Geld & Recht alle pijlers

Onterven kinderen

02-08-2010 21:56 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond.

Ik lees vaak op dit forum en vond het nu nodig een account aan te maken. Ik heb namelijk een vraag.

Is het mogelijk mijn kinderen te onterven? Ik wil zelfs niet dat zij hun zogenaamde legitieme portie krijgen. Ik wil alles aan mijn hond en poes nalaten. Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is.

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?
Nee,je kinderen hebben altijd recht op een kindsdeel.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Wat zij zegt.
quote:Elsbettina schreef op 02 augustus 2010 @ 21:56:

Is het mogelijk mijn kinderen te onterven? Ik wil zelfs niet dat zij hun zogenaamde legitieme portie krijgen. Ik wil alles aan mijn hond en poes nalaten. Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is.

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?Serieus?

Het is niet gebruikelijk dat er kapitaal aan een hond nagelaten wordt. Geloof mij, ik heb er mijn redenen voor. Weet iemand of er juridisch iets te omzeilen valt?Serieus?
Dubbel

Ik wil dit niet met de kinderen bespreken. Wil ze juist verrassen als het zover is...aparte woordkeuze..
voordat dit ook maar een antwoord kan krijgen, vraag ik me af waarom???????????

En je kinderen verrassen dat ze niets krijgen, daar krijg ik echt hele erge kippevel van, je bent er dan niet eens meer.
Kinderen zitten in de zetel bij de notaris,de dvd wordt gestart,waarin jij zelf verteld dat ze niks krijgen ,maar alles naar fikkie gaat.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
.
misschien kan je eerst gaan scheiden van je kinderen
Onterven
En ook niet onbelangrijk; hoe oud zijn hond & poes en hoe terminaal is TO zelf om nu al aan te nemen dat hond & poes je overleven?

Succes.
Jouw kinderen moeten jou het leven wel heel zuur maken....

Wat naar.
DTEEZ!
quote:diaantje1971 schreef op 02 augustus 2010 @ 21:59:

Kinderen zitten in de zetel bij de notaris,de dvd wordt gestart,waarin jij zelf verteld dat ze niks krijgen ,maar alles naar fikkie gaat.Teveel naar B films gekeken...
Het klinkt echt alsof je je nu al zit te verkneukelen alleen al bij de gedáchte dat ze niks krijgen. Am i right?
.
quote:Djoels schreef op 02 augustus 2010 @ 22:00:

Jouw kinderen moeten jou het leven wel heel zuur maken....

.of andersom
Jeetje, dit wordt lachen.
Wacht even met je boosheid af te reageren via de erfenis.
ik denk dat je dan beter kan zorgen dat je alles opmaakt voordat je dood gaat. Flink wat schulden maken, dan krijgen je kinderen ook niets.

Maar naar je kat en hond...... serieus?

Kunnen ze lekker gaan shoppen, leuke reisjes maken, nieuw huis inrichten en zo.....
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik denk dat de enige oplossing is om alles heel snel op te maken en een eventueel koophuis te verkopen. Lekker alles verbrassen of meteen doneren aan weet ik wat of wie?
alles opmaken.... beste optie denk ik
Met een beetje mazzel willen je kinderen niet eens iets meer van je tegen die tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven