dat toch niet voor die vele andere nummers 10?

Succes met wachten, dat is nooit leuk..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor een koophuis (dus waarschijnlijk iets anders) waren we nr 194. Kansloos dachten we, maar we wonen nu op onze 7de keus van de voorkeurslijst die we hadden ingevuld. En achteraf hebben wij het allermooiste huis van de hele buurt!

Dus ja, je maakt kans. Niet geschoten is altijd mis. Succes!
@ Mac123

heb je met koophuizen ook al nummers?? Nog nooit van gehoord.
Ik heb 3 x nr 6 of 7 gestaan en nix gehoord..
quote:kaatje_85 schreef op 11 maart 2011 @ 09:10:

@ Mac123

heb je met koophuizen ook al nummers?? Nog nooit van gehoord.Nieuwbouwproject waarschijnlijk. Dan schrijven er veel mensen in en dan krijg je een nummer.
Ik heb al een keer nummer 3, 6 en 12 gestaan, maar mocht nog nooit ook maar komen kijken. Afwachten en niet te hard hopen, want de kans is erg klein.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Bedankt voor de reacties, ik weet dat het niet veel uitmaakt of jullie wel of geen huis hebben gekregen met een positie op nummer 10, maar stiekem ben ik erg aan het hopen op positieve antwoorden.

Het kan idd alle kanten op, hoop de goede haha
quote:Leergierig schreef op 11 maart 2011 @ 09:16:

[...]

Nieuwbouwproject waarschijnlijk. Dan schrijven er veel mensen in en dan krijg je een nummer.Oh ja, dat klinkt logisch inderdaad
Hier nodigen ze in ieder geval de nummers 1 t/m 5 uit om te komen kijken. Soms meer, ligt aan allerlei factoren. De dame die de bezichtiging deed vertelde dat er ook weleens huizen naar de nummer 12 zijn gegaan. Er komen vaak mensen niet opdagen of ze voldoen toch niet helemaal aan de eisen en dan heb je mazzel.
Ik heb bij mn ex gemekrt dat als ze verwachten dat velen het huis zullen weigeren, ze bijv nr 1 t/m 10 uitnodigen voor een bezichtiging. Als t een populair huis/ buurt is doen ze dat niet.
Voor mijn eerste huurhuis(je), stond ik nummer 17. De datum waarop het vrij kwam was al lang verstreken toen ik een belletje kreeg dat ik mocht komen kijken. Heb er jaren met plezier gewoond.

De 16 mensen voor mij vonden het te klein of voldeden niet aan de eisen en vielen dus een voor een af.

Helemaal kansloos ben je dus nooit, maar veel zal ook afhangen van hoe gangbaar de woning is waarop je gereageerd hebt. De woning die ik toendertijd betrok had een aantal specifieke eisen, zoals bv een heel laag maximum inkomen. Daar zijn toen veel mensen op afgevallen.
Bij mijn huidige huurhuis stond ik 4de en wel gekregen! Maar veel mazzel gehad met de vakantieperiode: nr 2 en 3 reageerden beiden niet op de brief omdat ze op vakantie waren en dus mochten wij
wij waren 18e. Zo veel geluk gehad! Vakantieperiode, hittegolf en vreemde eisen voor het huis (3 slpk maar géén kinderen, inkomenseis). Toen we alle papieren (binnen 24u moest het binnen zijn!!) hadden opgestuurd kregen we te horen dat we het niet waren geworden. En drie dagen later konden we opeens het contract komen tekenen...
quote:diedietje schreef op 11 maart 2011 @ 09:43:

Bij mijn huidige huurhuis stond ik 4de en wel gekregen! Maar veel mazzel gehad met de vakantieperiode: nr 2 en 3 reageerden beiden niet op de brief omdat ze op vakantie waren en dus mochten wij

hier ook hetzelfde nr 2 en 3 reageerden niet die waren op vakantie

ik stond dus ook op 4
Ik was een keer nmr 15 en had het huis gekregen. Hier nodigen ze best veel mensen uit omdat er veel niet opkomen dagen. Een meneer voor mij op de lijst en ik waren de enige twee personen die er waren en meneer wees het huis af.
Ik heb tientallen keren top tien gestaan en nooit wat gehoord.

Toen stond ik 15 en ben niet gaan kijken, je blijft immers vrij nemen. Wel geaccepteerd, want je weet nooit. Ik woon er nu anderhalf jaar.
Het is altijd de moeite waard om te gaan, want vaak komen mensen die hoger op de lijst staan , niet opdagen. Ook iemand die op nr 10 staat heeft daardoor de kans om het huis te krijgen.

Het vreemde is dat er mensen zijn die zich inschrijven op een huis gewoon om even binnen te kunnen kijken , maar verder geen interesse hebben, is raar, maar gebeurt regelmatig. Ik zou mijn kans niet aan me voorbij laten gaan.
Als je het echt zo graag wilt, snap ik niet waarom je zou aarzelen in alles doen wat er voor nodig is. Met het risico teleurgesteld te worden ja, maar dat is dan maar zo toch? Je kunt ook zo maar geluk hebben! Succes!
wij stonden op het eerste huis waar wij op reageerden 8e, toen 2e, toen 4e, maar wij mochten het huis in.

Bleek dat het huis waarop wij 2e waren (naast het huis war we 4e op waren) nu de buurvrouw te wonen die eerst in ons huis woonde. De drie mensen voor ons hebben om wat voor reden dan ook geen aanspraak gemaakt op het huis.

Ennu zijn we dus buren van de mevrouw die 'ons huis' inpikte.
Het hangt er ook maar net vanaf wat er nog aan moet gebeuren, niet iedereen heeft zin in veel werk.
Ik stond 2e op mijn huis van nu. maar altijd eerder werden de huizen door de eerste geaccepteerd.
Niet geschoten is altijd mis toch?

Ik sta bij verschillende woningbouwverenigingen ingeschreven en bij elke vereniging werkt het weer anders.

Bij ééntje werken ze ook met een top 10. Ik ben weleens uitgenodigd maar niet gegaan omdat de wijk me, bij nader inzien, toch niet zo aanstond.

Je hebt altijd kans natuurlijk. Een vriendin van mij stond ook 9e ofzo. De helft kwam niet opdagen, iemand anders had net een ander huis geaccepteerd en weer een ander vond het te duur/te klein/teveel werk ... zo is er altijd iets.

Gewoon proberen dus.
Wij stonden nr 9 voor ons huis. De meeste mensen voldeden of niet aan de criteria, of ze hadden hem uiteindelijk toch geweigerd. Ik ben blij dat we zijn gaan kijken, nu wonen wij in een top huisje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven