Geld & Recht alle pijlers

Onderzoek RvdK omgangsregeling

10-05-2011 12:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
De moeder zal niet zomaar het contact tegenhouden, lijkt me geen ongegronde reden voor..
@atelier_madame,

Hoe weet jij dat?
*
Gebeurt vaker hoor. De rechter legt een omgangsregeling op en moeder werkt gewoon niet mee (is niet thuis als vader het kind komt halen). Weer naar de rechter en dat duurt weer een paar maanden. Vervolgens wordt er begeleide omgang bij het Omgangshuis o.i.d. opgelegd, moeder komt gewoon niet opdagen. Weer naar de rechter, duurt weer een paar maanden. Rechter legt onderzoek RvdK op, moeder komt niet opdagen bij afspraken. Ondertussen ben je 2 jaar verder en zeker bij jonge kinderen wordt dan wel gezegd dat er geen family life (meer) is omdat het kind de vader niet (meer) kent.

Hier staat informatie van de RvdK.
En wie/wat ben jij hier in het verhaal?
vriendin van vader, is dat niet duidelijk? Moeder doet alles fout en vader is zielig
quote:Atelier_madame schreef op 10 mei 2011 @ 12:54:

De moeder zal niet zomaar het contact tegenhouden, lijkt me geen ongegronde reden voor..Je zal de moeders de kost moeten geven die zonder gegronde reden maar puur uit wrok een omgangsregeling saboteren.
Alsof kinderen nooit worden ingezet om de ex partner te kwetsen! Kom het in mijn werk wekelijks tegen. Alsof iedere moeder( en vaak ook vader) een heilige is!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Hoe weet jij dat allemaal feeks? Aanmatigend om zomaar allerlei conclusies te gaan trekken.
Bazinga!
*
Maar wat heb jij te maken met deze kwestie? Dit is iets tussen de ouders en als jij niet een van de ouders bent, sta jij er buiten.
Als de moeder de regeling blijft dwarsbomen, kun je maar een ding doen: iedere keer aangifte doen bij de politie. Een Dwaze Vader heeft dat wel eens gedaan en zo eindelijk na jaren weer omgang met zijn kind gekregen.

Maar verder kun je niet zoveel als moeder niet mee werkt.
*
Jezus, meteen van die vervelende opmerkingen van sommigen. Het zal wel om iemand gaan waarom ze geeft, mss haar broer ofzo. TO mag toch gewoon vragen stellen?!
..
Liesje,

de vader kan wel het kind willen zien. Maar wilt wel het kind papa wel zien??
Je weet natuurlijk niet hoe kind in deze situatie staat. Vader heeft zijn kind al 2 jaar niet meer gezien.

Kinderen zijn vaak trouw en loyaalaan hun moeder.

Misschien heeft moeder kind wel allemaal gekker hersenspinsels naar vader toe verteld.
Ik heb een situatie meegemaakt waarin de rechter moeder een dwangsom oplegde voor iedere keer dat ze zich niet aan de regeling hield. Dat heeft geholpen. Toen was overigens wel heel duidelijk dat het kind groot belang had bij omgang met de vader. De moeder had ook geen gegronde bezwaren, behalve dat zij het erg moeilijk vond het kind 'mee te geven'.
@turkoois Ik ken het verhaal niet inderdaad maar weet uit eigen ervaring dat een moeder haar kinderen niet altijd bij de vader weg houdt uit wrok.
quote:Atelier_madame schreef op 10 mei 2011 @ 17:23:

@turkoois Ik ken het verhaal niet inderdaad maar weet uit eigen ervaring dat een moeder haar kinderen niet altijd bij de vader weg houdt uit wrok.
*
Kijk, natuurlijk zijn er ook vaders die de titel vader niet waardig zijn en die omgang met kinderen niet willen.

Onder deze zeer nuttelose vaders lijden altijd de goede vaders!

Vaders die het onmogelijk worden gemaakt, om wat voor reden dan ook, om omgang te hebben met hun kind.

Een kind van 5 is nog wel erg jong en nog zeer zeer beïnvloedbaar door de moeder!
&
quote:Liesje75 schreef op 10 mei 2011 @ 19:24:

Ooooh absoluut!Er zijn echt wel vaders die de titel niet waardig zijn.

Over het algemeen (ga ik dan vanuit) zijn er meer normale dan abnormale vaders

Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wat nu het beste is om te doen.Ik denk dat het heel goed is voor het kind om contact met de vader te hebben,maar als de moeder zo blijft doen met alle gevolgen van dien..

Het moet alleen niet zo zijn dat de moeders dus beloond worden voor dit gedrag.En dat gebeurd, zoals ik jou begrijp, nu al een aantal jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven