Overige verzekeringen. Welke? Hoe duur?
dinsdag 30 november 2010 om 15:06
Hallo allemaal!
In het kader van besparen op mijn vaste lasten ben ik toe aan het kopje 'overige verzekeringen'. Hier kijk ik dus niet naar de zorgverzekering en autoverzekering en uitvaartverzekering, wel naar alle andere denkbare verzekeringen.
Zelf heb ik een:
* WA-verzekering
* doorlopende reisverzekering
* inboedelverzekering
* buiten-de-deur verzekering
* rechtsbijstandsverzekering module verkeer
Hiervoor betaal ik bij Interpolis 27,82 per maand.
Mijn vraag aan jullie: welke verzekeringen heb je? Heb je bepaalde verzekeringen bewust niet genomen of denk je er niet over na wat je wil verzekeren? Heb je dit soort 'overige' verzekeringen allemaal bij dezelfde verzekeraar ondergebracht of juist niet?
Ik denk dat mijn buiten-de-deur verzekering er wel uit kan. Dit is een van de duurste verzekeringen in het rijtje en volgens mij ook de meest onzinnige.
In het kader van besparen op mijn vaste lasten ben ik toe aan het kopje 'overige verzekeringen'. Hier kijk ik dus niet naar de zorgverzekering en autoverzekering en uitvaartverzekering, wel naar alle andere denkbare verzekeringen.
Zelf heb ik een:
* WA-verzekering
* doorlopende reisverzekering
* inboedelverzekering
* buiten-de-deur verzekering
* rechtsbijstandsverzekering module verkeer
Hiervoor betaal ik bij Interpolis 27,82 per maand.
Mijn vraag aan jullie: welke verzekeringen heb je? Heb je bepaalde verzekeringen bewust niet genomen of denk je er niet over na wat je wil verzekeren? Heb je dit soort 'overige' verzekeringen allemaal bij dezelfde verzekeraar ondergebracht of juist niet?
Ik denk dat mijn buiten-de-deur verzekering er wel uit kan. Dit is een van de duurste verzekeringen in het rijtje en volgens mij ook de meest onzinnige.
dinsdag 30 november 2010 om 15:14
Ik heb geen begrafenisverzekering omdat ik het geld van die premie lekker bij mijn levensverzekering heb opgeplust. Dit geeft meer geld uiteindelijk dan zo'n vage begrafenisverzekering En van die levensverzekering kan mijn uitvaart wel betaald worden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 30 november 2010 om 15:15
De buiten-de-deur verzekering verzekert 'alle' spullen die je bij je hebt tegen diefstal en schade. Het eerste jaar nieuwwaarde en daarna dagwaarde. De echte dure spullen zijn uitgesloten of er is een maximum aan gesteld. De verzekering kost 7 euro per maand (84 euro per jaar). Ik probeer me te bedenken wat ik voor dure spullen heb die ik niet zomaar zou kunnen vervangen als ze kapot gaan en kan me eigenlijk niets bedenken. Ja natuurlijk mijn fototoestel en laptop enzo, maar die zijn allemaal ouder dan een jaar.
dinsdag 30 november 2010 om 15:23
Als je spullen met een creditkaart koopt, zijn ze ook de eerste 3/6/12 maanden verzekerd tegen diefstal (schade weet ik niet zeker), kan een reden zijn om je creditcard meer te gebruiken.
Ik heb zelf geen uitvaart-/begrafenisverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb om dat te kunnen bekostigen (en op dit moment ook nabestaanden ((schoon)ouders, man) die zich daarvoor niet in al te veel bochten hoeven wringen.
Reisverzekering heb ik dan juist weer wel doorlopend, omdat ik zeker 4, 5 keer per jaar een weekendje weg (soms alleen maar met de tent ergens lopen) ben én toch zeker twee keer per jaar een week of langer.
Ik heb zelf geen uitvaart-/begrafenisverzekering, omdat ik genoeg spaargeld heb om dat te kunnen bekostigen (en op dit moment ook nabestaanden ((schoon)ouders, man) die zich daarvoor niet in al te veel bochten hoeven wringen.
Reisverzekering heb ik dan juist weer wel doorlopend, omdat ik zeker 4, 5 keer per jaar een weekendje weg (soms alleen maar met de tent ergens lopen) ben én toch zeker twee keer per jaar een week of langer.
dinsdag 30 november 2010 om 15:28
quote:4Hellokitty schreef op 30 november 2010 @ 15:20:
wa
brand/inboedel
auto
Ik vind eigenlijk elke verzekering onzin. Het is dat het voor het kopen van een huis verplicht is. Maar ik heb van alledrie nog nooit gebruik gemaakt.Meen je dat? Ook als iemand jou aanrijdt en jij met vreselijk hoge kosten zou komen zitten, maar de ander is niet verzekerd?
wa
brand/inboedel
auto
Ik vind eigenlijk elke verzekering onzin. Het is dat het voor het kopen van een huis verplicht is. Maar ik heb van alledrie nog nooit gebruik gemaakt.Meen je dat? Ook als iemand jou aanrijdt en jij met vreselijk hoge kosten zou komen zitten, maar de ander is niet verzekerd?
woensdag 1 december 2010 om 15:45
Ik heb een levensverzekering die gekoppeld is aan ons huis (verplicht),
WA (want hond en kinderen),
Inboedel/brand,
Auto (WA + met rechtsbijstand) en motor (WA) verzekering
overlijden heb ik bewust niet gedaan. De uitvaart zelf betalen kost veel minder dan het via zo'n verzekering doen, overlijdensrisico heb ik niet vanwege medisch verleden (word zo duur dat ik er nog niks mee opschiet)
heb voor de kinderen wel nog een spaar studie verzekering. Die betaald dan wel een gegarandeerd bedrag uit na zoveel jaar maar ik zie het meer als een spaarrekening eigenlijk (rendement is niet zo heel hoog)
WA (want hond en kinderen),
Inboedel/brand,
Auto (WA + met rechtsbijstand) en motor (WA) verzekering
overlijden heb ik bewust niet gedaan. De uitvaart zelf betalen kost veel minder dan het via zo'n verzekering doen, overlijdensrisico heb ik niet vanwege medisch verleden (word zo duur dat ik er nog niks mee opschiet)
heb voor de kinderen wel nog een spaar studie verzekering. Die betaald dan wel een gegarandeerd bedrag uit na zoveel jaar maar ik zie het meer als een spaarrekening eigenlijk (rendement is niet zo heel hoog)
woensdag 1 december 2010 om 16:17
Zo'n buiten de deur verzekering lijkt me een beetje onzinnig, zeker gezien de premie en de beperkingen in de dekking.
Ik heb:
WAP
doorlopende reis en annuleringsverzekering, omdat wij erg vaak op vakantie/weekendjes weg gaan
uitvaartverzekering, kost ca 100 euro per jaar voor man, kinderen en mezelf, in natura, via een soort besloten vereniging van onze kerk (dan wordt alles ook geregeld door mensen die wij kennen en die weten hoe we het bij ons 'hoort')
Auto: 1x allrisk en 1x WA plus
Bromfiets: voor mijn man, incl. diefstaldekking, nadat de eerste gestolen was
Inboedel en opstalverzekering
Caravanverzekering
Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik ook, omdat ik zelfstandig ondernemer ben
Ik heb:
WAP
doorlopende reis en annuleringsverzekering, omdat wij erg vaak op vakantie/weekendjes weg gaan
uitvaartverzekering, kost ca 100 euro per jaar voor man, kinderen en mezelf, in natura, via een soort besloten vereniging van onze kerk (dan wordt alles ook geregeld door mensen die wij kennen en die weten hoe we het bij ons 'hoort')
Auto: 1x allrisk en 1x WA plus
Bromfiets: voor mijn man, incl. diefstaldekking, nadat de eerste gestolen was
Inboedel en opstalverzekering
Caravanverzekering
Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik ook, omdat ik zelfstandig ondernemer ben
..
donderdag 2 december 2010 om 17:08
vrijdag 3 december 2010 om 09:54
Verzekeringen zijn heel persoonlijk. De een is banger dan de ander en sluit daardoor sneller overal een verzekering voor af. Je moet je eigenlijk in verdiepen of je wel of niet een verzekering afsluit, door de risico's met elkaar te vergelijken. Een goed hulpmiddel daarbij zijn websites die daar onderzoek naar doen. Ik weet er een voor reisverzekeringen en dat is reisverzekering