Onderzoek RvdK omgangsregeling

dinsdag 10 mei 2011 om 13:08
Gebeurt vaker hoor. De rechter legt een omgangsregeling op en moeder werkt gewoon niet mee (is niet thuis als vader het kind komt halen). Weer naar de rechter en dat duurt weer een paar maanden. Vervolgens wordt er begeleide omgang bij het Omgangshuis o.i.d. opgelegd, moeder komt gewoon niet opdagen. Weer naar de rechter, duurt weer een paar maanden. Rechter legt onderzoek RvdK op, moeder komt niet opdagen bij afspraken. Ondertussen ben je 2 jaar verder en zeker bij jonge kinderen wordt dan wel gezegd dat er geen family life (meer) is omdat het kind de vader niet (meer) kent.
Hier staat informatie van de RvdK.
Hier staat informatie van de RvdK.

dinsdag 10 mei 2011 om 13:31
dinsdag 10 mei 2011 om 16:09
dinsdag 10 mei 2011 om 17:16
Ik heb een situatie meegemaakt waarin de rechter moeder een dwangsom oplegde voor iedere keer dat ze zich niet aan de regeling hield. Dat heeft geholpen. Toen was overigens wel heel duidelijk dat het kind groot belang had bij omgang met de vader. De moeder had ook geen gegronde bezwaren, behalve dat zij het erg moeilijk vond het kind 'mee te geven'.
dinsdag 10 mei 2011 om 18:37
Kijk, natuurlijk zijn er ook vaders die de titel vader niet waardig zijn en die omgang met kinderen niet willen.
Onder deze zeer nuttelose vaders lijden altijd de goede vaders!
Vaders die het onmogelijk worden gemaakt, om wat voor reden dan ook, om omgang te hebben met hun kind.
Een kind van 5 is nog wel erg jong en nog zeer zeer beïnvloedbaar door de moeder!
Onder deze zeer nuttelose vaders lijden altijd de goede vaders!
Vaders die het onmogelijk worden gemaakt, om wat voor reden dan ook, om omgang te hebben met hun kind.
Een kind van 5 is nog wel erg jong en nog zeer zeer beïnvloedbaar door de moeder!
dinsdag 10 mei 2011 om 20:00
quote:Liesje75 schreef op 10 mei 2011 @ 19:24:
Ooooh absoluut!Er zijn echt wel vaders die de titel niet waardig zijn.
Over het algemeen (ga ik dan vanuit) zijn er meer normale dan abnormale vaders
Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wat nu het beste is om te doen.Ik denk dat het heel goed is voor het kind om contact met de vader te hebben,maar als de moeder zo blijft doen met alle gevolgen van dien..
Het moet alleen niet zo zijn dat de moeders dus beloond worden voor dit gedrag.En dat gebeurd, zoals ik jou begrijp, nu al een aantal jaar.
Ooooh absoluut!Er zijn echt wel vaders die de titel niet waardig zijn.
Over het algemeen (ga ik dan vanuit) zijn er meer normale dan abnormale vaders
Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wat nu het beste is om te doen.Ik denk dat het heel goed is voor het kind om contact met de vader te hebben,maar als de moeder zo blijft doen met alle gevolgen van dien..
Het moet alleen niet zo zijn dat de moeders dus beloond worden voor dit gedrag.En dat gebeurd, zoals ik jou begrijp, nu al een aantal jaar.