Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
Mijn laatste date was ook een disasterdate! Hij vertelde enthousiast dat hij me mee uit eten nam bij een leuk restaurant, afijn wij de kaart bekijken en ik zag iig al een lekker voorgerecht. Zegt ie ineens: is wel duur hier he? Vind je ook niet? Dus ik zei dat we dan toch gewoon alleen hoofdgerecht konden doen en dat ik niet te beroerd was om mee te betalen. Hij was ook wel geinteresseerd in de voorgerechten dus ik zeg: we kunnen ook evt een voorgerecht delen? Zijn antwoord was daarop: Oh dat is ook een goed idee! Dat we daarna dan ergens anders gaan eten?! Noujaaaas zeg! En het gekke was.. Was een relatief goedkoop restaurant... (uiteindelijk voorgerecht idd gedeeld en daarna lekker hoofdgerecht gegeten, ik mocht hoe dan ook niet mee betalen dus al met al was al die heisa voor niets geweest!)
Ik heb ook het hele vorige topic gelezen en zelf nog niets bijgedragen, komt ie:

Als puber had ik een vriendin. Wij zaten in dezelfde klas op de middelbare school, we fietsten samen naar school, lunchten samen, etc. Op een keer had ik alleen een briefje van f25,- en de kantinemevrouw kon niet wisselen toen ik melk voor f0,50 wilde kopen. Vriendin bood aan om het voor te schieten. Na school gingen wij even de stad in en ik dacht dat ik bij de drogist mooi die f25,- kon stukmaken. Ik kocht een zak snoep en zorgde ervoor dat ik wisselgeld kreeg zodat ik mijn vriendin kon terugbetalen. Nog voor dat ik de zak snoep kon aanpakken, griste zij 'm uit de handen van de verkoopster en zei "de helft is voor mij, want ik heb jouw melk betaald, plus rente" (Ok, zij had wel economie 2, ik niet).

Van mijn part had ze alle snoep mogen hebben.....ik kocht het eigenlijk alleen maar om haar terug te kunnen betalen....

Ik kreeg van haar eens een heel klein bloempotje voor mijn verjaardag. Vond het een beetje een raar cadeau maar stond er verder niet zo bij stil. Zegt ze weken later dat ze me expres een goedkoop cadeautje had gegeven (ik had echt nergens naar gevraagd) omdat ik een keer bij haar thuis gegeten had zonder mee te betalen. Zij at en logeerde ook wel eens bij mij en ik had werkelijk nog nooit stil gestaan bij betaling daarvoor over en weer.

Toen we een jaar of 18 waren (ik ben hardleers) gingen we eens samen op vakantie. Zij had veel minder geld meegenomen dan ik en dat maakte dat zij vond dat ik me aan haar moest aanpassen. Ok, vond ik wel logisch. Totdat ik erachter kwam dat, tijdens die ene keer uit eten, zij vond dat ik ook een pizza margaritha moest bestellen ipv een pizza die ik graag wilde, omdat ze het niet vond kunnen dat ik aan een luxe pizza zat en zij niet, ondanks dat we de rekening helemaal tot op de cent toe uitplozen en splitten, want ik had cola gedronken en zij water.

Wat zit je jezelf in de weg dan zeg.
quote:Doperwt schreef op 31 augustus 2012 @ 01:05:

Mijn laatste date was ook een disasterdate! Hij vertelde enthousiast dat hij me mee uit eten nam bij een leuk restaurant, afijn wij de kaart bekijken en ik zag iig al een lekker voorgerecht. Zegt ie ineens: is wel duur hier he? Vind je ook niet? Dus ik zei dat we dan toch gewoon alleen hoofdgerecht konden doen en dat ik niet te beroerd was om mee te betalen. Hij was ook wel geinteresseerd in de voorgerechten dus ik zeg: we kunnen ook evt een voorgerecht delen? Zijn antwoord was daarop: Oh dat is ook een goed idee! Dat we daarna dan ergens anders gaan eten?! Noujaaaas zeg! En het gekke was.. Was een relatief goedkoop restaurant... (uiteindelijk voorgerecht idd gedeeld en daarna lekker hoofdgerecht gegeten, ik mocht hoe dan ook niet mee betalen dus al met al was al die heisa voor niets geweest!)Dat het een disasterdate was geloof ik meteen, dat ie niet al te gul is ook, maar echt heel gierig is ie ook weer niet. Dan had hij jou wel laten betalen
Een (+- 10 jaar getrouwde) kennis moet altijd geld betalen als ze bij haar schoonouders gaat eten/bbq-en enzovoort...

Als er bij ons in de familie iets (bijv. eten dat iedereen wat meebrengt) is moet 1 persoon altijd alles op de euro nauwkeurig terugrekenen. Stel je voor, dat iemand te weinig of een paar cent teveel betaald! (om vervolgens zelf alle restjes mee naar huis te nemen)
oh boro wat een verhaal....

is inderdaad niet echt gierig maar meer je prioriteiten niet op een rijtje hebben. Maar ja dat vind ik ook van mensen in de schuldsanering die wel geld hebben voor shag.
Overigens gaan wij -misschien wel ingegeven door deze topics- dit jaar maar eens aanbieden om het kerstdiner dat altijd bij mijn zus wordt gegeven (want zij heeft tig kinderen en dus is voor haar verplaatsen moeilijker) een keer te betalen.
Anders staat je zus hier straks in het topic, GIB, over haar zus die, onder het mom van jij zit met de kinderen, altijd gratis kerstdiner bij haar komt scoren

Nee hoor, ik vind het heel lief van je, dat je gaat aanbieden het te betalen.

Het verhaal van Borodini's schoolpleinmoeder vind ik echt heel tragisch, arm kindje.

En bij Doperwts date zie ik dan voor me hoe je, na het voorgerecht gedeeld te hebben, tegen de ober zegt "Nee, ik kan echt niet meer op, ik zit hélemaal vol" en dan nog gezellig ergens anders heen moet
Het is een paar jaar lang de gewoonte geweest dat mijn zus + man bij ons op zondag de maaltijd gebruikten. Heel gezellig. Eerst natuurlijk de nodige biertjes.

Toen een keer door onvoorziene omstandigheden het bier op bleek te zijn bood mijn zwager aan, hij woont vlakbij, thuis een kratje op te halen. Mooi!

Paar dagen later telefoontje: Of ik een krat bier kon brengen, wat hij mij "geleend" had. Helaas vroor het, het was glad en ik had net de auto niet, maar ja, "hij zat wel zonder bier".

Toen ben ik met m'n domme hoofd een kratje achterop de fiets wezen lopen brengen.

Oudjaar werd ook altijd hier gevierd, met maaltijd, met de beroemde toast met zalm, met champagne enz enz.

Nooit eens teruggevraagd.

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met al die uitvreters.
Wat fijn een nieuw topic! Mijn ( te oude, te gare, te trage laptop, misschien ben ik te gierig om een nieuwe te kopen ) begaf het bijna onder het eerste topic met zoveel posts.

Heb nog wat oude acties, moest er voor graven want gelukkig ken ik niet zoveel gierige mensen.

Toen ik 16 jaar oud was had ik een vriendje, vriendje woonde ongeveer 7 km van mij vandaan en we zagen elkaar om de dag en in het weekend. Ik had een scooter maar vriendje mocht geen scooter van zijn ouders want dat was zonde van het geld en hij kon beter sparen voor zijn rijbewijs. Vandaar dat hij dus als hij naar mij toe kwam ( ook een beetje om en om ) op de fiets kwam. Toen het winter werd was het soms wel sneu voor hem ( vrieskou, door de hagel etc. )

Mijn ouders ( wel gul ) hadden nog een oude Puch maxi in de schuur staan. Na overleg werd besloten dat vriendje die Puch maxi wel zou mogen gebruiken ( niet echt geleend niet echt gegeven, gewoon gebruik hem maar en dan zien we wel ).

Omdat Puch maxi al een tijdje stilstond lastig aan de praat te krijgen. Bleek weinig brandstof in te zitten. Vader met vriendje in de schuur naar Puch maxi kijken. Vader doet uit een jerrycan wat brandstof in dat ding en voilla hij deed het. Vader legt aan vriendje uit dat dat jerrycannetje met brandstof ( overigens best een behoorlijke jerrycan ) echt voor noodgevallen was. ( we woonden in een gehucht en soms was er geen mengsmering bij garage etc. ) verder nooit meer bij nagedacht.

Vriendje reed dus lekker op Puch maxi van mijn ouders en was stukken sneller bij mij. Het enige wat het hem koste was af en toe een paar euro voor mengsmering bij de garage ( koste in die tijd echt amper wat, en ding reed ook zuinig ook ) toen er een keer wat aan gesleuteld moest worden betaalden mijn ouders dit ook nog.

Toen de verkering na enige tijd uit ging ben ik er vanuit gegaan dat vriendje de Puch wel weer terug zou geven hij had hem tenslotte in bruikleen en stond nog op naam van mijn moeder. Maar hij vond het kennelijk toch wel handig en bleef er op rijden. Na een hoop gedoe ding terug gehad. Puch maxi weer in de schuur. Toen na enige tijd bleek dat de noodgevallen jerrycan met mengsmering leeg was vond ik hem helemaal een ontzettende gierigaard. Hij bleek gewoon al die tijd stiekem in de schuur uit die jerrycan getankt te hebben. Hoe achterbaks.

Zelfde vriendje liet telefoon van mij ook altijd 1 x overgaan zodat ik hem terug zou bellen want dan koste het hem geen beltegoed.

Zelfde vriendje ( nog voor het uit ging ) mocht met mijn ouders, zusje en mijzelf mee op vakantie. Hoefde niets te betalen alles was geregeld. hij heeft ook overigens nooit iets betaald ook geen etentje of rondje of bedankje achteraf etc.

We zaten op een camping en om de dag gingen we uit eten en om de dag kochten we vlees voor op de BBQ ( van die lekkere grote lappen gemarineerde steak etc. ) en bakten dan aardappels bij de caravan. Rondom het campingtafeltje had eigenlijk iedereen wel een beetje zijn eigen plaats. ( zo gaat dat meestal ) Vaders bakte het vlees op de BBQ en als het klaar was gooide hij de stukken op verschillende borden en kon iedereen gaan zitten. Het duurde een dag of 3 voordat ik doorhad dat vriendje telkens ging zitten bij het grootste stuk. ( en de rest van de stukken waren echt niet extreem kleiner of zo ) ook al zo ontzettend bizar! hebberig.

Hij had behalve gierig en hebberig zijn achteraf nog veel meer vreselijke eigenschappen maar die vallen weer onder een ander topic denk ik.
Mijn vorige buurman (degene die altijd op zondag op kantoor de koffie, suiker, toiletpapier enz. haalde) deelde met ons het riool. Dus gezamenlijke afvoer.

Toen dit riool verzakt bleek was het dus logisch dat de kosten door ons beiden gedeeld werden.

Wij kregen inderdaad de helft van de rekening en betaalden onmiddellijk.

Later bleek dat hij er bij ons een paar honderd bovenop gedaan had.

Voor zijn moeite zullen we maar zeggen.
Oei, ik laat telefoon ook wel eens een keer overgaan. Maar dat is na 16u, en vriend zei dat hij dan toch gratis belt dusja. Hij benadrukte trouwens dat hij dan terugbelt, voor de duidelijkheid :p

Ben heel blij dat mijn vriend niet zo is. Mijn ouders vroegen ons ook mee op vakantie en hebben zo goed als alles betaald. Om toch iets terug te doen hebben wij bijv. eens ijsjes gekocht en een avond uit eten betaald.

Picture this: 10 jaar geleden, nieuwjaarsbrunch in een vrij sjiek restaurant met oma, opa en oom met aanhang. Opa en oma hadden de kinderen en kleinkinderen uitgenodigd trouwens. Normaal is het zo dat je naar het buffet wandelt, een broodje (of twee) van de schaal pakt, wat beleg pakt en weer gaat zitten. Oom rent zodra iedereen zit (dat dan weer wel ) op de buffettafels af en pakt de héle schaal met broodjes, om die midden op tafel te zetten. En niet midden op tafel bij ons allemaal, maar tussen hemzelf, zijn vrouw en hun kinderen.

Diezelfde oom heeft trouwens ook in de kelder van mijn opa en oma eens van die knoflook-stokbroden meegenomen.
Oh ik weet er ook nog wel eentje.

Mijn oudste broer (voor het gemak broer 1) heeft door slecht financieel beleid consequent geen cent te makken (denk: leningen afsluiten voor auto's of compleet nieuwe woninginrichting omdat ze op het oude zijn uitgekeken). M'n andere broer (broer 2) had op een gegeven moment in de gaten dat het emmertje van broer 1 dreigde over te lopen door drukte op het werk en ziekte dus adviseerde hem om wat rustiger aan te doen en misschien er eens even tussenuit te gaan, weekje vakantie of zo. Ja daar was natuurlijk geen geld voor. Hierop biedt broer 2 aan om samen een weekje naar Turkije te gaan, vrouwen en kinderen blijven thuis, gewoon even de mannen samen. Hij betaalde. Daar had broer 1 wel oren naar natuurlijk.

Broer 2 heeft werkelijk alles betaald, de vakantie en alles wat daar genuttigd is.

Een jaar later wil broer 2 een tent kopen om mee op vakantie te gaan. Hierop zegt broer 1, joh ik heb nog een grote tent liggen waar ik al jaren niets mee doe. Voor een onwaarschijnlijk hoog bedrag, bijna nieuwwaarde, mocht broer 2 de tent overnemen.

Broer 2 heeft hier vriendelijk voor bedankt en heeft een nieuwe tent gekocht. Broer 1 begreep er niets van en was behoorlijk gepikeerd, hij kon het geld toch goed gebruiken?
Wij hebben een keer een bruiloft meegemaakt van inmiddels nu geen vrienden meer. Waren uitgenodigd als daggasten. Van te voren hadden ze het al hoog in hun bol, vreselijk opscheppen.

Na het gemeentehuis werd ons op de feestlocatie een lunch aangeboden. De feestlocatie was een boerenschuur zonder verwarming, hartstikke koud. Je kon zelf koffie pakken, stond een senseo en een waterkoker. En de lunch bestond uit 3 zakken puntjes die je zelf moest smeren met ham of kaas.

De sfeer was vreselijk en iedereen klaagde over dat het zo koud was. Wij hebben geld uitgelegd en zijn zelf naar een bakker gereden voor warm worstenbrood.

We hebben de hele middag daar gezeten en daarna was het tijd voor de BBQ. Ook verzorgd door het bruidspaar, we hadden nu wel genoeg omdat een groot aantal gasten gewoon naar huis is gegaan omdat het daar zo koud was.

In de avond hadden ze een DJ gehuurd die een uur te laat was...en je kon ook bier krijgen van de Aldi dat om half 11 op was.

Omdat wij dit hadden aan zien komen hebben we het bruidspaar ook geen geld gegeven, ze hadden namelijk een berekening gemaakt dat ze geld konden verdienen aan de bruiloft, we hebben met alle vrienden geld uitgelegd en ze een bon van de gamma gegeven.

Al met al hebben wij die dag wel gelachen met de vrienden onder elkaar.
Ik heb het vorige topic met grote verbazing gelezen en kan hier gelukkig weer verder! Ongelooflijk, of, zoals m'n moeder altijd zegt 'onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers' .

Ik geloof dat ik tot nu toe 1x heb meegemaakt dat een vriendin opeens de rekening tot op de cent wilde splitsen. Iedereen was stomverbaasd, dat deden we nooit, maar okay.

M'n ouders zijn ook gierig, maar dat vind ik niet hilarisch, eerder bijzonder. Ze hebben geld als water, maar leven alsof ze op een houtje moeten bijten. Een verjaardagscadeau is hier bv vaak een boek dat overduidelijk al gelezen is. Maakt natuurlijk helemaal niets uit, maar een beetje vreemd vind ik het wel.
quote:saracenen schreef op 31 augustus 2012 @ 10:05:

Oei, ik laat telefoon ook wel eens een keer overgaan. Maar dat is na 16u, en vriend zei dat hij dan toch gratis belt dusja. Hij benadrukte trouwens dat hij dan terugbelt, voor de duidelijkheid :p :Dat is anders dan is het afgesproken ;) dan mag het!
Oh ja, ik herinner me nog eentje.

Geregeld bestel ik noten bij een zaak in Amsterdam.

De noten zijn goed, maar bij naweging thuis blijkt altijd dat er in elk zakje 5 gram te weinig in zit.

Zo lullig.
quote:yasuko schreef op 31 augustus 2012 @ 11:15:

Oh ja, ik herinner me nog eentje.

Geregeld bestel ik noten bij een zaak in Amsterdam.

De noten zijn goed, maar bij naweging thuis blijkt altijd dat er in elk zakje 5 gram te weinig in zit.

Zo lullig.Waarom weeg je dat? En misschien is hun weegschaal wel gewoon stuk.
(dit is een verkapte terugvindpost - gelukkig niet al te veel echte gierige acties meegemaakt).

Toen ik ging samenwonen met mijn vriend, hadden we een hele inboedel dubbel. Alles modern, en in uitstekende staat, omdat het 2-3 jaar oud was en nauwelijks gebruikt (beiden baan met veel reizen + sociaal leven buiten de deur) Mijn broer ging net van zijn studentenkamer naar een appartement en kon wel eea gebruiken.

We wonen in het buitenland, dus hebben de auto volgeladen met pannen, servies, bestek, keukenmachines, lampen, textiel etc. Kortom alles wat in de auto paste.

800km naar NL gereden, en alles bij mijn ouders gezet, zodat broer het daar kon ophalen. Later hoorde ik van mijn moeder dat broer + vriendin er heel erg blij mee waren, maar ik heb nooit een bedankje oid gehad. Niet eens een e-mailtje.

Nu maakt het me niet heel veel uit, ben blij dat de spullen weg zijn, maar een beetje raar vind ik het wel. Vooral omdat broer en ik dezelfde opvoeding hebben gehad, maar bij hem blijkbaar niet alles is blijven hangen....
quote:lottekeNL schreef op 31 augustus 2012 @ 09:14:

Anders staat je zus hier straks in het topic, GIB, over haar zus broer die, onder het mom van jij zit met de kinderen, altijd gratis kerstdiner bij haar komt scoren
quote:GiB schreef op 31 augustus 2012 @ 11:28:

[...]

Waarom weeg je dat? En misschien is hun weegschaal wel gewoon stuk.

Nou, dat was eigenlijk heel toevallig.

Ik had nl net een nieuwe weegschaal gekocht en probeerde die uit.

En ja, ik heb wel met andere produkten gechecked of het niet aan mijn eigen weegsch. lag.

En die bleek toch echt correct te wegen.
quote:yasuko schreef op 31 augustus 2012 @ 11:33:

[...]

En ja, ik heb wel met andere produkten gechecked of het niet aan mijn eigen weegsch. lag.

En die bleek toch echt correct te wegen.De weegschaal in de winkel zou kapot kunnen zijn .. of waren het voorverpakte noten?
quote:GiB schreef op 31 augustus 2012 @ 11:29:

[...]

Zus broer

Oeps, sorry, niet goed gekeken

Principe blijft hetzelfde natuurlijk.
quote:GiB schreef op 31 augustus 2012 @ 11:41:

[...]

De weegschaal in de winkel zou kapot kunnen zijn .. of waren het voorverpakte noten?

Niet voorverpakt.

Sindsdien weeg ik ze altijd en het is altijd hetzelfde.

Alles net even minder.

Ja, dat kan een foutje in hun weegschaal zijn.

Geloof je dat???
quote:yasuko schreef op 31 augustus 2012 @ 11:33:

[...]

En die bleek toch echt correct te wegen.

In principe ben ikhet met je eens, niet netjes van notenboer. Maar hoeveel nootjes is 5 gram? Vast niet veel. En voor 5 gram hoef je denk ik ook niet zo heel veel te betalen.

Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel eens zou nawegen. Helemaal als ik een nieuwe weegschaal zou hebben.

Ik zit al vanaf het begin iets te verzinnen over een gierige actie die mij is overkomen maar ik kan nog steeds niets verzinnen. Zou ik dan écht geen gierige vrienden hebben?
Eigenlijk heeft yasuko gewoon gelijk, natuurlijk. Een winkel die spullen per gram laat betalen heeft gewoon te zorgen dat hun weegschaal in orde is, het mag nooit in het nadeel van de klant uitvallen, en zeker niet regelmatig. Vraag me toch af wat dat de notenboer scheelt, op jaarbasis, steevast, op elk product zou dat best wel veel kunnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven