Geld & Recht alle pijlers

onterechte eindafrekening energie?

28-04-2014 09:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verhuisd, al anderhalf jaar terug oid. Netjes alles geregeld met de energieleverancie (woon.energie/ centri.ca) dacht ik. Alle standen doorgegeven, contract opgezegd etc. Vlak na de verhuizing kreeg ik een factuur over de periode dat ik al weg was. Gebeld en telefonisch alles gecorrigeerd. Om de eindafrekening gevraagd en evt openstaande posten. Alles geregeld, dus klaar ermee.

Nu krijg ik opeens per mail een eindafrekening gas van pak em beet 300 euro. En waar ik normaal dan een map pak en voor mezelf kan nagaan dat het wel/niet klopt en dit kan bewijzen, kan ik dat nu niet. mijn bankrekening geeft me weinig info.

Misschien heb ik alleen stroom betaald destijds? Misschien heb ik van gas geld terug gehad en een maand later stroom betaald?

edit: alles opgevraagd en na lang touwtrekken opgelost. Niet betaald. Zij hadden de boel niet op orde.
Heb je geen persoonlijke pagina bij je energieleverancier waar je kan opzoeken wat je betaald hebt en wat er nog open staat. En gewoon bellen en zeggen dat je al lang verhuisd bent.
Jij kan aan de energiemaatschappij vragen om je een specificatie van de kosten op te sturen. Kijk je rekening na en noteer op welke datum welke bedragen zijn betaald. Er staat een kenmerk bij. Vergelijk dat met de specificatie. Mocht het wel kloppen en je hebt het geld niet, kan je wellicht in termijnen betalen.Maar eerst rustig kijken wat ze nu precies berekend hebben.
raindrop: je hebt gelijk. stap voor stap gewoon nagaan. Dat is het logische antwoord. Ergens weet ik dat wel, maar door de stress zie ik het dan niet en wil ik het liefst doen alsof het niet bestaat.

een specificatie opvragen had ik niet eens bedacht nu. Dank voor de tip.
Ben je er nog uit gekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven