Geld & Recht alle pijlers

Pakket vermist en nu ?

07-08-2019 21:04 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets besteld via webshop. Artikel is Artikel komt uit buitenland en is rechtstreeks door heb verzonden. Ik was/ben echter op vakantie. Webshop wist van vakantie maar is vergeten dit door te geven aan verzender. Oké. Kan gebeuren.

Ik neem contact op met DPD (pakketdienst ) Ik moest in de gaten houden wanneer pakket op depot aan was gekomen en dan kon adres worden aangepast. Zo gezegd zo gedaan. Aflever adres aangepast en dat heb ik bevestigd gekregen van DPD. Op bewuste dag is ontvanger thuis gebleven om het pakket aan te pakken. Maar nee. Geen pakket.

Ik check track en tracé en daar staat dat het is afgeleverd. Maar waar ?? Niet op het opgegeven adres. Het is niet bepaald
Een klein ding dus kan zeker niet bij buren in brievenbus zitten ;).

Ik zoek contact met Dpd en vraag waar het pakket is en wie ervoor heeft getekend. Ze verwijzen mij mij naar de verzender. Maar die heeft niets fouts gedaan. DPD heeft zich niet aan afspraak gehouden.

Ik heb uiteraard de webshop dit verhaal ook gemeld en zijn proberen bij verzender info te krijgen.

Dpd neemt echter geen actie, maar blijven verwijzen naar verzender.
Dpd is toch degene die gemaakte afspraak niet nakomt ?

Iemand nog ideeën wat ik kan doen ? Ik baal enorm want is duur op maat gemaakt artikel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-08-2019 16:54
Kan. Maar waarom zou je dan in Verweggistan willen bestellen als in je eigen omgeving waarschijnlijk meerdere leveranciers zitten die gordijnen kunnen maken?
Zoals al eerder gezegd .. geen meubels. Gordijnen of wat dan ook. Op maat is niet alleen afmetingen. Het is ook niet van belang wat het is.
En als het gewoon in NL te koop zou zijn in die kwaliteit dan had ik het uiteraard gewoon hier gekocht en opgehaald.
pejeka schreef:
10-08-2019 17:02
Bij ons op de zaak komen regelmatig pakketten aan. Soms worden die zo afgegeven, maar als er een handtekening voor moet worden gezet, wordt om de naam van de medewerker gevraagd die het pakket in ontvangst neemt en wordt die naam ingetypt op de scanner van de bezorger. Zullen ze er best een keer een typfoutje in maken in de haast, maar stel dat er getekend is voor een pakket en de ingevoerde naam is "Verfaken" in plaats van "Vervaeken", dan nog is dat best te herleiden.

O maar dan gaat het over een magazijn o.i.d.? Dat herken ik wel, dat er dan om een naam gevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-08-2019 17:06
O maar dan gaat het over een magazijn o.i.d.? Dat herken ik wel, dat er dan om een naam gevraagd wordt.
Maar hetzelfde geldt voor pakjes op privé-adressen: als ervoor moet worden getekend, moet ook de naam ingevoerd worden. Wat dat betreft bestaan er geen verschillen tussen aflevering op een bedrijf of op een privé-adres.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-08-2019 17:11
Maar hetzelfde geldt voor pakjes op privé-adressen: als ervoor moet worden getekend, moet ook de naam ingevoerd worden. Wat dat betreft bestaan er geen verschillen tussen aflevering op een bedrijf of op een privé-adres.
Krijg regelmatig een pakketdienst aan de deur, zowel voor mijzelf als voor buren. Nog nooit mijn naam hoeven geven, of het nu DHL, PostNL, GLS, UPC of DPD is.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
10-08-2019 18:38
Krijg regelmatig een pakketdienst aan de deur, zowel voor mijzelf als voor buren. Nog nooit mijn naam hoeven geven, of het nu DHL, PostNL, GLS, UPC of DPD is.
Dat kan. Niet voor elk pakketje hoeft getekend te worden. Maar als er wél voor getekend moet worden, wordt altijd je naam gevraagd in ingetypt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-08-2019 18:41
Dat kan. Niet voor elk pakketje hoeft getekend te worden. Maar als er wél voor getekend moet worden, wordt altijd je naam gevraagd in ingetypt.

Nee dus, dat wordt hier door meerdere mensen notabene geschreven. Op je/het werk wellicht wel, hier aan de deur zelden.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
10-08-2019 18:42
Nee dus, dat wordt hier door meerdere mensen notabene geschreven. Op je/het werk wellicht wel, hier aan de deur zelden.
Kan er niet over meepraten in die zin, dat ik nooit iets via internet bestel. Maar het lijkt me vreemd dat je bijv. voor een "aangetekende" zending op het werk wél je naam moet geven en moet tekenen, en op een privé-adres niet. Ergens voor moeten tekenen lijkt mij in alle gevallen toch hetzelfde? Met dezelfde procedure, los van het feit of het nou op een bedrijf of op een privé-adres wordt afgeleverd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
10-08-2019 18:46
Kan er niet over meepraten in die zin, dat ik nooit iets via internet bestel. Maar het lijkt me vreemd dat je bijv. voor een "aangetekende" zending op het werk wél je naam moet geven en moet tekenen, en op een privé-adres niet. Ergens voor moeten tekenen lijkt mij in alle gevallen toch hetzelfde? Met dezelfde procedure, los van het feit of het nou op een bedrijf of op een privé-adres wordt afgeleverd?

Op een woonadres wonen minder mensen dus gaan ze er vanuit dat de persoon die tekent daar woont/bekend is. Denk ik. Of de procedure is inderdaad hetzelfde en de chauffeurs zijn gewoon laks, kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Webshop is hier de aan te spreken partij. Lastige kan alleen zijn dat het een buitenlandse firma betreft. Adverteert die partij ook in Nederland? Of ben je zelf via het internet daar terecht gekomen?

In het eerste geval kun je eventueel in je eigen woonplaats een procedure bij de kantonrechter starten namelijk, er vanuit gaande dat je als consument de deal hebt gesloten.
Irritant zeg!
Wij hebben het ook wel eens gehad met dpd, speciaal thuis gebleven maar er kwam niemand. En opeens stond de track&trace op bezorgd, maar ik had niemand gezien en geen pakket.

Toch dpd gebeld, die zeiden eerst dat er gewoon was getekend maar dat bleek de handtekening van de bezorger te zijn. Vond de telefoniste heel grappig ("oooooh, ik zie het al de bezorger heet zelf xxx! Hahaha, ja dan zal hij zelf wel getekend hebben"). Maar ze nam wel contact op met de bezorger en die liet weer weten dat het pakket gewoon onder onze carport stond. Die hebben we niet.
Uiteindelijk kwam een paar dagen later iemand van 10 huizen verderop vragen of we een pakketje kwijt waren, het stond onder zijn carport helemaal achter de caravan die ze niet vaak gebruiken, dus het was nog geluk dat ze op vakantie gingen.

Dus nee, geen hoge pet op van dpd. Ik denk dat het bij ons scheelde dat de bezorger nog bezig was met zijn ronde toen ik belde, dan is het misschien makkelijker contact zoeken. Maar als die buurman niet zo aardig was geweest, denk ik niet dat we ons pakket gehad hadden.
pejeka schreef:
10-08-2019 17:11
Maar hetzelfde geldt voor pakjes op privé-adressen: als ervoor moet worden getekend, moet ook de naam ingevoerd worden. Wat dat betreft bestaan er geen verschillen tussen aflevering op een bedrijf of op een privé-adres.
Ik neem al jarenlang pakketten aan, voor mezelf en voor jan en alleman die in de buurt woont, maar er is nog nooit om mijn naam gevraagd. Bij geen enkele bezorger. Hooguit een krabbeltje.

TO, ik denk dat jouw pakket gewoon teruggestuurd is naar het depot van DPD. Heb dat een ook keer gehad. Precies hetzelfde verhaal: er was getekend voor ontvangst (door het depot bleek achteraf) en het pakket was volgens de track&trace gewoon afgeleverd. Heel verwarrend. De verzender krijgt het pakket dan na 2 weken weer teruggestuurd.
Heb je DPD al gebeld? Ik heb dat toen wel gedaan en kreeg bovenstaand verhaal te horen. De verzender kreeg het pakket inderdaad retour en heeft het nog een keer verstuurd. Dat ging wel goed.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
10-08-2019 18:41
Dat kan. Niet voor elk pakketje hoeft getekend te worden. Maar als er wél voor getekend moet worden, wordt altijd je naam gevraagd in ingetypt.
Man man man...wat loop je weer verschrikkelijk te zuigen over zaken waar je (Zoals je zelf zegt) nul verstand van hebt.
Of je nou een pakketje besteld bij Bol, Ali of de kerstman op de Noordpool, als die pakketbezorger eenmaal voor je deur staat (Of een deur), interesseert het hem geen hol of je nou pejeka, nbk of de keizer van China bent!
Een kruisje op de juiste plek volstaat.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Dit pakket is niet aangetekend verzonden én ik heb nog nooit mijn naam hoeven in typen.
Pakket is niet op depot en niet teruggestuurd naar verzender
Webshop is gewoon Nederlands bedrijf maar product wordt rechtstreeks vanuit buitenland verzonden. Webshop heeft contact met verzender en houdt mij op de hoogte. Verzender en webshop hebben alleen correct gedaan. Dpd maakt afspraak en komt deze niet na en wringt zich in allerlei bochten en vraagt om van alles en nog wat om info (die ze inmiddels 3 x hebben ) en nog zeggen ze dat ze niet weten waar het pakket is. T&T zegt op mijn adres maar dat is niet zo. Onze oprit is leeg. Geen auto , caravan of containers. Mijn buurvrouw met wie ik oprit deel heeft niets zien staan. Mijn post/planten verzorger heeft post twee x doorgespit én reclame uit de papierbak gekiept om te zien of er niet toch ergens briefje tussen zit. Ik heb iedereen uit mijn straat gevraagd of zij het pakje toevallig hebben ( en ja. Ik ken iedereen uit onze straat ) maar nee.

Briefje met handtekening is onleesbaar (heeft verzender mij via webshop gemaild). Verzender heeft nu meerdere keren gevraagd om beter exemplaar. Dpd 0 reactie.

Webshop is betrouwbaar Verzender heeft ook in eigenland webshop (kan daar niet bestellen rechtstreeks omdat hij geen betaal mogelijkheden biedt voor nederland en/ of cc. Dus vandaar via Nederlandse webshop , produkt is ook betaalt via cc) en is ook betrouwbaar. Beide krijgen het heen en weer van DPD. Als maandag geen info is dan gaat hij nieuwe maken.
pejeka schreef:
10-08-2019 18:41
Dat kan. Niet voor elk pakketje hoeft getekend te worden. Maar als er wél voor getekend moet worden, wordt altijd je naam gevraagd in ingetypt.
Nee hoor. Zelfs de handtekening die wel vereist is, wordt niet altijd gevraagd.

We hebben hier ook weleens gehad dat een pakket waarvoor getekend moest worden, gewoon door de bezorger voor de voordeur is gezet, zonder aan te bellen en dus zonder handtekening van ons.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-08-2019 14:05
Nee hoor. Zelfs de handtekening die wel vereist is, wordt niet altijd gevraagd.

We hebben hier ook weleens gehad dat een pakket waarvoor getekend moest worden, gewoon door de bezorger voor de voordeur is gezet, zonder aan te bellen en dus zonder handtekening van ons.
Precies één van de redenen dat ik nooit iets via internet bestel. Mijn man heeft het ooit 5 jaar geleden wél gedaan. Een Senseo-apparaat, leek hem handig want zou de volgende dag bezorgd worden. We kregen het verkeerde model bezorgd. Moest heel de handel weer ingepakt worden, teruggestuurd met retourbon, enz. Maar de leverancier had de betalingen door elkaar gehaald en man, wat een ellende. Ik had destijds gelijk al gezegd: doe niet zo moeilijk, ik fiets morgen wel even langs de Blokker en koop ik dat ding. Maar nee, hij vond bestellen handiger. Nou, we waren er gelijk goed van genezen. Duurde uiteindelijk 2 weken voor we het juiste apparaat hadden... terwijl ik het binnen 24 uur had kunnen hebben door... gewoon even langs de Blokker te fietsen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven