Geld & Recht alle pijlers

Onverwachts hoge kosten.

25-05-2024 21:32 289 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag kwam een monteur de aardschakelaar in de meterkast was stuk en wij zaten zonder elektriciteit.
Was ontzettend duur. Wat schrok ik van de prijs.
Maar was allang blij dat iemand het kon komen maken.
Maar nu kan ik er wel om huilen, maar ja het is niet anders.

Hebben jullie weleens onverwachts hoge kosten gehad en waarvoor?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat rot to. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad voor iets op het dak. Veel te hoge kosten voor een stelletje beunhazen. Wat voelde ik me belazerd.

De hoge kosten komen hier vooral door auto of katten, maar dat is nou eenmaal duur. Dan slik ik ook even, maar het moet nou eenmaal gebruiken. Belazerd worden voelt heel anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze truc is zo bekend helaas. Deze bedrijven maken gebruik van de paniek van het moment. Ze doen ook voorkomen alsof ze lokaal zijn.

Ik hoop voor je dat ze nog ergens op reageren, maar vrees van niet. Slechte review zijn ze niet van onder de indruk, jij hebt ze immers ook niet gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
26-05-2024 08:08
Huh? Direct betalen zo'n hoog bedrag voor een half uur werk??

Dat zou ik al niet gedaan hebben en als ze daar moeilijk over doen gedreigd hebben met de politie bellen.

Sterker nog ik zou niet eens kunnen betalen. Ik heb een pin- en opname limiet dat op € 1000 staat. (Ja we hebben meerdere rekeningen maar dat ga ik die kerel niet aan z'n neus hangen natuurlijk).

Je weet dat dit soort dingen geld kunnen kosten. Ik snap de paniek heel goed maar dan nog informeer je van tevoren toch wat zoiets iets beetje kost?

Ja joh praat TO ook nog even een schuldgevoel aan met je portie victim blaming.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee dat is absoluut niet mn bedoeling om
TO een slecht gevoel te geven oid, de elektricien zit hier natuurlijk fout.

Vraag me gewoon hardop af als je werklui laat komen om iets uit te voeren of bijv je auto bij de garage brengt of je dier laat opereren dan informeer je toch vooraf 'wat kost dit mij?'.

Dan kun je zelf kiezen of je daarmee akkoord bent of niet. Anders kan de andere partij wel elk willekeurig bedrag noemen en dat is dan maar zo en moet betaald worden?

€1700 gaat echt helemaal nergens over.
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 26-05-2024 08:43
0.19% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahh, wat naar voor je TO!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of het officieel wel als oplichting geldt? Meer als de wet van vraag en aanbod... Je bent in paniek, wilt het opgelost hebben ongeacht wat het kost of vraagt helemaal niet naar de prijs en tja dan kunnen die bedrijven rekenen wat ze willen.
Netjes is het natuurlijk niet.

Aan de andere kant lijkt 150 euro mij echt heel erg weinig voor een spoeddienst in het weekend, ongeacht hoe lang ze bezig zijn. Bedrijven hier in de regio rekenen in het weekend ongeveer 250 euro voorrijkosten en dan hebben ze nog niks gedaan. In de nacht denk ik nog veel meer, maar dat heb ik nog nooit hoeven gebruiken. Maar goed dat is nog lang geen 1700 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nietveelmaargenoeg schreef:
26-05-2024 08:43
Ik weet niet of het officieel wel als oplichting geldt? Meer als de wet van vraag en aanbod... Je bent in paniek, wilt het opgelost hebben ongeacht wat het kost of vraagt helemaal niet naar de prijs en tja dan kunnen die bedrijven rekenen wat ze willen.
Netjes is het natuurlijk niet.

Aan de andere kant lijkt 150 euro mij echt heel erg weinig voor een spoeddienst in het weekend, ongeacht hoe lang ze bezig zijn. Bedrijven hier in de regio rekenen in het weekend ongeveer 250 euro voorrijkosten en dan hebben ze nog niks gedaan. In de nacht denk ik nog veel meer, maar dat heb ik nog nooit hoeven gebruiken. Maar goed dat is nog lang geen 1700 euro.
Oplichting is het sowieso niet volgens de wet denk ik.

Het kan misleiding zijn, ik plaatste eerder al een link van Consuwijzer hierover, maar dat hangt af van wat er vooraf is besproken en hoe het is gegaan. Maar daar geeft to geen antwoord op. Hoeft ze ook niet hoor, maar dan valt er niets over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
26-05-2024 08:42
Nee dat is absoluut niet mn bedoeling om
TO een slecht gevoel te geven oid, de elektricien zit hier natuurlijk fout.

Vraag me gewoon hardop af als je werklui laat komen om iets uit te voeren of bijv je auto bij de garage brengt of je dier laat opereren dan informeer je toch vooraf 'wat kost dit mij?'.

Dan kun je zelf kiezen of je daarmee akkoord bent of niet. Anders kan de andere partij wel elk willekeurig bedrag noemen en dat is dan maar zo en moet betaald worden?


€1700 gaat echt helemaal nergens over.
Dat is nou juist waarom dit soort boeven zich op spoed richten, mensen zitten vaak met de handen in het haar, zijn al blij als er iemand wil komen misschien. Dat is toch compleet anders dan je auto naar een garage brengen zonder spoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
26-05-2024 08:08

Je weet dat dit soort dingen geld kunnen kosten. Ik snap de paniek heel goed maar dan nog informeer je van tevoren toch wat zoiets iets beetje kost?
Ja, dat is de dure en zure les. Maar tegelijkertijd zat TO op dat moment omhoog en daar heeft dit bedrijf zo lezende misbruik van gemaakt.
Natuurlijk mag een bedrijf “eigen prijzen hanteren” maar dit gaat alle perken te buiten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier vorig jaar ook meerdere keren enorme lekkages gehad in huis. We huren het, dus via woningbouwvereniging reparateurs gehad. Maar toen het spoed in de avond was, wisten we toevallig een buurtbewoner die ook dit werk deed. Dus we zijn toen langsgegaan bij diegene (aantal straten verderop met zijn werkbus). Hij heeft het toen tijdelijk gratis voor ons opgelost. Via verzekering schade uitgekeerd gekregen. Vloeren wanden plafonds, alles was of kapot of had vieze vochtvlekken
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic heeft me beziggehouden. Ik snap gewoon echt niet hoe mensen zo’n misbruik kunnen maken van wanhoop en paniek want ja zo kan je je voelen op dit soort momenten.

De tip om het in de buurtapp neer te zetten vond ik slim. Alleen hebben wij b.v. geen buurtapp.
Maar wat ik in het verleden gelezen heb om op een rustige dag terwijl er niks aan de hand is op zoek te gaan naar betrouwbare mensen die in dit soort situaties van pas komen.
Daar maak je een lijstje van per situatie (elektra, verstopping, schade enz) en dat bewaar je. Mocht er nood aan de man zijn ben je niet afhankelijk van nu snel iemand vinden en neem je contact op met iemand van je eerder opgestelde lijstje.
Lijstje eens per jaar even updaten of iedereen nog werkzaam is.

Ikzelf ben gezegend met een vriendin wiens man op vrijwel elk gebied klusjesman is en we hebben hem al meerdere keren “in paniek” gebeld en dat geeft rust. Wat dat betreft gun ik iedereen zo iemand zeg.

TO, jij hebt voor deze situatie er nu niks meer aan maar misschien voor de toekomst? Zodat je ook in paniek een correct iemand treft.
En ja dit soort dingen gebeuren om 1 of andere manier altijd in de avond/het weekend das helemaal ruk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hangt er in de gangkast ook een lijst met belangrijke (spoed) nummers. Zo weet je altijd de juiste te pakken.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
26-05-2024 10:12
Dit topic heeft me beziggehouden. Ik snap gewoon echt niet hoe mensen zo’n misbruik kunnen maken van wanhoop en paniek want ja zo kan je je voelen op dit soort momenten.
Tja, het is smerig en het gebeurt. Mijn tante heeft het ooit gehad met de vaatwasser dat er ook zo’n louche bedrijf kwam en dat er veel te veel in rekening werd gebracht (zonder reparatie). Ik heb dat bedrijf nog wel aangeschreven, maar dat haalde niets uit. Dat soort bedrijven weten heel goed waar ze mee bezig zijn: maken misbruik van de paniek. TO, wees niet te hard voor jezelf. Ik vrees dat je je geld kwijt bent, maar hopelijk helpt dreigen met de politie voor een gedeeltelijke teruggaaf.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
26-05-2024 08:42
Nee dat is absoluut niet mn bedoeling om
TO een slecht gevoel te geven oid, de elektricien zit hier natuurlijk fout.

Vraag me gewoon hardop af als je werklui laat komen om iets uit te voeren of bijv je auto bij de garage brengt of je dier laat opereren dan informeer je toch vooraf 'wat kost dit mij?'.

Dan kun je zelf kiezen of je daarmee akkoord bent of niet. Anders kan de andere partij wel elk willekeurig bedrag noemen en dat is dan maar zo en moet betaald worden?

€1700 gaat echt helemaal nergens over.
Nee het is niet je bedoeling.
Maar je legt toch nóg gewoon even een keer uit dat het eigenlijk wel de schuld van TO is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socie schreef:
26-05-2024 08:24
Oh wat rot to. Ik heb ook wel eens zoiets aan de hand gehad voor iets op het dak. Veel te hoge kosten voor een stelletje beunhazen. Wat voelde ik me belazerd.

De hoge kosten komen hier vooral door auto of katten, maar dat is nou eenmaal duur. Dan slik ik ook even, maar het moet nou eenmaal gebruiken. Belazerd worden voelt heel anders.
Heb je nog geld terug kunnen krijgen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
26-05-2024 10:23
Tja, het is smerig en het gebeurt. Mijn tante heeft het ooit gehad met de vaatwasser dat er ook zo’n louche bedrijf kwam en dat er veel te veel in rekening werd gebracht (zonder reparatie). Ik heb dat bedrijf nog wel aangeschreven, maar dat haalde niets uit. Dat soort bedrijven weten heel goed waar ze mee bezig zijn: maken misbruik van de paniek. TO, wees niet te hard voor jezelf. Ik vrees dat je je geld kwijt bent, maar hopelijk helpt dreigen met de politie voor een gedeeltelijke teruggaaf.
Geld kwijt hoeft niet per se. De rechter heeft in vergelijkbare gevallen geoordeeld dat het oneerlijk is. Maar dat hangt er dus vanaf hoe het gegaan is. De politie kan hier niet zoveel mee, en dat zal die oplichter ook wel weten. Ze moet zelf naar de kantonrechter stappen.
https://rensenadvocaten.nl/opgelicht-do ... -van-werk/

Hier nog een uitspraak van de rechtbank Midden Nederland over een loodgieter die 1400 rekende voor ontstoppen, die moest 1200 terugbetalen, plus de proceskosten.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... E:2022:231

Zo zijn meer voorbeelden te vinden. Mensen zijn vaak bang om naar de rechter te stappen, maar dat kan echt wel wat opleveren. Ik zou daar eerder mee dreigen dan met de politie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend heeft vooraf gevraagd wat de kosten zouden zijn voorrij kosten zouden 35 euro zijn maar over de rest konden ze niks zeggen ze moesten eerst zien wat er moest gebeuren.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dahlia74 schreef:
26-05-2024 08:27
Deze truc is zo bekend helaas. Deze bedrijven maken gebruik van de paniek van het moment. Ze doen ook voorkomen alsof ze lokaal zijn.

Ik hoop voor je dat ze nog ergens op reageren, maar vrees van niet. Slechte review zijn ze niet van onder de indruk, jij hebt ze immers ook niet gelezen.
En ik dacht altijd daar trap ik niet in, maar ook mij overkomt dat dus.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
carrie-bradshaw schreef:
26-05-2024 08:08
Huh? Direct betalen zo'n hoog bedrag voor een half uur werk??

Dat zou ik al niet gedaan hebben en als ze daar moeilijk over doen gedreigd hebben met de politie bellen.

Sterker nog ik zou niet eens kunnen betalen. Ik heb een pin- en opname limiet dat op € 1000 staat. (Ja we hebben meerdere rekeningen maar dat ga ik die kerel niet aan z'n neus hangen natuurlijk).

Je weet dat dit soort dingen geld kunnen kosten. Ik snap de paniek heel goed maar dan nog informeer je van tevoren toch wat zoiets iets beetje kost?
Ik was alleen thuis , met een vreemde man, ik ben maar 1,54 ,Ik durf dan echt niet te dreigen met de politie. Misschien nog als mijn vriend er ook bij was…maar niet alleen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-05-2024 10:38
Mijn vriend heeft vooraf gevraagd wat de kosten zouden zijn voorrij kosten zouden 35 euro zijn maar over de rest konden ze niks zeggen ze moesten eerst zien wat er moest gebeuren.
Dan maak je best kans bij de rechter. Ik zou daar mee dreigen en de uitspraak die ik net plaatste meesturen. Als dat niks oplevert kun je dus naar de kantonrechter. Als je dat zelf te spannend vind, kun je hulp of advies vragen bij een rechtswinkel of het juridisch loket.

https://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rech ... chter.aspx

Of heb je een rechtsbijstandverzekering?
Alle reacties Link kopieren Quote
Die verzekering hebben wij niet. Maar naar de rechter gaan kost toch ook geld.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-05-2024 10:42
Ik was alleen thuis , met een vreemde man, ik ben maar 1,54 ,Ik durf dan echt niet te dreigen met de politie. Misschien nog als mijn vriend er ook bij was…maar niet alleen
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-05-2024 07:16
Reden: Victim blaming
46.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Miura schreef:
26-05-2024 11:04
Jezus kom op wat meer emancipatie-peper in je reet mag ook wel hoor.
Nee ik wil niet victim blamen maar de ontredderde vrouw uithangen kan ik ook héél slecht tegen. We hebben het over een elektricien hè, niet over een maffioso in een donker steegje. Denk je nou echt dat hij je fysiek iets aan gaat doen? Of vind je dat je als vrouw geen man tegen kan spreken?!

Sta op voor jezelf en ga niet direct je verschuilen achter je vriend.
Ik hang niet de ontredderde vrouw uit, maar dat durf ik gewoon niet zo goed. Lekker aardig.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keuken1987 schreef:
26-05-2024 11:09
Ik hang niet de ontredderde vrouw uit, maar dat durf ik gewoon niet zo goed. Lekker aardig.
Nou dan was dit een dure les.

Waarom durf je niet te zeggen: godsamme dat is 10x duurder dan ik verwachtte, dat ga ik niet zomaar betalen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zei dat ik het erg duur vond en toen zei hij behoorlijk onaardig dat dat nou eenmaal de kosten zijn
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven