Geld & Recht alle pijlers

opgelicht via Marktplaats, wat te doen?

09-09-2010 13:49 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jurk via MP gekocht en ik heb uitdrukkelijk gevraagd of deze nieuw/ongedragen/ongewassen en zonder doorgeknipt label was. Nou dat was allemaal zo. De foto zag er goed uit, met kaartje aan de jurk.

Nu heb ik de jurk ontvangen met een penetrante wasverzachtergeur, zonder kaartje, lichte gebruikssporen en een gerepareerd voorheen doorgeknipt label.

Aangezien ik voorheen goede adviezen van jullie heb gekregen, what to do?

Ik heb de dame in kwestie al een mail gestuurd.
anoniem_112695 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 15:45
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Wie gaat er nou een deal aan met iemand in Nigeria???
Tja, te goeder trouw he. en aangezien ze gelijk betaald kreeg dacht ze dat het wel goed zat.
Goeder trouw is natuurlijk heel mooi, maar als je het woord Nigeria ziet staan (mbt Ebay of MP), dan gaan er toch allemaal alarmbellen rinkelen? Zeker icm Paypal...
Haha, net mij buurvrouw aan de deur gehad. Joepie! Ze had haar telefoon voor 340 euro verkocht via Marktplaats! Aan iemand met een Nederlandse naam die alleen Engelse schreef uit Nigeria... Oh, ze had hem alvast opgestuurd want het geld was onderweg via een of ander Citibank.... KAN NIET MIS GAAN!

Iemand wedden?
quote:hollandsroem73 schreef op 10 september 2010 @ 20:40:

Haha, net mij buurvrouw aan de deur gehad. Joepie! Ze had haar telefoon voor 340 euro verkocht via Marktplaats! Aan iemand met een Nederlandse naam die alleen Engelse schreef uit Nigeria... Oh, ze had hem alvast opgestuurd want het geld was onderweg via een of ander Citibank.... KAN NIET MIS GAAN!

Iemand wedden?

Iemand wedden?

Dat heb ik in het begin toen ik op ebay zat ook is bijna gedaan. Ik had een mobiele telefoon verkocht, ver over de gangbare prijs. Toen kreeg ik een mailtje van (zogenaamd) paypal, dat het geld werd vastgehouden totdat de telefoon ontvangen was. Ik vond het toch een beetje 'fishy', vooral door de spelfouten in het mailtje en bij het iets nader bestuderen bleek het een yahoo email adres te zijn. Jammer, want ik had me stiekem al rijk gerekend.

Wat heb je je arme buurvrouw verteld?

Iemand wedden?Echt, sommige mensen zijn zo dom, die vrágen er gewoon om om opgelicht te worden, echt. Hebben ze al die tijd onder een steen gewoond ofzo? Waarom verdiepen mensen zich niet wat meer in MP of Ebay voordat ze daar gaan handelen? En dan later huilen dat ze opgelicht zijn...
Als je via MP een bod vanuit het buitenland krijgt, stuurt MP je een waarschuwing.
quote:Ava0208 schreef op 10 september 2010 @ 21:07:

[...]

Dat heb ik in het begin toen ik op ebay zat ook is bijna gedaan. Ik had een mobiele telefoon verkocht, ver over de gangbare prijs. Toen kreeg ik een mailtje van (zogenaamd) paypal, dat het geld werd vastgehouden totdat de telefoon ontvangen was. Ik vond het toch een beetje 'fishy', vooral door de spelfouten in het mailtje en bij het iets nader bestuderen bleek het een yahoo email adres te zijn. Jammer, want ik had me stiekem al rijk gerekend.

Wat heb je je arme buurvrouw verteld?Er wordt ook afgeraden met mensen in zee te gaan die een hotmail/yahoo-adres (of liever gezegd: geen adres van een provider) hebben, maar zelf hou ik me daar niet zo aan; al haal ik die adressen wel altijd eerst even door Google en wat oplichtingssites.
quote:fleurtje schreef op 10 september 2010 @ 21:33:

[...]

Er wordt ook afgeraden met mensen in zee te gaan die een hotmail/yahoo-adres (of liever gezegd: geen adres van een provider) hebben, maar zelf hou ik me daar niet zo aan; al haal ik die adressen wel altijd eerst even door Google en wat oplichtingssites.Ik bedoelde dat het iets was in de trant van 'paypal@yahoo.com".
Fleurtje, bij welke oplichtingssites check je?

Ik ken alleen marktplaatsoplichting.nl
Marktplaatsoplichting is sinds een paar weken weer actief, het is heel erg lang niet goed gegaan daar, maar zijn ze weer aan het opstarten. Beter is www.opgelichtopinternet.nl, daar hebben ze ook een stappenplan en word je heel erg goed geholpen.
Ik begrijp niet dat je zulke dure dingen via internet koopt of verkoopt. Voor een jurkje OK, hooguit ga je dan voor wat tientjes het schip in, maar 3000 euro voor een horloge? Of 300 euro voor een mobieltje?
als je al jaren zaken doet op internet ben je wel volslagen debiel als je zaken doet met iemand uit Nigeria

Kom nou toch even, dan ben je echt zwakbegaafd hoor, het eerste wat je leert is Nigeria=oplichterij
quote:Appelsientje schreef op 11 september 2010 @ 09:00:

Ik begrijp niet dat je zulke dure dingen via internet koopt of verkoopt. Voor een jurkje OK, hooguit ga je dan voor wat tientjes het schip in, maar 3000 euro voor een horloge? Of 300 euro voor een mobieltje?Ik snap dat ook echt absoluut niet. Dan vraag je er bijna om. Maar dat vind ik.
quote:dangeensuus schreef op 11 september 2010 @ 09:05:

als je al jaren zaken doet op internet ben je wel volslagen debiel als je zaken doet met iemand uit Nigeria

Kom nou toch even, dan ben je echt zwakbegaafd hoor, het eerste wat je leert is Nigeria=oplichterij

Eens.

Maar ook als je al niet jaren zaken doet op internet.
Precies, nog voor ik mijn eerste verkoop had gedaan via internet wist ik al dat Nigeria, western Union en dat soort shit oplichterij was
quote:dangeensuus schreef op 11 september 2010 @ 09:30:

Precies, nog voor ik mijn eerste verkoop had gedaan via internet wist ik al dat Nigeria, western Union en dat soort shit oplichterij was

Denk dat veel mensen verblind worden door het bedrag dat ze geboden wordt.

Of misschien voelen ze zich schuldig over de Probo Koala. Dat kan ook.
Dan maar een schuldgevoel, ik heb iig mijn centen nog
Ik ook. Maar in Nigeria zijn ze dan ook niet zo geinteresseerd in Oilily, Hilfiger en GAP
quote:fleurtje schreef op 11 september 2010 @ 08:52:

Marktplaatsoplichting is sinds een paar weken weer actief, het is heel erg lang niet goed gegaan daar, maar zijn ze weer aan het opstarten. Beter is www.opgelichtopinternet.nl, daar hebben ze ook een stappenplan en word je heel erg goed geholpen.Op www.opgelichtopinternet.nl staat een verwijzing naar www.belazerdophetnet.nl voor dit soort dingen. Wilde ik een berichtje op plaatsen, maar www.marktplaatsoplichting.nl is er nu ook mee bezig. Het is dus wel het proberen waard.

Het wordt waarschijnlijk een welles/nietus spelletje of het artikel wel/niet nieuw is omdat het op afstand is, maar een foto van het label zegt toch genoeg?
Heb je een topic geopend op marktplaatsoplichting?
ja
Goed van je! Al nieuwe ontwikkelingen, heeft de verkoper al gereageerd?
Ja ze is boos en onredelijk. Dat ik niet normaal ben en dat ik het niet kan maken blablabla. Tjonge tjonge, wat een geval, zeg.

Ze heeft aangeboden 10 euro terug te storten en dat vind ik goed (ik wil er ook graag geen energie meer in stoppen, maar wel dat ze dit niet meer flikt, ook bij anderen) Toen begon ze er over dat ik haar zwartmaak e.d.

Ik begrijp helemaal niks van zo'n vrouw, zij belazert de boel en geeft anderen de schuld.

Ze heeft ook toegegeven dat het was gewassen, maar dat is helemaal niet erg volgens haar. Zij vond het er als nieuw uitzien, wat was het probleem? Gewoon zelf even wassen en niet zeiken. Terwijl ze eerst had gemaild dat het zelfs niet was gewassen/gedragen. Je begrijpt denk ik wel mijn standpunt. Dat gelieg en gedraai, bah!

Ik heb in ieder geval wel ook een goede ervaring gehad in diezelfde week via MP waar ik helemaal blij van werd!!! Het is niet alleen maar kommer en kwel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven