Geld & Recht alle pijlers

Onderhandse akte bij scheiding

13-08-2011 15:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn inmiddels via een advocaat bezig met onze scheiding. We doen dit middels een advocatenkantoor waarbij we eenmalig op kantoor hoeven te komen ter identificatie en waarbij verder alles per post verloopt. De stukken hebben we inmiddels ontvangen en nu moeten we naar kantoor om ons te identificeren en dan gaat de procedure richting de rechtbank.

Nu moeten we een onderhandse akte aanleveren bij de advocaat. Kan iemand mij vertellen wat daar mee bedoeld word en wat we daarin op moeten nemen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Geen idee,googlen leverde ook niets op?Wij moesten in elk geval uittreksels vd burgerlijke stand en de trouwakte hebben,als je kinderen hebt ook uittreksels van hen.
vraag het de advocaat?
Ja,google is your best friend...
Een onderhandse akte is een akte die zonder tussenkomst van een notaris is opgesteld zegt wikipedia. Ik zou zeggen dat daarin jullie afspraken vermeld staan.

(Maar, domme vraag misschien, waarom niet maandag even bellen met de advocaat of zijn/haar assistent?)
Ik heb al even gegoogled maar daar kom ik niet veel verder...

Uiteraard ga ik maandag bellen, maar was gewoon benieuwd of iemand me kon helpen zodat ik dit weekend al wat op papier kon zetten....
Google even op 'convenant echtscheiding' en je vindt talloze voorbeelden.
Weet je zeker dat dat verstandig is, zo'n doe-het-zelfscheiding?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven