Geld & Recht alle pijlers

Opgelicht via Markplaats

03-03-2021 13:18 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er net achter dat ik ben opgelicht op Marktplaats. Ik heb geld overgemaakt maar naar de producten kan ik fluiten want die bestaan niet. De aanbieder heeft nu onder een andere naam met dezelfde foto’s de producten er opnieuw opstaan.

Kan ik ergens nog mijn transactie terugdraaien? Zondag is de transactie gedaan.
En welke stappen kan ik nu nog ondernemen? Of kan ik echt naar mijn geld fluiten.
Alle reacties Link kopieren
Hele rare wending nu. Hij zegt te zijn gehackt en hij wil m’n rekeningnummer om geld terug te storten. Wat nu? Doen of niet? Of kan hij dan weer iets met mijn naam en rekeningnummer?

Ik denk dat ik beter zelf een advertentie aanmaken en dat hij daar op moet reageren zodat ik zelf een betaalverzoek kan sturen. Al heb ik er nog steeds een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren
Tikkie sturen?
Hij heeft jouw rekeningnummer toch? Kan ie het zo terug storten. Voor die bedreiging kun je opnieuw aangifte doen. Verder vind ik het een erg vreemd verhaal dat hij ineens wil terug storten. Denk dat je inderdaad het veiligst bent als je het via betaalverzoek MP doet. Geen tikkie of linkjes die hij zelf stuurt.
Google ook eens op geldezel/moneymule. Een steeds groter probleem met gigantische gevolgen onder de jeugd en minder begaafden. Dit soort criminelen maken hier gebruik van zodat zijzelf niet of amper op te sporen zijn. De politie loopt hier vaak op vast, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer opgelicht en heb toen uit kinderachtige nijd iedere dag 1 cent overgemaakt met de tekst ‘je bent een oplichter’
Na ruim twee weken (had m er automatisch ingezet), kreeg ik de melding van de bank dat de rekening geblokkeerd was.
Gaf mij wel voldoening.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu weer stil aan de andere kant dus ik denk dat ie zelf niet weet wat ie wil of onder invloed is ofzo. Ik let in ieder geval nu driedubbel op en verstrek verder geen gegevens aan die pipo.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een tikkie sturen. En je rekeningnummer heeft hij sowieso al. Je zou ook de eerste of laatste vier cijfers door kunnen geven, dat hij vervolgens zijn bijschrijvingen bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb verder geen reactie gehad wat ik eigenlijk dus al had verwacht. Inmiddels heeft MP mij benaderd dat ze de aangifte hebben ontvangen en de verkoper hebben geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
06-03-2021 13:38
Nou ik heb verder geen reactie gehad wat ik eigenlijk dus al had verwacht. Inmiddels heeft MP mij benaderd dat ze de aangifte hebben ontvangen en de verkoper hebben geblokkeerd.
Heb je nog iets vernomen van de oplichter?
Let erop dat hij of zij jou geen (nep) tikkie toezenden en vragen om ff 1 cent over te maken want dan trekken ze alsnog je hele rekening leeg. Onder het mom van als jij 1 cent overmaakt, weten we dat de rekening echt bij jou hoort en storten we je geld terug. Je weet het nooit met zulke trieste mensen! :roll:
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas niets meer gehoord. Alleen van de politie dat er een proces verbaal is gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven