Geld & Recht alle pijlers

Ouderschapsplan afdwingen?

16-10-2010 20:58 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie:

2 jaar geleden uit elkaar gegaan. We hadden kinderen en een samenlevingscontract. Kinderalimentatie geregeld en een omgangsregeling voor de weken dat de kinderen naar school gaan. De kinderen zijn een paar dagen per week bij mij en de rest bij hun moeder.

We kunnen niet tot een ouderschapsplan komen. Praten geprobeerd, maar als het niet gaat zoals zij het wil stopt ze de communicatie. Mediation wil ze niet. Het lijkt er op dat ze het fijn vindt zo, geen verplichtingen, en alle mogelijkheden om zaken iedere keer anders te willen en meer te willen. Maar ik ben het zat. Ik wil een ouderschapsplan met afspraken zodat er geen/minder discussie is.

Hoe kan ik dit afdwingen? Kan ik zelf iets opstellen en bij een rechter neerleggen? Wat zijn mijn mogelijkheden?
Hoi Brian

Hoe oud zijn je kinderen.......
Brian, dat begrijp ik. Het accepteren van een zekere mate van onveiligheid heeft veel te maken met machteloosheid. Je kan vaak simpelweg niet anders Ik zit in een vergelijkbare situatie en heb ook met dat duivelse dilemma te maken. Ik maak het wel aanhangig bij de rechter: het is voor mij de enige manier om de veiligheid van de kinderen op termijn te garanderen. Hoewel garanderen, vrees ik, een term is die nooit helemaal van toepassing zal zijn...
Ga in therapie!
@ jjo_1: 5 en 8

@dubiootje: ik kan me jouw gevoel goed voorstellen. Het is sowieso al moeilijk om je kinderen aan iemand toe te vertrouwen die je zelf niet (meer) vertrouwd...
Hoe ga je nu verder, Brian?
Ik laat het voorlopig zo. Ik hou haar strak aan de afspraken die we hebben en ga niet meer in discussie over onbenulligheden. En per vakantie probeer ik de kinderen een deel van die vakantie te 'hebben'. Een ouderschapsplan zie ik er eigenlijk niet meer van komen. Maar moet ook zeggen dat ik steeds meer twijfels heb of dat enig verschil zou gaan maken...
Dat denk ik ook. En als de kans zich eens voordoet, zou ik proberen de omgangsregeling wat meer uit te werken, waarbij ook afspraken worden vastgelegd over wanneer de kinderen bij jou zijn (feestdagen, vakanties).
Je bedoelt natuurlijk: we HEBBEN kinderen..............
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ja, en die HADDEN ze toen ook al
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven