Onverwachte erfenis, wat mee doen?

zondag 1 december 2019 om 08:09
[Edit] Ik ga een adviseur bellen, wel zo logisch natuurlijk. Dank voor de reacties!
Bij de post zat gisteren een brief dat ik erf. Helemaal onverwacht, en een fiks bedrag. (Ik was/ben in shock.)
Ik ben zzp-er, leef van weinig en heb geen goede pensioenregeling. Dus ik wil gaan kijken hoe ik dat geld goed wegzet voor later. Iemand tips? Ik heb me hier nog nooit een seconde mee bezig gehouden dus ik heb geen idee!
Bij de post zat gisteren een brief dat ik erf. Helemaal onverwacht, en een fiks bedrag. (Ik was/ben in shock.)
Ik ben zzp-er, leef van weinig en heb geen goede pensioenregeling. Dus ik wil gaan kijken hoe ik dat geld goed wegzet voor later. Iemand tips? Ik heb me hier nog nooit een seconde mee bezig gehouden dus ik heb geen idee!
anoniem_6452b9be5a972 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 12:03
11.38% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 12:24
SteunEndeToeverlaet schreef: ↑01-12-2019 20:26Dit vind ik toch altijd zo'n dom argument. Zo'n 'ik kwaak Rutte na zonder na te denken' kwaak.
Alsof je met een briefje van €50 van Opa naar de winkel kunt gaan en verwacht dat je een artikel zonder BTW mee kan krijgen. "Want over dit speciale briefje is al belasting betaald".
En dat de winkelier dan dat speciale briefje aan zijn personeel kan geven zonder loonbelasting af te dragen. "Want over déze €50 is al belasting betaald". En dat het personeel dan weer naar de Hema kan, met dat speciale 'belastingvrije' briefje.
Alsof een euro een speciaal merkje krijgt waardoor hij daarna 'belastingvrij' is.
Als je goed nadenkt zie je, dat overal waar geld van eigenaar wisselt, er een percentage belasting wordt afgedragen - overal. En dat percentage is hoger als de ontvanger er zijn luie stoel niet voor uit hoefde te komen - kansspelbelasting, erfbelasting, schenkbelasting.
On topic: