Geld & Recht alle pijlers

Onroerende zaak belasting

02-02-2013 10:22 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is bij ons in de straat nooit een riolering aangelegd.

Nu blijkt dat ik al 7 jaar onterecht een ozb aanslag hiervoor betaald.

Ik heb daarvan bezwaar gemaakt.

Ze hebben vrij eenvoudig de laatste 3 jaar aan me terugbetaald

Echter de 4 jaar ervoor krijg ik niet terug.

Wie weet of er een wettelijke grond is om ook die vier jaar daarvoor terug te krijgen.

Ik mis hiervoor nu de handvaten. Het gaat dus over de jaren 2006, 2007, 2008 en 2009.

Ik hoor graag van jullie.

vr gr Rob V
Waar loos jij je wc en riool dan op? Sloot?
Niet handig om hier met je echte naam te posten..
Ik denk dat Rob zo'n tank in de tuin heeft liggen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering, Rob? Zij kunnen je misschien helpen. Of anders het juridisch loket.
Naam zal ik aanpassen.

Inderdaad een tank in de tuin.

Wel ouderwets maar ik heb er geen omkijken naar.

Ik heb rechtsbijstand gebeld en die geven aan geen

geschillen met de overheid te verzekeren.

Mogelijk is het juridisch loket een optie.

Bedankt alvast en als jullie nog meer weten hoor ik het graag.
Als je gewoon een nette brief schrijft naar de instantie die de gemeentelijke belastingen int en je legt je bezwaren uit tegen de ten onrechte betaalde rioolheffing, zou je dan geen goede reactie krijgen?

Ik heb zoiets zelf een keertje aan de hand gehad, en volgens mij kon ik over de 5 voorgaande jaren de te veel betaalde belasting terugvorderen. Ik heb gewoon even gebeld en trof een vriendelijke persoon aan de lijn die mij terwille was. Dus ik zou het op die manier proberen. Soms heb je niet zoveel een wettelijke handvaten, maar is het gewoon een gevalletje van het goede gesprek.

En anders de ombudsman, die helpt burgers bij problemen met de overheid.
Opnieuw in bezwaar gaan tegen het besluit om een deel uit te keren. Op welke grond keren ze de eerste vier jaar niet uit? Verjaring? Dan nog klopt het niet volgens mij. Laat ze dat motiveren,
Je hebt recht op 5 jaar terugbetaling, de verjaringstermijn is immers 5 jaar. Op de overige 2 jaar heb je geen aanspraak meer.

Ik zou dus opnieuw in bezwaar gaan en goed de verjaringstermijn onderstrepen.

Nog even van schuldinfo geplukt:

Een vordering tot periodieke betaling, zoals rente, huur en pacht en voor alles wat bij het jaar of een kortere termijn moet worden betaald. De verjaringstermijn gaat in vanaf het moment dat de vordering opeisbaar is. Elke betalingstermijn afzonderlijk verjaart na verloop van 5 jaar.
There are two kinds of people in this world. And I don't like them.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven