Geld & Recht alle pijlers

Otto postorder, goede winkel of niet?

17-01-2010 16:29 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam via Kelkoo op de site van Otto omdat ik een artikel zocht dat ze daar verkopen. Ik heb nog nooit wat besteld bij Otto en heb geen idee of het een goede webwinkel is en of je makkelijk wat kunt retourneren enzo. Wil iemand zijn ervaringen delen?
Geen ervaring mee, maar volgens mij doen die niet moeilijk hoor.

Is een groot keten dus ik zou me daar geen zorgen over maken.
Otto is volgens mij vergelijkbaar met Wehkamp en Neckerman en dus prima.
Peas on earth!
Gewoon bestellen en als het niet goed is kun je het (uitzonderingen daargelaten, maar dat staat gewoon vermeld) gewoon terugsturen via een DHL servicepunt. Gratis.

Je betaalt wel een bijdrage in de verzending naar jouw adres, maar dat staat er ook gewoon bij op de factuur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Aha, oke, dat klinkt goed. Heb ooit eens wat bij Wehkamo besteld en weer moeten terugsturen omdat het niet paste. Dat ging gewoon goed.
Let wel op dat je de verzendkosten moet betalen als je iets terug wil sturen.
Ik vind Otto vergeleken bij Wehkamp een ramp.

Heb op 7 januari een bestelling gedaan waarbij alles voorradig was. Ik wou graag wat spijkerbroeken vergelijken.

Heb dus tot nu toe 3 artikelen geleverd gekregen. We zijn dus inmiddels 10 dagen verder. En oh ja, de rekening had ik al via de mail voordat er uberhaupt maar een artikel gearriveerd was. Heb geen idee wanneer de overige 4 artikelen komen. Echt slechte service. Bij Wehkamp kun je aangeven wanneer je graag wilt dat je artikelen geleverd worden.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Jasmine, ik ben het helemaal met je eens. Ik snap ook niet waarom (als alles op voorraad is) het dan nog zo lang moet duren. Wat dat betreft scoort Wehkamp tot nu toe bij mij het best. Neckermann en Otto hebben meer tijd nodig om te leveren.
Ik heb ook ooit bij de Otto gezeten en wat ik bij hen heel irritant vond, was dat toen ik in een appartementencompex woonde met 1 voordeur (waren appartementen in een enorme woning wat dus ooit één huis was geweest) ze dus niet bezorgden. "Nee, want er wonen meerdere mensen op dat adres" (?). Klopt, maar we hadden gewoon allemaal een eigen bel en brievenbus. Maar goed, daar deed Otto dus niet aan mee. Wehkamp daarentegen deed niet moeilijk.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Geen slechte ervaringen met Otto hier.
Ik ben ook niet zo`n Otto fan. Als je daar wat koopt, heb je gelijk een lening. Daar worden ze rijk van.

Ik had dus eens een bestelling geplaatst waarvan alles in etappes aankwam, erg vervelend want dan weet je nog niet of het bij elkaar past. maar door die bezorging in etappes was er ook geen overzicht meer in 'het rekeningoverzicht'. In plaats daarvan kreeg ik direct een aanmaning gepresenteerd mét renteomdat het dus ineens een lening betrof. Zonder dus eerst een fatsoenlijke acceptgiro of een overschrijding van betalingstermijn. Belachelijk. Deze bedrijven zijn er op uit om je op sluwe wijze geld afhandig te maken.

Dat was de laatste keer dat ik iets bij Otto heb besteld, ik ben niet gek, maar daar gokken ze wel op.
Geen problemen met Otto. Gewoon gelijk betalen wat je besteld (totaal bedrag zie je als je de bestelling plaatst toch?). Levertijd is wel langer dan van Wehkamp, maar vind de kledingkeuze bij Otto weer leuker dan Wehkamp!
.
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.
Ik heb wel vervelende ervaringen met Otto. Keertje iets besteld dat was op voorraad. Bleek opeens naar mij te zijn verstuurd na een dag of 14. Bleek het artikel weg te zijn bij de post.

Mijn postcode zou niet correct zijn. Terwijl het al 20 jaar bestaat.

Moest ik gaan bewijzen dat ik het artikel wel had gehad. Maar ik had echt niets gehad. Na maanden verder hadden ze het artikel toch gevonden en konden ze de rekening kwijtschelden.

Ook moest ik een formulier tekenen dat ik het artikel nooit had ontvangen. Nooit iets van gehoord,kreeg ik een bewijs dat ze me bedanken dat ik het forumulier heb ingevuld.

Nee voor mij geen Otto. Dan heb ik liever Wehkamp die houdt zich tenminste aan zijn afspraken. Heb daar mijn bestelling gedaan en binnen een dag had ik mijn artikel in huis.
Slechte ervaring met Otto. Ik had iets besteld dat pas 14 dagen later kwam. Ik had dus ook nog niet betaald. Toen het artikel geleverd werd kwam er een rekening met toeslag wegens te laat betalen. Heb gelijk het bedrag betaald zonder de toeslag, vond dat niet redelijk. Ook gelijk even gebeld. Echter was de mevrouw aan de telefoon heel onaardig en moest ik hoe dan ook de toeslag betalen. Geen zin verder om achteraan te gaan dus maar betaald. Maar nooit meer iets besteld!
Ik bestel Nooit meer bij Otto.

Een tijdje terug had ik een Nintendo DS besteld (want we gingen op vakantie en ik wilde hem meenemen, vakantie was 6 weken later) Je raad het al 1 week voor vertrek was de DS er nog niet.. En na veel telefoontjes kwam ik er achter dat de DS al was uitverkocht voordat ik hem bestelde (terwijl er al die tijd op de website stond dat ie op voorraad was)

Heb toen maar een DS in de winkel gekocht.
Bijzonder slechte ervaring met Otto!

Iemand, geen idee wie, heeft ooit een netjes door mij geretourneerd pakketje achterover gedrukt, waardoor men er bij OTTO dus vanuit ging dat ik mijn bestelling niet betaald, maar wel gehouden had. Op zich nog denkbaar tot op zekere hoogte, maar.....

Maaaaaaaaaanden ben ik geterroriseerd met rekeningen, vervelende telefoontjes en dreigementen over het inschakelen van een incassobureau, ondanks het feit dat ik bij het eerste contact al gewoon netjes mijn verzendbewijs van TNT kon overleggen. Ik had dat pakketje echt niet meer. Heb op een bepaald moment zelf aangegeven een rechtzaak tegen ze aan te spannen en heb de TNT gevraagd om bewijs aan te leveren dat ik aan mijn plichten had voldaan. TNT was hiertoe ook bereid, want mijn zending was keurig via hun systeem te volgen tot aan de voordeur van OTTO zelf notabene. Iemand daar heeft het pakketje gewoon teruggenomen. Wat er daarna intern mee gebeurd is, mag Joost weten. Pas toen ik met die rechtzaak begon te dreigen, bond OTTO in en gingen ze de zaak "intern uitzoeken". Achteraf gezien was mijn pakketje niet het enige "verdwenen" pakketje. Heb ter excuus een waardebon van wel 10 hele euro's ontvangen, die ik maar nooit meer verzilverd heb....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Hier ook een slechte ervaring. Ik bestelde eens een truitje maar betaalde niet direct de acceptgiro. Mede omdat ik hetzelfde truitje in een andere kleur had besteld maar dat is nooit meer gekomen.

In plaats van dat er na 3 weken een tweede acceptgiro komt zoals bij 99% van alle andere bedrijven, is mijn bedrag opeens omgezet in een lening. In plaats van een goedkoop truitje had ik nu een relatief duur truitje. Hij was wel mooi trouwens.

Jaar later bestel ik weer wat, moest ik eerst een aanbetaling doen. Blijkbaar was ik nu in hun ogen een wanbetaler. Daarna nooit meer wat besteld.
Geen hele slechte ervaringen met Otto of Neckermann, maar Wehkamp is wat mij betreft gewoon beter. Snel, overzichtelijk, kunt alles online regelen, betalen en nakijken en de info wordt redelijk up to date gehouden.
Ik heb ook even een prangende vraag over bestellen bij Otto. Na het lezen van al deze negatieve berichten durf ik haast niet meer. Maar ze hebben een jeans die ik heel graag wil en die ik nergens anders meer zie. Dus nu de vraag; betaal ik best met acceptgiro (dus als bestelling ook echt binnen is) of via ideal o.i.d.? Ik wil eigenlijk voor het eerse kiezen omdat ik dan bij een eventuele retour niet hoef te wachten tot ik mijn geld teruggestort krijg. Iemand ervaring?
quote:Sylphide75 schreef op 11 november 2010 @ 20:44:

Ik heb ook even een prangende vraag over bestellen bij Otto. Na het lezen van al deze negatieve berichten durf ik haast niet meer. Maar ze hebben een jeans die ik heel graag wil en die ik nergens anders meer zie. Dus nu de vraag; betaal ik best met acceptgiro (dus als bestelling ook echt binnen is) of via ideal o.i.d.? Ik wil eigenlijk voor het eerse kiezen omdat ik dan bij een eventuele retour niet hoef te wachten tot ik mijn geld teruggestort krijg. Iemand ervaring?

Dat kan prima hoor. Ik zou ook voor de acceptgiro gaan. Ga er vanuit dat het lang duurt voordat je bestelling binnen is en houd goed bij wat je besteld hebt. Met 1 of 2 jeans is dat wel te overzien. Als je terugstuurt direkt de verzendkosten overmaken en natuurlijk het retourbonnetje bewaren. Als je via de site betaalt hoef je het kwartje voor de bankkosten niet te betalen, ook al zetten ze dat altijd op de factuur (is sowieso weer zo'n onzin dingetje van Otto vind ik).

Otto is chaotisch en je moet het zelf goed in de gaten houden, maar ik heb er ook wel veel leuke dingen gekocht.
Hee, bedankt. Dan ga ik maar eens een poging wagen. Het kan zeker 10 dagen duren voordat ze wat opsturen. Nou ja, heb geen haast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven