Pakketje op de stoep gelegd
donderdag 8 juli 2010 om 13:39
Ik heb zondag iets besteld bij een niet nader te noemen internetwinkel. Het was te groot om door de brievenbus te doen, en dinsdag lag het gewoon voor onze voordeur!!!
Ik vind het zo raar, de postbode hoort het dan toch bij de buren af te leveren en een briefje bij ons in de bus te doen? Voor het zelfde geld had iemand het mee genomen, het lag er voor het grijpen! Nu lag er gewoon voor 50 euro op de stoep! Het had ook net zo goed 250 euro kunnen zijn, dat kan de postbode natuurlijk niet zien.
Wat zal ik doen: als ik een klacht indien komt ie waarschijnlijk op de stapel, als ik zeg dat ik 'm niet ontvangen heb (wat ook eigenlijk zo is), komt er misschien wel wat actie. Zij hebben geen handtekening van mij, dus ik heb niks ontvangen in principe.
Ik vind het zo raar, de postbode hoort het dan toch bij de buren af te leveren en een briefje bij ons in de bus te doen? Voor het zelfde geld had iemand het mee genomen, het lag er voor het grijpen! Nu lag er gewoon voor 50 euro op de stoep! Het had ook net zo goed 250 euro kunnen zijn, dat kan de postbode natuurlijk niet zien.
Wat zal ik doen: als ik een klacht indien komt ie waarschijnlijk op de stapel, als ik zeg dat ik 'm niet ontvangen heb (wat ook eigenlijk zo is), komt er misschien wel wat actie. Zij hebben geen handtekening van mij, dus ik heb niks ontvangen in principe.
donderdag 8 juli 2010 om 14:13
Ik heb een jaar in een dorp gewoond en toen lag er een briefje met" pakje ligt op fiets in schuur" dus ik zo huh in de schuur? meteen kijken natuurlijk, bleek dat de schuur niet op slot was. Ik vond het best orgineel.
Ook een keer gehad dat ik schoenen via mp verkocht heb. En na anderhalve week een mailtje van de ontvanger dat ze het pakje gehad had, en de schoenen inmiddels weer droog waren. (postpode had pakje in de fietstas gedaan van de fiets voor het huis, daar heeft het een week in de regen gelegen, geen briefje...)
Ook een keer gehad dat ik schoenen via mp verkocht heb. En na anderhalve week een mailtje van de ontvanger dat ze het pakje gehad had, en de schoenen inmiddels weer droog waren. (postpode had pakje in de fietstas gedaan van de fiets voor het huis, daar heeft het een week in de regen gelegen, geen briefje...)

donderdag 8 juli 2010 om 14:15
Heeee, zoiets heb ik ook net meegemaakt. Stond vrijdagavond te bellen en zag opeens een doos onder de picknicktafel staan. Met mijn geverfde trouwschoenen. En ik denk maar zo, als je niet klaagt, gebeurd er zeker niks. Dus ik bellen en gevraagd wat de standaard is als bewoners niet thuis zijn. Nou, in ieder geval niet zelf een handtekening zetten en het pakje in de tuin leggen. Dus de bezorger zou er over aangesproken worden.
donderdag 8 juli 2010 om 14:21
Wij hebben het nu 2x mee gemaakt dat ze het pakketje in de kast buiten hebben gelegd, iedereen kan het zien en het pakketje meenemen, deur is niet op slot dus doe daar binnenkort een slot op, maar we hebben dus 2x gebeld om een klacht in te dienen.
Dus volgende keer vragen we wel aan de pabo dat het pakketje gewoon bij de buren geleverd mag worden, boeit mij het dat de buren weten dat wij wat bij de pabo besteld hebben. Ik heb dat liever dan dat het pakketje in de kast gegooid wordt.
Beide keren waren ze van selectvracht.
Dus volgende keer vragen we wel aan de pabo dat het pakketje gewoon bij de buren geleverd mag worden, boeit mij het dat de buren weten dat wij wat bij de pabo besteld hebben. Ik heb dat liever dan dat het pakketje in de kast gegooid wordt.
Beide keren waren ze van selectvracht.
donderdag 8 juli 2010 om 14:24
Het is eigenlijk wel bizar. Je gaat naar een TNT kantoor om je pakket af te leveren. Je betaalt dus TNT en hebt dan ook een overeenkomst met hen. Als zij een andere pakketdienst in de armen nemen dan is het hun zorg en niet die van de pakketafleveraar. Maw in mijn ogen zou TNT verantwoordelijk moeten zijn.
Wij hebben fijne pakketbezorgers met een kledingpak aan van TNT.
En die kliko.... waanzin. Mooi dat ik de TNT aansprakelijk zou stellen als het daar aangeboden zou zijn.
Wij hebben fijne pakketbezorgers met een kledingpak aan van TNT.
En die kliko.... waanzin. Mooi dat ik de TNT aansprakelijk zou stellen als het daar aangeboden zou zijn.
donderdag 8 juli 2010 om 14:33
quote:dangeensuus schreef op 08 juli 2010 @ 13:58:
[...]
100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dusHier ook hoor, alleen is het dan wel een gewoon koeriersbedrijf met leuke bezorger die voor TNT werkt
[...]
100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dusHier ook hoor, alleen is het dan wel een gewoon koeriersbedrijf met leuke bezorger die voor TNT werkt
donderdag 8 juli 2010 om 14:36
Idioten heb je overal. En over elk beroep zijn klachten.
Dat betekent niet dat elke postbode van TNT zo te werk gaat.
Tegenwoordig werken er heel veel postbezorgers op straat. Mensen die voor een paar uurtjes en een klein salaris post wegbrengen. Er is weinig comunnicatie en contact tussen die bezorgers en het bedrijf aangezien de post wordt opgehaald op depots.
TNT is gewoon een zinkend schip, door de privatisering en het mailverkeer. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk om de concurrentie nog een beetje aan te kunnen, en ik heb het idee dat het de kwaliteit van de post niet ten goede komt. (ik werk zelf bij TNT en ervaar dit zo)
Mijn oudere collega's hebben opleiding gehad, verdienden oke en voelden zich verantwoordelijk voor hun werk.
Wat er nu nog over is, zijn kutbaantjes, de oude garde wordt er langzaam uitgewerkt.
Dat betekent niet dat elke postbode van TNT zo te werk gaat.
Tegenwoordig werken er heel veel postbezorgers op straat. Mensen die voor een paar uurtjes en een klein salaris post wegbrengen. Er is weinig comunnicatie en contact tussen die bezorgers en het bedrijf aangezien de post wordt opgehaald op depots.
TNT is gewoon een zinkend schip, door de privatisering en het mailverkeer. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk om de concurrentie nog een beetje aan te kunnen, en ik heb het idee dat het de kwaliteit van de post niet ten goede komt. (ik werk zelf bij TNT en ervaar dit zo)
Mijn oudere collega's hebben opleiding gehad, verdienden oke en voelden zich verantwoordelijk voor hun werk.
Wat er nu nog over is, zijn kutbaantjes, de oude garde wordt er langzaam uitgewerkt.
het is hier binnen beter dan buiten

donderdag 8 juli 2010 om 14:38
donderdag 8 juli 2010 om 14:42
Afgelopen week vond ik een pakketje in de achtertuin op een van m'n afvalcontainers (grijze bak). Is gewoon over de schutting gegooid...Gelukkig droog.
Vorige zomer lag er twee weken (nette buurt haha) een pakje voor de deur met een jurkje. Heeeeel veel regen, jurkje was niet veel meer.
Gek hoor. Als ze dan nog een briefje in de bus stoppen en zeggen dat ze het ergens hebben neergelegd...
Vorige zomer lag er twee weken (nette buurt haha) een pakje voor de deur met een jurkje. Heeeeel veel regen, jurkje was niet veel meer.
Gek hoor. Als ze dan nog een briefje in de bus stoppen en zeggen dat ze het ergens hebben neergelegd...
donderdag 8 juli 2010 om 14:46
Ik heb ooit een aantal groepsbestellingen gedaan bij Lush UK. Dat waren dan altijd grote kartonnen dozen met felgekleurde stickers erop. 1x is het voorgevallen dat ze de doos gewoon achter de haag op 1m van de straat hebben gezet. Vond ik ook niet kunnen want het ging over meer dan ¤250. Reken daar dan nog de verantwoordelijk bij die je neemt als je ook voor andere mensen besteld. Leuk. Ben met die klacht niet verder gegaan, maar was wel flink pissed. De doos had evengoed in de regen kunnen staan en dan waren alle bruisballen om in de vuilbak te smijten.
donderdag 8 juli 2010 om 15:01
Ik krijg ook wel eens pakjes via Selekt vracht. Als ik niet thuis ben, leggen ze het achter mijn groen-container (niet zichtbaar) en ligt er in de brievenbus een formulier van hen met de tekst: Pakketje achter groencontainer. Ik vind het een prima oplosing (als dit kan). TNT komt of later terug of geeft het bij de buren af.

donderdag 8 juli 2010 om 15:05
quote:Nammma schreef op 08 juli 2010 @ 15:01:
Ik krijg ook wel eens pakjes via Selekt vracht. Als ik niet thuis ben, leggen ze het achter mijn groen-container (niet zichtbaar) en ligt er in de brievenbus een formulier van hen met de tekst: Pakketje achter groencontainer. Ik vind het een prima oplosing (als dit kan). TNT komt of later terug of geeft het bij de buren af.Zo doet TNT het bij mij ook. Soms doe ik zelf een briefje op de deur of ze het ergens neer willen leggen en dat gaat goed, geen problemen mee gehad.
Ik krijg ook wel eens pakjes via Selekt vracht. Als ik niet thuis ben, leggen ze het achter mijn groen-container (niet zichtbaar) en ligt er in de brievenbus een formulier van hen met de tekst: Pakketje achter groencontainer. Ik vind het een prima oplosing (als dit kan). TNT komt of later terug of geeft het bij de buren af.Zo doet TNT het bij mij ook. Soms doe ik zelf een briefje op de deur of ze het ergens neer willen leggen en dat gaat goed, geen problemen mee gehad.

donderdag 8 juli 2010 om 15:21
Ik ben het heel erg eens met iedereen, maar tegelijk ben ik ook altijd wel erg blij als de postbode een creatieve manier heeft gevonden een pakje toch bij mij achter te laten... Anders moet ik vaak eerst nóg een dag wachten voor een tweede poging, en pas de werkdag daarná kun je het dan ergens ophalen (wat voor mij ook een kwartier fietsen is).
donderdag 8 juli 2010 om 16:17
quote:dangeensuus schreef op 08 juli 2010 @ 13:58:
[...]
100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dus
Hier gloednieuwe tnt bussen, met man in uniform . (pet ontbreekt, wel)
Hadden die "pakketbezorgers" het busje niet van de sloop?
[...]
100% dat de TNT hier in de regio werkt met ingehuurde bedrijfjes. TNT staat met koeienletters op de magneetsticker op het afgetrapte volkswagenbusje waar twee niet nederlands sprekende meneren in rondcrossen s' avonds om 21.00 uur. Ik heb hier een klacht over in willen dienen en toen heeft men mij bij de klantenservice te kennen gegeven dat het geen mensen waren in dienst van TNT maar pakketbezorgers ingehuurd als ander bedrijfje. Echt wel dus
Hier gloednieuwe tnt bussen, met man in uniform . (pet ontbreekt, wel)
Hadden die "pakketbezorgers" het busje niet van de sloop?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter