Geld & Recht alle pijlers

Ouder onvrijwillig onder bewind/ curatele stellen?

19-01-2012 07:25 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eerder gepost over mijn oude vader en dat zijn zorgverleenster niet netjes bezig is ( financieel).

Bewijzen kan ik niet veel, omdat zij al mijn vaders papieren in HAAR huis heeft liggen. Mijn vader weet t allemaal niet precies, snapt er niks van, laat alles aan deze dame over.

Ik dacht een goede oplossing voor mijn vader te hebben. Ik de overboekingen doen vanuit het PGB/ priverekening ( zodat ik ook meteen via internet zicht heb op wat er zich afspeelt) en deze dame mag fijn zorg blijven verlenen. Zijn alle partijen blij, dacht ik. Voor alle duidelijkheid: Op dit moment doet deze dame alle financiele zaken voor mijn pa.

Mijn pa ging accoord.

Helaas, de hel is los gebroken. Deze vrouw heeft mijn vader overtuigd dat internetbankieren echt zoooo ingewikkeld is, dat ik dat niet kan, dat hij dan financieel in de problemen gaat komen, enz. Ze heeft een brief opgesteld naar mij, en mijn vader laten ondertekenen!!!! Tja, hij snapt niet waar het overgaat en zet zijn handtekening overal onder ( als zij hem iets voorhoudt).

Meer bewijs dat deze mevr. daadwerkelijk niet ter goeder trouw is, heb ik niet nodig.

Ik zie als enige optie mijn vader onder bewind/ curatele te laten stellen, zodat een onafhankelijke derde partij ( bureau v bewindvoering ofzo) de controle krijgt.

Nu ben ik aan het informeren geweest, en hoor dat als je zoiets wilt aanvragen, vader VRIJWILLIG door een arts/ geriater onderzocht moet worden. Als mijn vader dat al zou toestemmen, dan zal deze dame er voor zorgen dat hij toch die toestemming weer intrekt. Daar twijfel ik niet over. Ze zal er alles aan doen om mij of een ander geen inzage te verschaffen in finaciele zaken.

Dit kan toch niet mogelijk zijn? Dat dit soort dingen onder mijn neus gebeuren en ik hier niets tegen kan beginnen?! De meeste mensen die ouder zijn en waarvoor curatele aangevraagd gaat worden zullen dit wellicht toch weigeren, omdat zij zelf denken dat ze nog prima in staat zijn dingen te overzien?

Dit met deze vrouw is wel t ernstigst, maar mijn vader laat zich via de telefoon ook vanalles aansmeren. Zo is hij bijv via de telefoon ook lid geworden met tig loten van een loterij, wat hem heel veel geld kostte. Gelukkig heb ik dit voor hem na een paar maanden kunnen afzeggen ( hij had er spijt van), maar god weet wat er allemaal gebeurt waar ik niks vanaf weet...
@ Dubiootje; dat agressief zijn tegen moeder heb ik even gemist denk ik?

@ Danayla; reactie van zorgverlener is inderdaad heel raar, en het vele pinnen ook. Ik ben blij om te horen dat je vader het eens is met jouw ingrijpen en dat er al aan een alternatief gewerkt wordt.

Ik zou voor de zekerheid ook de voorzorgsmaatregelen nemen die hier genoemd worden. Succes.
Volgende slapeloze nacht...

Ik durf het bijna niet te zeggen . Gistermiddag telefoontje van pa. Dat hij het toch wil houden zoals het is . Of ik de prive afschriften, bankpasje, overboekingsformulieren terug wil brengen.

Ik ben echt helemaal sprakeloos!!!!

Madame heeft zitten slijmen blijkt. Wil haar melkkoetje natuurlijk niet kwijt!

Tegen mijn moeder ontkende pa dat hij ooit heeft gezegd dat ze ( zo snel mogelijk) weg moest. ALLE andere dingen ontkent hij nu.

Toevallig was mijn zoontje van 9, klein Sherlockje, s middags na school even bij mijn pa. Pa had Madame aan de telefoon. Zoontje hoorde dat vader zei ' Ja, die bankafschriften komen terug' en even later ' Ja, dat bankpasje natuurlijk ook' .

Ben helemaal confuus
Wat een trut zeg!

Verder heb ik helaas geen goede raad .
Sorcha. I rest my case.

Er is niets meer tegen te beginnen. Ze heeft hem ook nog een papier laten ondertekenen dat hij graag bij wil betalen voor zn hulp, dus al het verdwenen geld kan ze zo ook ' verklaren'. Er is echt NIETS meer tegen te beginnen. Nu maar gewoon de rust terug in mijn eigen leven.

Die vrouw is een trut, maar ik begrijp mijn vader ook niet meer, hoor! Kan hij niet meer helemaal helder zijn, de bewijzen heb ik hem onder zn neus gehouden en dat kon hij zich gister ook nog wel herinneren, hoor! Hij WIL gewoon niet weten dat zijn geloofsgenote een oplichtster is! Eerlijk gezegd voel ik mij als dochter zijnde behoorlijk ' verraden' . Het geloof boven eigen dochter, zo voel ik dat nu iig even.
Ja dat kan ik begrijpen.

Kan de GGZ/maatschappelijk werk/whoever echt niets doen?
Jeeeeeetje niet normaal dit....

ik las al een tijdje mee en was echt helemaal blij toen ik je vorige posts las dat je vader het ook doorhad en dat ze zou vertrekken.

Weet je, ik denk dat hoe rot ook, je nu weinig meer kan doen.

Het kost je alleen heel veel energie... :(

Als je vader haar nu weer binnenhaalt, zal zij jou waarschijnlijk ook nog helemaal zwart gaan maken bij je vader etc.

:-(((( Het is een in-en-in trieste zaak, dat zeker.
Wat lief dat jullie zo meeleven!!!

Nee, ik kan niets meer doen en ga ook niets meer doen. De dame heeft alles dichtgetimmert met ondertekende verklaringen ( door pa).

Zij maakt mij zwart bij pa, dat weet ik ook van anderen, maar volgens mij doet mijn vader net zo hard mee! Als hij tegen mijn moeder al alles ontkent, zal hij dat tegen haar ook doen. Zo stoken ze elkaar als het ware op, haha ( triest, maar ik lach er maar even om). En heulend aan de telefoon ' Jaaaa, de bankafschriften komen terug. Jaaaa, het bankpasje ook' Dadelijk gaat dat mens nog ergens klagen dat ik hem dwing tot dingen, of wat dan ook.

Ik ben heel verdrietig. Het voelt voor mij nu echt alsof mijn vader tegen mij heeft gekozen. Hij was zoooo overtuigend, wilde dat dame zo snel mogelijk zou stoppen. Heb nog aangeboden als zij vervelend bleef doen, hij het mij echt moest zeggen, dat IK hem dan wel gratis zou komen verzorgen tot de Thuiszorg kwam. slapenloze nachten gehad en nu?! Ik kan er echt niet bij!!!

Met alle bewijzen van verdwenen geld waar hij niets van af wist, veranderde machtigingen waar hij niets van af wist, kiest hij er in feite toch voor HAAR te vertrouwen en niet mij. Dat doet pijn, vooral omdat ons contact altijd goed is geweest, nooit ruzie of woorden gehad, enz. tot deze dame ten tonele kwam...

Weet heel eerlijk gezegd niet of ik uberhaupt nog zin heb contact met hem te hebben
-
anoniem_95845 wijzigde dit bericht op 21-07-2012 16:36
Reden: herkenning
% gewijzigd
Kan je geen onafhankelijk persoon inschakelen? Maatschappelijk werk of iets in die richting?

Wat denk je er van contact verbod op te vragen bij de politie voor haar?

Vraag geheim telefoonnummer aan voor je pa.
Maar zou die pasjes zeker niet teruggeven. Laat dat mens maar zeggen dat jij hem dwingt, haar woord is niet sterker dan dat van jou. Maar het is moeilijk. Als je je terug trekt heeft ze vrij spel. Misschien toch een keer flink van je laten horen maar ja, dat moet je wel kunnen/willen. Ik denk wel dat ik op een punt zou komen dat ik zou zeggen: en nu wegwezen dan maar kwaadschiks( ik weet niet meer (wie dat al eens schreef ). Of pa het ermee eens is of niet. Je vader is niet in staat om voor zichzelf op te komen.

Voor de wet is pa wel in staat om voor zichzelf op te komen. En onder invloed van haar is hij het overal mee eens! Ik KAN niets meer doen, weet dat ze mij al zwart heeft gemaakt zelfs bij instanties. Stuurt zo de politie op mn dak, hoor, dat mens! Omdat ze mijn vader alles heeft laten ondertekenen heeft ze de boel ' dichtgetimmert' . Omdat zij ook Jehovah Getuige is, blijft mijn vader haar toch vertrouwen, en niet zeggen dat die vrouw fout bezig is. Ik geloof inmiddels dat hij nog eerder mij laat vallen in zo'n situatie dan haar.

Ik ben moe gestreden! Maanden lang ben ik al bezig pa dingen in te laten zien en dacht nu toch echt dat het kwartje gevallen was. Niet dus. Alle instanties afgebeld ' Ja, rot, komt vaker voor' maar niemand doet iets of kan iets doen.

Ik wil positiviteit terug in mijn leven. Heb ook nog een druk gezin waar ik mijn energie beter in kan steken. ( Ow, merk dat ik toch ook wel heeeeel boos ben op pa!)

Ik breng de hele reutemeteut terug. Ze zoeken het maar samen lekker uit! Maak nog wel eerst enkele copien, zodat indien nodig ik dingen aan kan tonen.
Hoewel t niet mag, zou ik in dit geval madame zelf even onder handen nemen en dan wil madame niet eens meer werken voor pa.
Danayla, wat een nare wending weer..

Het is duidelijk dat je vader gemanipuleerd is geworden door deze 'dame'. [ik hou het netjes..]

En dat is precies waar JG om bekend staan.

Macht, geld, manipulatie, indoctrinatie.

Triest!

Zo was je bijna op het punt dat alles boven water zou komen, en zo ben je terug bij af. Niet te geloven!

Ik weet niet wat wijsheid zou zijn in deze situatie. Je vader is niet voor rede vatbaar. Althans, niet bij jou. Je hebt alles gedaan wat je kon doen, maar het helpt niet.

Tja, dan moet hij het zelf maar weten, toch?!

Tijd om weer energie in je eigen gezin te steken, wat je zegt.
Dank voor jullie medeleven.

Ja, is een akelige sekte! Heb er vroeger, toen ook nog mee moest, genoeg van meegekregen en genoeg rottigheid beleefd. Al die oude herinneringen komen nu ook weer terug moet ik zeggen, de laatste tijd.

Jaaaa, je zou ze wel wat kunnen doen!!!! Maar daar schiet ik zelf ook niks mee op.

Ik ga de rust in mijn leven terug halen, en desnoods zonder mijn vader erin!

Overigens heb ik het gemiddelde even uitgerekend van wat hij per maand uit eigen zak kwijt is: 575 Euro. En ook nog zwart betaald, he?! Dus niet dat dat mens er nog belasting over moet betalen.
Sterkte ermee en laat nog eens weten hoe het verder gaat. Het is toch niet normaal dat dit allemaal kan en net wat je zegt, die hulpverleners kunnen blijkbaar ook niet veel.
Kan je haar niet bij de belastingdienst aangeven als ze zwart betaald krijgt ? Degene die het geld ontvangt moet voor de afdracht zorgen als ze minder dan 3 dagen werkt.

Voor haar belastingaangifte 2010 (als ze toen al voor vader werkte) zou ze dus te weinig op hebben gegeven, voor 2011 moet ze nog aangifte doen, dus daar kan je nu nog niets mee.

Misschien een mooi dreigement, even langsgaan, zonder dat pa het weet, eisen dat ze nooit meer langskomt, de papieren inlevert en geen contact meer opneemt, omdat je haar anders aan gaat geven bij de belastingdienst en een rechtzaak start om de betaalde gelden (ondanks de ondertekende verklaring, zijn verklaringen onder (geestelijke) druk of pressie zijn niet rechtsgeldig meen ik, maar dit is moeilijk aantoonbaar, want pa denkt nog bij de pinken te zijn ).

Een advocaat raadplegen, dat mens gaan bedreigen met verlinken bij de belastingdienst en naar de rechter om curatele aan te vragen zijn nog dingen die je zou kunnen doen.

Of je dat nu nog wilt doen, nu vader weer terugkrabbelt is de vraag.

Alleen al om die vuile inhaligheid van dat mens, zou ik het doen.

http://www.belastingdiens ... udelijk_werk_voor_iemand/

http://www.belastingdiens ... _voor_huishoudelijk_werk/

http://www.belastingdiens ... en_loon/personeel_en_loon

Geen toestemming aanvraag curatele nodig

Degene die curatele aanvraagt hoeft hiervoor geen toestemming te krijgen van degene voor wie de curatele wordt aangevraagd. Ook zonder toestemming van de betrokkene kan de rechter een curator benoemen.

http://www.rijksoverheid. ... raag-ik-curatele-aan.html

http://www.rijksoverheid. ... -van-wilsbekwaamheid.html
Werkt ze meer dan drie dagen dan geldt dit

http://www.salarisnet.nl/ ... or-personeel-aan-huis.htm

Zou je pa als stok achter de deur ook kunnen 'aangeven'.
Dank dames!

Ik kan het altijd idd als dreigement gebruiken, die belastingdienst. Echter haar man is boekhouder en echt een rat. Die zal er mss nog onderuit kunnen komen...

Hoewel.... Ik heb een paar idiote , advocaatachtige brieven liggen van haar / haar man.

Er staat bijv dat ' familie in gebreke is in het uitvoeren van additionele taken, dat vader daar bindende afspraken over moet maken met zijn familie ( daarmee bedoelen ze mij en mijn moeder van 75, denk ik, pa's ex vrouw dus. Nu hebben ook mijn vader en moeder een goed contact gehad tot deze dame ten tonele kwam, maar mijn moeder is punt 1. 75 jaar, punt 2. kan ik me niet voorstellen dat er nu van ex vrouw iets geeist kan worden..)' In die stijl. Mooiste van t verhaal is dat er nooit over die taken iets gevraagd is aan mij of mijn moeder, zoals kliko's ( 1 min. werk als je er toch bent), oud papier buiten zetten enzo. Dure minuten voor 575 in de maand.

Maar goed, in die brieven staan erg veel dingen waarop ik ze kan pakken. Ze denken slim te zijn, haha, maar zo staat er dus in dat pa prive moet bijbetalen, om maar 1 voorbeeldje te noemen. Ze denken slim te zijn met die rare brieven, maar ze hebben die brieven ook nog zelf ondertekend! Tja, dan wordt het lastig ontkennen voor ze!

Laatste nieuws: Ze wil er toch mee stoppen. Dus in 2 dagen tijd wil ze stoppen, wil ze blijven, wil ze stoppen . Pa moest dan wel een goed getuigschrift ondertekenen. Mss hebben ze een nieuwe melkkoe op het oog nu ik als dochter het allemaal te moeilijk maak????

Maar goed, aan dat zeggen te willen stoppen, daar kan ik niets mee. Dadelijk regel ik Thuiszorg, en dan veranderen zowel ZIJ als ook PA van gedachten. Ik regel niks totdat ik ondertekende ' ontslagbrieven' heb, hoor.

Pa kan ik ook niet op zn woord geloven, die verandert dus ook elke dag van mening . Ik neem het allemaal maar niet meer te serieus, vandaag blijft ze mss weer wel!

O ja, ook leuk, werd pa gister overvallen, zeg maar door 2 pastoors van de JG. Ouderlingen heet dat daar. Die had mevr bij zich. Pa kan niet meer goed terug halen wat er is gezegd, maar t was een soort extra aanval op mij, begrijp ik er uit.

Heb pa gezegd er compleet geen probleem mee te hebben die ouderlingen hier eens te ontvangen om de zaak toe te lichten MET bewijs erbij. Zou hij doen, zegt hij tenminste.

Ik heb me wel voorgenomen maar te kijken hoe t loopt, en me niet meer teveel in dat wespennest te steken. Ben toch erg teleurgesteld in pa. Eigenlijk wil hij gewoon dat ze blijft, maar als ze dan zegt dat ze toch weer gaat, kan ik weer op komen draven. Als ze de benen neemt, laat ik hem niet stikken, hoor. Dan denk ik maar ' Ach, geestelijk is niet meer wat het wezen moet, dus ik neem het hem maar niet te kwalijk' , maar ik ga uit me zelf niets meer ondernemen, reageer alleen nog op wat er gebeurt. Anders gaan zij dadelijk samen vrolijk verder en word ik nog aangeklaagd dat ik pa tot dingen dwing ofzo.

Eergister avond heeft pa nog tegen mijn moeder gezegd dat HIJ niet wilde dat ze weg ging, maar dat ik dat wilde. Ja, is ook zo, maar de keus altijd bij hem gelaten. toen ze aangaf te willen vertrekken, heb ik idd een overstapformulier naar de Thuiszorg aangevraagd, maar dat werd me dus verweten eergister door pa.
Ik zou daar camara's in huis ophangen bij je pa.

En ik denk dat als je nu opgeeft je het nooit meer terug kan draaien. Pas dezelfde taktiek toe als hun. Zit je vader dagen op zijn nek en zorg dat hij weer haar uit zijn leven wil bannen.

Ga er elke dag heen, eet daar met je kids en ga in de avond pas weer naar huis.

Laat hem direct ( als hij weer aan jou kant staat) samen met jou naar de bank gaan en de machtigingen voor haar stop zetten. Vraag dan ook gelijk nieuwe pincodes aan.

Rij vervolgens door naar een advocaat en laat daar vastleggen dat jij de enigste bent die financiële zaken voor hem kan regelen om er ook een clausule in op te nemen dat die trut nooit meer dingen voor hem kan regelen zonder jou toestemming.

Laat zijn tel. Nummer afsluiten zodat zij hem niet meer kan bellen en geef je vader een mobiel.

En doe aangifte tegen haar. Wegens oplichting, fraude met het PGB enz.

Ga in de aanval, kom op!!!!!!!!!!!!!
Echt hoor geef niet op!!!!!

En dat gelul met stoppen, niet stoppen: ze zijn je pa geestelijk aan het manipuleren.

Door tegen hem te zeggen dat ze niet meer komen gaat je pa denken tja HOE moet het dan? Om vervolgens toch weer erg blij te zijn dat ze toch weer komen. Want ja, je pa zijn 'probleem' is dan opgelost.

Als ze zeggen weer te willen stoppen, moet jij je pa op zijn nek zitten en zeggen dat hij ook op andere manieren hulp kan krijgen via thuishulp.

Echt veel sterkte. Het is een hele rotte situatie.

Doe aangifte tegen hun, laat zien dat het je menes is en dat je NIET opgeeft totdat hun van het toneel af zijn verdwenen.
En wat nou dat je bang bent dat ze jou aanklagen. Sorry hoor, denk je niet dat zij banger zijn voor jou?

Wat had je verwacht dan geen tegenstand van hun? Wat zal dit geintje hun opleveren 1000 euro per maand? Dat laten ze echt niet zonder slag of stoot lopen hoor.......

Pak jezelf weer bij elkaar en in de aanval!!!!!!!!!!!!!!
En bij de Belastingdienst melden. Daar komen ze niet onderuit, jij heb toch een brief van hun waarin staat dat je pa hun extra betaald?

Meer bewijs heeft de belastingdienst niet nodig hoor.

Ik zou het zeer spijtig vinden als je nu op zou geven........
Danayla dit is juridisch een heel lastig probleem en ik wil je graag waarschuwen.

Als je vader een PGB heeft moet er een opnameindicatie bestaan van het CIZ. Heb je dat wel eens ingezien? En staat daar wellicht ook iets in over geheugenproblematiek?

Verder is het met het PGB zo dat elke echt elke cent verantwoord moet worden. Als dat niet op de juiste manier is gebeurd, komt er een moment dat je vader het geld dat niet op de juiste manier is verantwoord terug moet betalen.

Ik zou hééél huiverig worden als mvr nu het ineens het zinkende schip verlaat.

Wellicht zijn de financiën al zo'n puinhoop dat je er zelf ook beter je handen vanaf kunt trekken. Als er meer geld is opgemaakt dan er is en je vader komt te overlijden, zijn jíj en de andere erfgenamen verantwoordelijk voor de schulden.

Eigenlijk kan ik je alleen maar een héél dringend advies geven en dat is om naar een advocaat te gaan voordat je hierdoor zelf grote problemen krijgt. In ieder geval moeten jij en alle familieleden bij overlijden direct afstand doen van de erfenis als je nu al kunt aanvoelen dat er wellicht een schuld achterblijft.

Ik begrijp echt niet dat de autonomie van dementerende ouderen zolang beschermd wordt. Dit is kennelijk iets waar me met z'n alleen toe hebben besloten omdat het nu eenmaal zo in de wet is vastgelegd.

Ik heb zelf een dementerende moeder die geen ziekte-inzicht heeft en ik ben tegen hetzelfde probleem aangelopen. Het heeft me jaren en heel veel negatieve energie gekost om de zaken goed geregeld te krijgen. Ik heb voor mijn moeder een casemanager en zij heeft me enorm goed geholpen.

Bewindvoering kun je op twee manieren krijgen. Jij kunt het aanvragen bij de kantonrechter en dan moet je vader naar de rechtbank. Dit is een vreselijk pijnlijke toestand als je vader niet vrijwillig toestemming voor bewindvoering wil geven.

Tweede manier is dat je bewindvoering aanvraagt en aangeeft dat vader níet naar de rechtbank kan komen. In dat geval heb je een aantal zaken nodig zoals een officiële diagnose van Alzheimer, een doktersverklaring en bijvoorbeeld de CIZ indicatie voor zorg. Vaak staat daarin ook een heleboel over je vader. Als overduidelijk is dat vader het niet meer kan overzien, kan er bewindvoering worden ingesteld zonder dat je vader naar de rechtbank moet. De beschikking ploft dan wel bij je vader op de mat en hij kan dan nog drie maanden bezwaar aantekenen.

Ik wil je toch waarschuwen dat je je niet in een wespennest steekt. Laat die bewindvoering door een onafhankelijke buitenstaander doen want wellicht zijn er al zoveel schulden dat jij daar persoonlijk niet meer voor verantwoordelijk wilt zijn.

Nogmaals laat je voorlichten door een advocaat die op dit gebied is gespecialiseerd.

Persoonlijk zou ik er mijn handen misschien wel van hebben terug getrokken als ik alles zo lees. Ik zou mijn vader niet in de steek laten en wel bij hem op bezoek blijven gaan maar alleen over koetjes en kalfjes praten. Ik zou wel een dossier aanleggen zodat je kunt bewijzen dat je alles hebt geprobeerd om je vader te beschermen tegen deze vrouw. Als de overheid dan kennelijk de autonomie van je vader belangrijker vindt, moet diezelfde overheid ook maar opdraaien voor de eventuele schulden die zijn ontstaan door wanbeleid en die zelf gaan verhalen bij de verantwoordelijken.

Je kunt ook nog naar de politie gaan en daar een dossier aan laten leggen zodat je later voldoende bewijs hebt dat je alles hebt gedaan om dit te voorkomen. En tot slot afstand doen van die "erfenis".!!

Nogmaals ..... laat je goed voorlichten door een advocaat om te voorkomen dat je zelf in de narigheid komt na het overlijden van je vader.
quote:Conundrum schreef op 28 januari 2012 @ 03:32:

Geen toestemming aanvraag curatele nodig

Degene die curatele aanvraagt hoeft hiervoor geen toestemming te krijgen van degene voor wie de curatele wordt aangevraagd. Ook zonder toestemming van de betrokkene kan de rechter een curator benoemen.

http://www.rijksoverheid. ... raag-ik-curatele-aan.html

http://www.rijksoverheid. ... -van-wilsbekwaamheid.html

Het klopt inderdaad dat je geen toestemming nodig hebt om bewindvoering of curatele aan te vragen. Als dochter kun je de formulieren downloaden en gewoon indienen bij de rechtbank.

Verder moet je op die formulieren aangeven wie die bewindvoering moet uitvoeren. Als ik Danayla was, zou ik dat in dit geval níet zelf meer doen!

Het aanvragen van bewindvoering is niet gratis want je moet er wel voor betalen. Ik weet niet hoeveel het nu is na alle verhogingen maar een paar jaar geleden was het iets van een paar honderd euro.

Vervolgens is het aan de kantonrechter om te bepalen of hij de bewindvoering of curatele toewijst.
quote:esther55 schreef op 28 januari 2012 @ 07:24:

Ik zou daar camara's in huis ophangen bij je pa.

En ik denk dat als je nu opgeeft je het nooit meer terug kan draaien. Pas dezelfde taktiek toe als hun. Zit je vader dagen op zijn nek en zorg dat hij weer haar uit zijn leven wil bannen.

Ga er elke dag heen, eet daar met je kids en ga in de avond pas weer naar huis.

Laat hem direct ( als hij weer aan jou kant staat) samen met jou naar de bank gaan en de machtigingen voor haar stop zetten. Vraag dan ook gelijk nieuwe pincodes aan.

Rij vervolgens door naar een advocaat en laat daar vastleggen dat jij de enigste bent die financiële zaken voor hem kan regelen om er ook een clausule in op te nemen dat die trut nooit meer dingen voor hem kan regelen zonder jou toestemming.

Laat zijn tel. Nummer afsluiten zodat zij hem niet meer kan bellen en geef je vader een mobiel.

En doe aangifte tegen haar. Wegens oplichting, fraude met het PGB enz.

Ga in de aanval, kom op!!!!!!!!!!!!!

Zucht..... was het maar zo simpel!!

In Nederland wordt autonomie nu eenmaal héél lang gerespecteerd en dat is in de wet vastgelegd. Je moet als dochter wel met heel wat bewijzen komen dat vader niet meer handelingsbekwaam is voordat een kantonrechter toestemt in een onvrijwillige bewindvoering. Zolang vader deze dame vertrouwt, kun je alleen iets doen als je kunt bewijzen dat hij niet handelingsbekwaam meer is. En zelfs als je die diagnose hebt..... dan nog moet een arts zwart op wit zetten dat vader niet meer in staat is te overzien wat hij doet. En helaas geven artsen zo'n verklaring niet graag af uit angst voor tuchtklachten.

Het aanvragen van bewindvoering of curatele is het enige wat Danayla kan doen in dit geval. Maar dan nog moet ze ervoor zorgen dat ze zelf niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de chaos die deze hulpverleenster al heeft aangericht.

Sterkte en wijsheid!!!!!
Danayla, wat een rotsituatie. Ik zou me eens inlezen in de werkwijzen van sektes en hoe je familieleden daaruit kan halen. Je vader wil wel maar hij is min of meer gehersenspoeld om te geloven dat hij niet zonder deze vrouw kan. Hij zal heel blij zijn als hij aan haar klauwen ontsnapt is.

Misschien moet je om te beginnen eventjes bij hem in huis gaan zitten? Zo kun je haar de deur wijzen en je vader beschermen tegen haar invloed. Of je neemt je vader mee naar jouw huis? Die slang wil nu opstappen, het wordt haar waarschijnlijk te heet onder de voeten en/of ze is klaar met je vader uit te melken. Misschien is een week wel genoeg om je vader weer uit haar invloedssfeer te halen zoals je vorige week ook gelukt was, en kun je dan beschermende maatregelen met en voor hem nemen.

Kun je geen aangifte of in ieder geval melding doen van oplichting of diefstal bij de politie? Al is het maar om jezelf en je vader in te dekken tegen evt. gevolgen. Heb je al contact gehad met de ANBO, de Alzheimerstichting enz?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven