Geld & Recht alle pijlers

Online iets kopen: hoe lang wachten?

04-08-2011 21:44 17 berichten
Als je geld hebt overgemaakt naar een online winkel, wat is dan een redelijke termijn om te verwachten dat je bestelling wordt geleverd?
Dat ligt er maar net aan wat je besteld hebt en waar. Is het op voorraad of moet het van elders komen? Wat zeggen ze zelf over de leveringstermijn?
Alle reacties Link kopieren
Zie de levertijd op de betreffende website.
En tussen welke banken het geld wisselt. van ING naar ING zal bijvoorbeeld snel binnen zijn bij de winkel, ING-Rabo kan wel een paar dagen duren. Hangt er ook vanaf hoe vaak de winkel de rekening checkt.
Staat er niets in de voorwaarden op de site ?

En waarom maak je eerst geld over voordat je je product gezien hebt ?
Op de betreffende website staat: "Wegens persoonlijke omstandigheden kan het momenteel langer duren dan u van ons gewend bent voordat de bestelling wordt verstuurd. Wij vragen u om uw begrip en geduld, en zullen zo snel mogelijk de bestellingen verwerken. Zodra uw bestelling is gepost ontvangt u hiervan per e-mail bericht. Onze excuses voor dit vervelende ongemak."

Dat stond er nog niet op toen ik mijn bestelling deed. Ik heb nog nooit eerder iets online gekocht en ik maak me een beetje zorgen of dit wel betrouwbaar is.
Als het goed is heeft het bedrijf leveringsvoorwaarden, daar zou het in moeten staan!
Dat klinkt wel heel vaag. Hoezo vertraging bij het opsturen? Was het een gerenommeerde website? Het is voor hun een kwestie van inpakken en naar het postkantoor brengen. Veel webshops hebben een 'voor vier uur besteld, morgen in huis' garantie of iets dergelijks.
Hoe lang staat dat er al? Een sterfgeval in de familie of een ziekte zijn meestal niet binnen 2 dagen opgelost.
Voor je je product hebt gezien? Dat is nou online winkelen...
quote:jo12345 schreef op 04 augustus 2011 @ 21:49:

Als het goed is heeft het bedrijf leveringsvoorwaarden, daar zou het in moeten staan!

Bedankt voor de tip!

Daar staat inderdaad iets over overmacht in. Mag 30 dagen duren; dan wacht ik nog maar een paar dagen af.
Wat voor iets heb je besteld en bij wat voor bedrijf? Dat is wel heel belangrijk om de levertijd te kunnen vaststellen.
Zo vaag vind ik het niet klinken. Veel webshops zijn eenmansbedrijven.
Sommigen leveren binnen 1 dag, anderen binnen 5 dagen. Om welke shop gaat het?
Cute Cotton, uit Almere. Hun producten werden in een ander topic wel positief besproken, maar daar werd verder niet vermeld of ze er lang op hadden moeten wachten.

Waarschijnlijk maak ik me druk om niks, het is gewoon dat je nooit wat online bestelt en dan zenuwachtig wordt als het er niet met een paar dagen is. Ik wacht nu drie weken, ik weet niet of dat lang is of niet.
Drie weken vind ik persoonlijk heel erg lang! Zeker omdat ze op de site melden dat het ongeveer drie werkdagen duurt. Zo te zien zijn ze ook niet aangesloten bij thuiswinkelkeurmerk of zoiets. Das niet zo mooi.

Zijn ze (waarschijnlijk 1 iemand?) op vakantie ofzo?

Als ik jou was zou ik zeker een mailtje sturen.
De site ziet er wel ok uit.. Kun je contact met ze opnemen?

Maare... wasbaar maandverband? Brrrr..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven