Geld & Recht alle pijlers

Otto termijnbedrag

07-12-2017 15:35 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug twee keer wat besteld bij webshop Otto.
Nu staat er bij klantenrekenig dat ik een termijnbedrag heb een een geld bedrag aan hun moet betalen.
Maar ik heb nooit om een termijnbedrag gevraagd.
Ik heb de twee artikelen gewoon netjes betaald.

Hoe kan dat?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Wat een ellende. Jaren geleden bestelde ik ook wel eens bij Otto, maar ik weet nog dat ik dat betalingssysteem heel omslachtig vond. Plus dat je nooit wist wanneer je je bestelling binnen kreeg. Daarom koop ik er nooit meer, ik ben Wehkamp fan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat Otto nog bestaat dat was 30 jaar geleden ook al een ballentent. Ik wacht nog steeds op het vervangende product nadat de eerste na drie weken kapot aankwam. Ik heb na ruim 25 jaar geen hoop meer.. Gelukkig had ik nog niet betaald.

Ik zou ze een kopie van je bankafschriften en de factuur sturen. Als jij direct met Ideal betaald hebt dan slaat een termijnbedrag nergens op. Bij achteraf betalen kan ik me voorstellen dat ze je ergens ongemerkt een lening in je maag splitsen maar als je direct betaald slaat het nergens op. Laat ze dan maar aantonen dat jij iets niet betaald hebt en wanneer jij ingestemd hebt met een lening.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
07-12-2017 17:54
Hoe simpel is het om kopietje van je bankafschrift te maken en kopietje van de factuur en dat te mailen naar Otto? Dan is het toch duidelijk? En als het niet overeenkomt dan moet je nog betalen.
Dat ga ik doen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ze hebben een vreemd betaaloverzicht in je (mijn) account, waardoor het soms lijkt of je nog niet betaald hebt, maar na een paar dagen is dat ineens verwerkt en gaan ze verzenden.
Ik betaal altijd in 1x en heb nog nooit een herinnering gekregen of rente moeten betalen.
Ik heb net eens gekeken. Op 7.12 staat er een bedrag 35.94 in de plus en 8.12 in de min. Dat betekent dan dat het bedrag is gebruikt om mijn bestelling te betalen. Heel omslachtig. Maar uiteraard hoef ik dat dan niet nog eens te betalen.
Hier een vergelijkbare ervaring met Otto. Ineens een bedrag voor een betalingsregeling op mijn factuur, waar ik nooit om gevraagd heb en ik had alles betaald.
Vanuit de Otto klantenservice zeer onvriendelijk en onwelwillend behandeld . Uiteindelijk het bedrag van ongeveer 5 € maar betaald om ervan af te zijn, maar voor mij nooit meer Otto. Ze gaan echt verschrikkelijk met klanten om, voor een paar Euro (korte termijn) winst.
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog een keer gebeld en weer waren ze niet aardig . Was echt mijn eigen schuld.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
08-12-2017 17:18
Ik had nog een keer gebeld en weer waren ze niet aardig . Was echt mijn eigen schuld.
Maar wat is dan precies je eigen schuld dat je 30 euro meer voor dit product moet betalen? Want daar komt het op neer. Je hebt het totaalbedrag betaald en nu moet je 30 onduidelijke kosten voor niks betalen? Wat geven ze als uitleg dat het product 30 euro duurder is voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
08-12-2017 17:18
Ik had nog een keer gebeld en weer waren ze niet aardig . Was echt mijn eigen schuld.
Je zou toch gaan mailen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor de grap even gedaan of ik wat zou bestellen, maar nog voor ik bij bevestigen kom krijg ik niet eens de vraag of er gespreid betaald moest worden.

Laat ze lekker aan het gas gaan. Gewoon een kopie van je afschrift meesturen (kras andere dingen even door) en zeggen dat er allang geen bedrag meer open staat en je een eventuele dagvaarding met vertrouwen tegemoet ziet. Niet intrappen in dreigementen als je zelf kan aantonen dat je (tijdig) alles betaald hebt.
“Zo werkt het
Om in termijnen te betalen, kies je in je winkelmandje voor de betaalmethode 'Maandelijkse termijnen'. Na het afronden van je bestelling sturen we je een bevestiging met daarop alle kredietinformatie. Wanneer je saldo is afgelost, kun je indien gewenst de kredietrekening opzeggen. Kort na ontvangst van je bestelling ontvang je per e-mail of per post een rekeningoverzicht. Hierop staat het totaal te betalen bedrag, het maandelijkse termijnbedrag en je persoonlijke bestedingsruimte. “

Kijk nog even in de bevestigingsmail.
Als bovenstaande niet in de mail staat even een kopie mail en bankafschrift met betaling per mail aan ze sturen.

Als ze door blijven gaan terug mailen dat indien ze niet stoppen met deze onjuiste berichtgeving je helaas genoodzaakt bent verdere juridische stappen te ondernemen, maar dat je uiteraard hoopt dat het niet zo ver hoeft te komen.
Alle reacties Link kopieren
Maf, want ik krijg alleen de optie acceptgiro en ideal. En als ze maandelijkse termijnen zou hebben gekozen krijgt ze vast de mogelijkheid niet om een ideal betaling te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zeggen het volgende:
U heeft echter geen kredietrekening, dit ook zoals genoteerd bij uw bestellingen. Daarbij hoort u bij een kredietrekening een kredietovereenkomst te krijgen, deze is vanuit ons niet verzonden. De kosten zoals berekend op uw klantrekening zijn echter wel terech
Uit deze gegevens maken wij op een bestelling te zijn geplaatst en verzonden op 25-08-2017. Deze heeft u kort hierna ontvangen. Voor deze bestelling hebben wij te laat een betaling ontvangen en is hierdoor de administratie- en maningskosten in rekening gekomen. Deze kunnen wij helaas niet voor u afboeken.

Volgens mij had ik wel optijd betaald.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Wanneer heb je precies betaald dan?
En binnen hoeveel tijd had het betaald moeten worden?
Dus je zou te laat hebben betaald? Nieuwe wending weer. Maakt het wel makkelijker. Je hebt dus 25/8 iets besteld. Nu even nagaan wat de betaaltermijn was en wanneer je betaald hebt dus.
Ik kan nooit bestellen zonder te betalen, dus hoe zit dat?
Keuken1987 schreef:
09-12-2017 15:17
Ze zeggen het volgende:
U heeft echter geen kredietrekening, dit ook zoals genoteerd bij uw bestellingen. Daarbij hoort u bij een kredietrekening een kredietovereenkomst te krijgen, deze is vanuit ons niet verzonden. De kosten zoals berekend op uw klantrekening zijn echter wel terech
Uit deze gegevens maken wij op een bestelling te zijn geplaatst en verzonden op 25-08-2017. Deze heeft u kort hierna ontvangen. Voor deze bestelling hebben wij te laat een betaling ontvangen en is hierdoor de administratie- en maningskosten in rekening gekomen. Deze kunnen wij helaas niet voor u afboeken.

Volgens mij had ik wel optijd betaald.
Check in de verzendmail even de barcode en vul deze in op de website van PostNL, daarmee kan je zien wanneer je het product ontvangen hebt. Niet de besteldatum aanhouden want bij koop op afstand heb je een zichttermjjn die ingaat zodra je het product in huis hebt. Daar 14 dagen bij op en dan je betaaldatum checken.
Alle reacties Link kopieren
Die zichttermijn gaat alleen maar over het recht om de koop te annuleren, maar heeft niks te maken met je betaalverplichting. Een bedrijf mag zelfs vragen dat je van tevoren betaalt, dat je binnen een week betaalt of binnen 14 dagen na bestelling. Die regels moeten dan wel in de algemene voorwaarden staan (of overduidelijk zijn als je bv noet eens kunt bestellen zonder eerst te betalen).
Artikel 15 lid 1 AV Otto

Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

Ingaan bedenktermijn is na levering (consumentenrecht)
Keuken1987 schreef:
09-12-2017 15:17
Ze zeggen het volgende:
U heeft echter geen kredietrekening, dit ook zoals genoteerd bij uw bestellingen. Daarbij hoort u bij een kredietrekening een kredietovereenkomst te krijgen, deze is vanuit ons niet verzonden. De kosten zoals berekend op uw klantrekening zijn echter wel terech
Uit deze gegevens maken wij op een bestelling te zijn geplaatst en verzonden op 25-08-2017. Deze heeft u kort hierna ontvangen. Voor deze bestelling hebben wij te laat een betaling ontvangen en is hierdoor de administratie- en maningskosten in rekening gekomen. Deze kunnen wij helaas niet voor u afboeken.
Schrijft de Otto echt zo beroerd Nederlands in zijn voorwaarden en reactie? Is het wel echt van de Otto?
Alle reacties Link kopieren
2koffie schreef:
09-12-2017 17:29
Ik kan nooit bestellen zonder te betalen, dus hoe zit dat?
Ik had ook betaald via iDeal. Dus daarom is het zo vreemd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
hamaika schreef:
10-12-2017 09:58
Schrijft de Otto echt zo beroerd Nederlands in zijn voorwaarden en reactie? Is het wel echt van de Otto?
Ja zeker van Otto. Erg he
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
10-12-2017 12:08
Ik had ook betaald via iDeal. Dus daarom is het zo vreemd
Check eens even of het rekening nummer wat in de mail staat, wel echt van otto is.
hamaika schreef:
10-12-2017 09:58
Schrijft de Otto echt zo beroerd Nederlands in zijn voorwaarden en reactie? Is het wel echt van de Otto?
Zaakje stinkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven