Geld & Recht alle pijlers

Ontbinding huurovereenkomst?

19-05-2009 16:04 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

heb vandaag weer een van de zoveel vervelende brieven op de mat gekregen waar in staat:

Beslissing rechter":

Ontbindt de huurovereenkomst tussen btussen partijen met veroordeling van de gedaachte de woonruimte met aangehorigheden na 4 weken van teking dit vonnis te verlaten,

brief vandaga binne gekregen dagtekening van vonnis 20 april morgen dus al 4 weken geleden.

nu bin ik niet echt slim met dat soort brieven maar moet ik nu voor morgen mijn huis verlaten?

ten eerrste snap ik niet hoe ze het kunnen doen want we zijn al bezig met een beslaglegging op mijn loon al maanden mogen ze dan toch in een keer ons het huis uitzetten met een klein kind?

ook al hebben we een beslaglegging?

ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen
En als je nu niemand meer te pakken krijgt: e-mailadressen speuren en zo contact opnemen! Zet in je e-mail dat je morgenochtend klokslag 09:00 ook telefonisch contact zal opnemen om, waar mogelijk, een en ander verder door te spreken...
Ik hoop dat TO iets aan het regelen is, want ze reageert niet meer.
Nou..dat hoop ik ook.
TO, wat is er gebeurd dat het zover is gekomen? Je zou verhuizen, en nu dit?

Het lijkt mij ook zinnig dat je direct hulp inschakelt. Kun je ergens onderdak in noodgevallen? Hoe zit het met je partner?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
De datum in het vonnis is een andere datum dan de datum van ontruiming.

Jij had tot 4 weken na 20 april de tijd om de woning zelf te verlaten. Deze termijn is nu verstreken. Nu gaan ze een ontruiming inplannen omdat de overeenkomst is ontbonden en jij niet vrijwillig bent vertrokken. Let wel op dat dit soms heel snel kan gebeuren. Je krijgt dan nog een bericht dat ze je woning komen ontruimen. De kosten voor ontruiming worden dan ook bij je in rekening gebracht.

Ik weet niet of je nog op de een of andere manier aan geld kan komen maar als ik jou was zal ik zo snel mogelijk toch een groot deel betalen en een regeling treffen. Neem morgen gelijk ook contact op met je bewindvoerder of de sociale dienst en zorg ervoor dat je huur als eerste betaald wordt. Eventuele andere schulden kunnen op dit moment wachten.

Doe je niets dan wordt je straks echt je huis uit gezet, worden de spullen die nog in de woning staan afgevoerd en krijg je alle ontruimingskosten ook nog erbij.
Het kan ook zijn dat de huurovereenkomst door de rechter ontbonden is vanwege andere redenen dan achterstallige huur. Overlast kan ook een reden zijn voor een woningcorporatie om middels een kortgeding ontbinding van de huurovereenkomst te laten plaatsvinden.
Peas on earth!
Ik snap het niet helemaal.

Je hebt schulden, maar gaat wel op vakantie. Waar is de partner in dit verhaal? Want uit een eerder topic weet ik dat je een aantal maanden geleden getrouwd bent.

Heb je een klein kind of ben je zwanger? In november 2008 ben je net zwanger en in het jan. topic 2010 schrijf je dat je hoopt weer zwanger te zijn? Als je in nov net zwanger was kun je nog niet bevallen zijn toch?

Dus, ik begrijp het ff niet meer
hallo iedereen

ik ben op vakantie geweest dat klopt samen met vrienden en me moeder die mij de vakantie heeft betaald omdat ik mijn diploma gehaald heb, ik ben niet zo dat ik een vakantie ga boeken en geen schulden ga betalen,

De brief van de deurwaarder met het vonnis is van 19 mei zoals ook op de brief vermeld persoonlijk afgeleverd, daarom snapte ik het ook niet met de datum van het vonnis op 22 april zoals vermeld op de bijlage van de brief van de deurwaarders,

Ik heb overigens geen andere schulden,

ik heb de deurwaarder geprobeerd te bellen maar ik was net te laat en heb hun een email gestuurd dat ik morgen vroeg meteen daar zal zijn,

@ juniper8 Ik heb een peuter ben in november zwanger geweest en heb een miskraam gehad, tegen advies van de artsen in zijn wij weer begonnen voor zwanger te worden, Mijn partner en ik zijn getrouwd voor de moskee ( wij kunnen niet voor de gemeente trouwen omdat hij geen verblijfsvergunning heeft we zitten in de aanvraag).

@ boarder mijn huur is al 8 maanden aan een gesloten volledig betaalt heb alles vandaag opgezocht, de schuld wat resteerd zou ik evt morgen meteen kunnen betalen als hun er ook mee akkoord gaan wat ik hoop,

en anders zou ik het nog niet weten waar ik heen zou moeten maar ik ben er wel mee bezig,

bedankt voor alle reacties
Diaantje, vaak moet een vonnis aan je betekend worden voordat die termijn van vier weken ingaat. Daarom was het belangrijk dat je de tekst goed overtypte. Jammer dat je die moeite niet nam, dan hadden mensen eerder goed inhoudelijk kunnen reageren.

Zoals je het nu schrijft, vermoed ik (maar ga dat navragen!) dat 19 mei de datum is waarop die vier weken ingaan.
Peas on earth!
Diaantje, als je die schuld morgen zo kan betalen, waarom heb je dat dan niet eerder gedaan??

PODE heeft gelijk, 19 mei is de dagtekening en vanaf dan gaat de 4 weken in. Ik vraag me af of je het overigens nog terug kunt draaien met de schuld nu betalen. Ze gaan niet zo snel over tot uitzetting. Van wat je schrijft lees ik niet dat je binnen die 4 weken moet betalen omdat anders uitzetting volgt, maar dat de huurovereenkomst al ontbonden is en je 4 weken de tijd krijgt om te vertrekken.

Was je niet op de hoogte van het feit dat de zaak bij de rechtbank heeft gediend? Was je niet aanwezig? Ben je niet gehoord?
@ poeze woes , we waren elke maand al een flink bedrag aan het betalen, en er kon niet meer bij,

Ik ben vanmorgen langsgeweest en de schuld kunnen betalen, ik word er niet uitgezet mits ik elke maand de volledige huur betaal en op tijd, het vonnis was meer een dreiging en omdat ik meteen het heb betaald kan ik dus blijven,
Nou gefeliciteerd meid, en laat dit dan maar een wijze les voor je zijn geweest.
Jeetje...wat een opluchting he?!

Maar nu is je schuld dus afbetaald helemaal?

*Bemoeial modus aan*

Lijkt je dit wel een goede tijd om aan nog een kind te beginnen?
hallo

@ tante juul, dit is echt een wijze les voor me geweest ik zal er nu ook alles ana doen om dit niet meer te laten gebreuren,

@ minny Ja ik ben echt blij dat ik het heb kunnen regelen, en ja de schuld is helemaal afbetaalt,

wij willen heel graag een kind maar echt een goede tijd is het niet, me partner en ik hebben er ook over gepraat of het beter is om te wachten en eerst alles op orde te krijgen
Ik denk oprecht dat het verstandig is om nog te wachten. Jouw partner heeft nog geen verblijfsvergunning, financiëel is het niet ideaal op dit moment en de dokters raden het niet voor niets af. Al met al zou ik je aanraden om er nog eens flink over na te denken.

Maar vooralsnog kan er best een ijsje af met dit lekkere weer, om de goede afloop te vieren
Fijn dat het goed is afgelopen. Wellicht is het toch nog aan te raden om eens te gaan praten bij maatschappelijk werk om alle onzekerheden in je leven eens goed op een rij te zetten en te kijken wat je daar aan kan doen.
Fijn dat het zo is afgelopen.

Ik snap sowieso trouwens niet dat je een kind krijgt als de vader nog in een procedure zit voor een verblijfsvergunning. Straks krijgt hij die niet en dan wordt dat weer oneerlijk gevonden WANT hij heeft een kind in Nederland DUS mag hij toch niet zomaar uitgezet worden?

Maar goed, is vast weer een ander topic.
nou in elk geval fijn dat ut kindje nu niet dakoloos is geworden.natuurlijk ook blij ook voor jullie,maar daar heb ik iets minder mee.

gewoon omdat een kleintje zo afhankelijk is en jullie "groot"genoeg mogen zijn om de juiste keuse,s te maken.hou je taai!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven