Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht Luxora Utrecht

13-02-2025 10:47 164 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Via de website van Luxora Utrecht had ik een trui besteld.
Op de website lijkt het alsof ze een fysieke winkel hebben, met een mooi plaatje erbij van de voorzijde winkel, daarom durfde ik dit aan.
Maar nu krijg ik een vreemd mailtje, over een kortingscode en dat ze mij hebben geprobeerd te bellen.
Inmiddels krijg ik het gevoel dat ik opgelicht ben.
Ook zie ik, nu ik beter lees, dat er op de website staat dat ze bezig zijn om binnenkort een fysieke winkel te openen. Deze is er dus niet eens..
Meer mensen ervaring met deze 'organisatie"?
Kopjekoffie1234 schreef:
01-03-2025 11:21
Daar ben ik ook bang voor. Maar ga het wel proberen.
Wat denk je van het retourneren? Moet ik dat dan naar dat adres in Enschede doen (uit de link)?
En denk je dat ik mijn geld dan terug zal zien, of zal ik uiteindelijk alleen maar meer kwijt zijn.
Wat ze ook nog zouden kunnen doen (als er kwade wil achter zit) is dan bijv. beweren dat er iets mee aan de hand is ofzo. Gedragen of beschadigd oid. Ik kan er foto's van maken voor het terugsturen.
Ik sluit me aan bij Nova.

Ik zie overigens dat 097-nummers wel bestaand zijn. Je kunt erdoor gebeld worden, maar dat is - hoe verrassend - meestal spoofing. Of je er naartoe kunt bellen wordt me niet duidelijk. Het komt hoe dan ook niet betrouwbaar over en ik zou er geen verdere energie meer in steken.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Oke Nova en Canis.
Kopjekoffie1234 schreef:
01-03-2025 11:21
Daar ben ik ook bang voor. Maar ga het wel proberen.
Wat denk je van het retourneren? Moet ik dat dan naar dat adres in Enschede doen (uit de link)?
En denk je dat ik mijn geld dan terug zal zien, of zal ik uiteindelijk alleen maar meer kwijt zijn.
Wat ze ook nog zouden kunnen doen (als er kwade wil achter zit) is dan bijv. beweren dat er iets mee aan de hand is ofzo. Gedragen of beschadigd oid. Ik kan er foto's van maken voor het terugsturen.
Je hoeft niet te bellen. Je moet klantenservice mailen voor een retourticket en RMA nummer. Ik denk dat je meer kwijt bent geweest aan de trui dan dat je kwijt zal zijn aan verzendkosten.
Safrat schreef:
01-03-2025 11:54
Je hoeft niet te bellen. Je moet klantenservice mailen voor een retourticket en RMA nummer. Ik denk dat je meer kwijt bent geweest aan de trui dan dat je kwijt zal zijn aan verzendkosten.
En wat als ze dan gaat geld alsnog niet terug krijgt? Of het pakje heel toevallig kwijt raakt?
Nova schreef:
01-03-2025 12:00
En wat als ze dan gaat geld alsnog niet terug krijgt? Of het pakje heel toevallig kwijt raakt?
Waarom zou ze haar geld niet terugkrijgen? Het bedrijf is dubieus, maar het blijft allemaal binnen de wet. Terugbetalen hoort daar ook gewoon bij. Met niet terug betalen geef je de koper een stok om mee te slaan. Je moet natuurlijk wel met track en trace verzenden. Ik zou het alleen doen als het de moeite waard is. Bij veel dropshippers is dat niet het geval, maar TO heeft best een prijzige uitgezocht.
Proberen kan geen kwaad, maar ik zou er geen uren van mijn tijd insteken of me heel druk om blijven maken.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Op TrustPilot zie ik dat ik me de moeite kan besparen. Het telnr blijft in gesprek, een retourzending gaat naar China en deze kosten moet ik zelf betalen. En niemand heeft geld retour gezien.
https://nl-be.trustpilot.com/review/luxorautrecht.nl
https://nl-be.trustpilot.com/review/lou ... .nl?page=2

Zojuist heb ik aangifte gedaan van internetoplichting.
Het is pure misleiding.
Ten eerste wordt er beweerd dat ze een fysieke winkel in Utrecht zijn;
https://luxorautrecht.nl/pages/over-ons
Lees ook het verhaal over duurzaamheid in de tekst. Om te kotsen.
Vervolgens krijg je verschillende mails dat het artikel helaas vertraagd is en geven ze 'ter compensatie' extra korting op je volgende bestelling. Dus proberen ze je daarmee over te halen om nog meer te bestellen.
Vervolgens ontvang je na 3 weken toch/ alsnog iets, uit Frankrijk, een zeer inferieur artikel wat een kind hier nog net zou passen. Made in China.
Dan staat er op de website een adres in Enschede (zal ook wel niet kloppen) en een telnr waarop men niet te bereiken is. En mag je zelf de retournering naar China betalen.
Er klopt gewoon niets van dus een aangifte is zeker op zijn plaats.
Ik ga er geen cent meer insteken, en vanaf nu laat ik het bij de politie.
Hopelijk doen zoveel mogelijk gedupeerden dit.
Mighty_Macaw schreef:
13-02-2025 17:41
Eens. Wat ik al zei, het is mij ook gebeurd, ik had voor ongeveer €100 besteld en dat Chinese spul kon gelijk in de zak voor het goede doel (al kwam ik er later achter dat de goede doelen ook helemaal niet op die zooi zitten te wachten). Dure, zure les.
Ik ben er ook een keer ingetrapt, i.p.v. een knitted jurk kreeg ik een soort piepschuim geval met een knitted patroon erop gedrukt :-D .
Een vriendin stelde voor dat ik het als dweiltje zou gebruiken, maar zelfs daar was het niet geschikt en te lelijk voor.
Het was ook verschrikkelijk om te zien hoe al die zooi over de wereld vloog :'(
Kopjekoffie1234 schreef:
01-03-2025 12:29
Op TrustPilot zie ik dat ik me de moeite kan besparen. Het telnr blijft in gesprek, een retourzending gaat naar China en deze kosten moet ik zelf betalen. En niemand heeft geld retour gezien.
https://nl-be.trustpilot.com/review/luxorautrecht.nl
https://nl-be.trustpilot.com/review/lou ... .nl?page=2

Zojuist heb ik aangifte gedaan van internetoplichting.
Het is pure misleiding.
Ten eerste wordt er beweerd dat ze een fysieke winkel in Utrecht zijn;
https://luxorautrecht.nl/pages/over-ons
Lees ook het verhaal over duurzaamheid in de tekst. Om te kotsen.
Vervolgens krijg je verschillende mails dat het artikel helaas vertraagd is en geven ze 'ter compensatie' extra korting op je volgende bestelling. Dus proberen ze je daarmee over te halen om nog meer te bestellen.
Vervolgens ontvang je na 3 weken toch/ alsnog iets, uit Frankrijk, een zeer inferieur artikel wat een kind hier nog net zou passen. Made in China.
Dan staat er op de website een adres in Enschede (zal ook wel niet kloppen) en een telnr waarop men niet te bereiken is. En mag je zelf de retournering naar China betalen.
Er klopt gewoon niets van dus een aangifte is zeker op zijn plaats.
Ik ga er geen cent meer insteken, en vanaf nu laat ik het bij de politie.
Hopelijk doen zoveel mogelijk gedupeerden dit.
De eerste link heeft nog maar 3 recensies en daar staat niets over retourbetalingen. De tweede link is een andere webshop. Je bent nog niet opgelicht. Je kan wel aangifte doen als je je geld niet terugkrijgt.

Dat stukje van over ons hebben ze vrij recent toegevoegd. Daar zou je wel iets mee kunnen bij ACM.
Ze hebben zelfs een vacature voor winkelmedewerker. En dat zonder winkel, ze durven wel zeg!
Het adres op de site is een storage-verhuurbedrijf in Enschede.
Op de site staat wel dat retourkosten voor de klant zijn als het product niet beschadigd oid is. Maar er staat nergens dat dit dan naar China moet en dus veel duurder is.
Lijkt echt oplichting.
Ik zou wel een retour aanmelden en dan even afwachten of je hoort naar welk adres het moet. Zou best dat adres in Enschede kunnen zijn en dan zou ik het er persoonlijk wel op wagen. Terug sturen kost dan een euro of 6 met tracking dus dat is dan toch wel het proberen waard?

Edit: trustpilot bekeken, meer dan 100 1 sterren reviews… dan maar beter je verlies nemen!
charlotta wijzigde dit bericht op 01-03-2025 13:20
14.64% gewijzigd
Ik had er onjuiste informatie in staan.
relaxingatthelake wijzigde dit bericht op 05-03-2025 16:23
Reden: Onjuiste informatie
90.17% gewijzigd
Ik blijf me verbazen hoe je je er in vastbijt.
Laat gaan.
toulouse_74 schreef:
01-03-2025 12:51
Ze hebben zelfs een vacature voor winkelmedewerker. En dat zonder winkel, ze durven wel zeg!
Het adres op de site is een storage-verhuurbedrijf in Enschede.
Op de site staat wel dat retourkosten voor de klant zijn als het product niet beschadigd oid is. Maar er staat nergens dat dit dan naar China moet en dus veel duurder is.
Lijkt echt oplichting.

Lees ff terug, oud nieuws
Relaxingatthelake schreef:
01-03-2025 13:11
Je bent niet de enige TO. Gisteren iets besteld bij saintsxrebels.nl Niet goed gekeken en deze ochtend zie ik allemaal tekens dat het niet klopt. kvk nummer bestaat niet, retouradres wordt pas vermeld wanneer je een e-mail stuurt.

Misschien willen anderen dit adres nog een paar keer herhalen in een post? Dan vinden andere mensen hier iets over, want ik kon niets vinden over dit bedrijf. Ik hoop zo anderen te kunnen behoeden.

Misschien heb je hier iets aan: de domeinnaam saintsxrebels.nl heeft als administratief contactpersoon info@angelnatalia.nl (https://www.sidn.nl/whois?q=saintsxrebels.nl). Als je googelt op angel natalia kom je op een andere website met kleding: https://angelkoopman.wixsite.com/mijnsite-1. Als je daar kijkt naar de algemene voorwaarden zie je hetzelfde btw-nummer als Saints X Rebels. En de link naar Instagram leidt naar de Instagram-pagina Saints X Rebels. Hetzelfde bedrijf dus. En op die website staat wel een adres.
ChunMee schreef:
01-03-2025 12:39

:HA:
nerdopviva schreef:
01-03-2025 13:27
Misschien heb je hier iets aan: de domeinnaam saintsxrebels.nl heeft als administratief contactpersoon info@angelnatalia.nl (https://www.sidn.nl/whois?q=saintsxrebels.nl). Als je googelt op angel natalia kom je op een andere website met kleding: https://angelkoopman.wixsite.com/mijnsite-1. Als je daar kijkt naar de algemene voorwaarden zie je hetzelfde btw-nummer als Saints X Rebels. En de link naar Instagram leidt naar de Instagram-pagina Saints X Rebels. Hetzelfde bedrijf dus. En op die website staat wel een adres.
Ik begrijp wel dat ze een andere site heeft gemaakt. Ziet er niet echt professioneel uit met wixsite.
KvK is hetzelfde. Ze is alleen de 7 op het eind vergeten.
O, dit geeft toch nog een klein beetje hoop. Ook dat ze instagram heeft. Ik had echt een super leuke broek besteld, ik hoop zo dat het toch iets is.
Purrmaid schreef:
01-03-2025 13:26
Lees ff terug, oud nieuws
Ik reageer gewoon op de laatste posts, ik bevestig dat het oplichting is. Zou niet weten wat daar nou weer oud nieuws aan is.
ChunMee schreef:
01-03-2025 12:39
Behoorlijk overdreven. Er zijn geen zeehondjes voor je doodgeknuppeld, er is één pakje voor je meegevlogen met een vrachtvlucht.
toulouse_74 schreef:
01-03-2025 23:02
Ik reageer gewoon op de laatste posts, ik bevestig dat het oplichting is. Zou niet weten wat daar nou weer oud nieuws aan is.

Omdat je oud nieuws herhaalt.
toulouse_74 schreef:
01-03-2025 23:02
Nee hoor, ze heeft haar bestelling gewoon gekregen.
apppie schreef:
02-03-2025 00:05
Behoorlijk overdreven. Er zijn geen zeehondjes voor je doodgeknuppeld, er is één pakje voor je meegevlogen met een vrachtvlucht.
Jij mag het overdreven vinden, maar ik vind het al erg dat die zooi überhaupt gefabriceerd wordt en dus nog erger als die daarna de halve wereld rond gevlogen wordt met allerlei tussenlandingen.

Tja, dan kan je zeggen 'het gaat maar om 1 pakketje', maar volgens mij snapt iedereen wel dat het dus niet om maar 1 pakketje gaat.
ChunMee schreef:
02-03-2025 09:38
Jij mag het overdreven vinden, maar ik vind het al erg dat die zooi überhaupt gefabriceerd wordt en dus nog erger als die daarna de halve wereld rond gevlogen wordt met allerlei tussenlandingen.

Tja, dan kan je zeggen 'het gaat maar om 1 pakketje', maar volgens mij snapt iedereen wel dat het dus niet om maar 1 pakketje gaat.
Dit topic krijgt een vervelende wending, dus ik reageer niet meer.
Maar ik begrijp je heel goed hoor ChunMee. Ik heb hier ook een heel vervelend gevoel over.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven