Geld & Recht alle pijlers

parkeer ergenis

14-11-2014 23:23 58 berichten
We wonen al een paar jaar in een gezellige straat met aan onze kant van de weg parkeerplaatsen op ons eigen terrein. Aan de overkant van de weg hebben ze dié luxe niet en wordt er geparkeerd op de openbare weg. Nu is deze staat erg smal en maakt dat het inparkeren voor ons erg lastig als de auto's op de weg ongunstig staan. met onze overburen valt hier goed over te praten en zij zetten hun auto op een voor ons gunstige plaats.

De buren naast ons die een eigen parkeerplaats hebben zetten hun auto hier nooit neer, maar altijd op de weg. En dan hebben ze ook nog eens vier auto's. 1 volwassen dochter, twee ouders en een voor de leuk.. deze auto's staan constant voor onze deur, waardoor wij soms onze auto niet kunnen parkeren.

Praten hebben we al geprobeerd, maar nu worden de auto's expres aan onze kant neergezet.

Iemand tips wat we kunnen doen?
Heb je een kruis voor je oprit? Als ze daar op staan de politie bellen.
Het is toch gewoon verboden om voor iemands oprit te parkeren? Ik zou ze gewoon laten wegslepen en 'n bordje verboden te parkeren weg zetten aan 't begin van je oprit.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het nu goed dat jullie buren hun auto zo neerzetten dat jullie niet je eigen terrein op en af kunnen?
quote:elninjoo schreef op 14 november 2014 @ 23:25:

Het is toch gewoon verboden om voor iemands oprit te parkeren? Ik zou ze gewoon laten wegslepen en 'n bordje verboden te parkeren weg zetten aan 't begin van je oprit.Dat is hem juist . Het is de overkant van de weg, dus ze mogen er staan. Maar het is bijna onmogelijk o.de draai te maken en.onze auto op de inrit te zetten
quote:catootje68 schreef op 14 november 2014 @ 23:27:

Begrijp ik het nu goed dat jullie buren hun auto zo neerzetten dat jullie niet je eigen terrein op en af kunnen?Ja, alleen wel op een legale manier
Als ze echt op je eigen terrein/oprit parkeren zijn ze in overtreding. Als het om een plek voor je deur in een gewone straat gaat is dat gemeentegrond, daar mag iedereen staan tenzij anders aangegeven.
verba volant, scripta manent.
Je legt het nogal onduidelijk uit.

Jullie buren zetten de auto aan jullie kant neer, terwijl je zegt dat aan jullie kant eigen terrein is.

Zolang zij zich aan de wettelijke bepalingen houden, heb je er niets over te zeggen.

Het enige dat je dan kan doen is een charme-offensief.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:Lotslove schreef op 14 november 2014 @ 23:27:

[...]

Dat is hem juist . Het is de overkant van de weg, dus ze mogen er staan. Maar het is bijna onmogelijk o.de draai te maken en.onze auto op de inrit te zettenMisschien nog een paar rijlessen nemen en flink oefenen op de bijzondere verrichtingen?
quote:Lotslove schreef op 14 november 2014 @ 23:28:

[...]

Ja, alleen wel op een legale manier

Is het een idee om beter te leren inparkeren?

Ik oefen er nog dagelijks op, dus hand in eigen boezem, maar ik ben dan ook niet te beroerd om uit te stappen en te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. De gemeente zal de straat niet te smal gemaakt hebben denk ik.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:MarianneDavids schreef op 14 november 2014 @ 23:30:

[...]

Misschien nog een paar rijlessen nemen en flink oefenen op de bijzondere verrichtingen?
Ja, ik vind het lastig uit te leggen.

onze kant heeft een oprit.de overkant niet.die parkeren op de openbare weg

Onze buren hebben dus een eigen oprit ,maar gebruiken deze niet,maar wel de overkant,waardoor daar te veel auto staan en wij de draai niet meer kunnen maken.
ik begrijp dat de buren gewoon legaal staan aan de overkant van de weg op de openbare weg ... dan kan je er verder niks mee - hoogstens de gemeente op de hoogte brengen dat de parkeerindeling in de straat niet ideaal is en hopen dat hier op termijn iets mee gebeurt ... bij ons zijn naar aanleiding van diverse klachten de parkeervakken opnieuw ingedeeld en aangelegd

het is trouwens iets verbeterd, maar het hoofdprobleem blijft teveel auto's per huis (woonwijken zijn vroeger ingedeeld op 1 à 2 auto's per huis en nu zijn het er vaak meer)

kun je de inrit licht aanpassen zodat de draai beter te halen is ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
[quote]Kurritsj schreef op 14 november 2014 @ 23:31:

[...]

Ik oefen er nog dagelijks op, dus hand in eigen boezem, maar ik ben dan ook niet te beroerd om uit te stappen en te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. De gemeente zal de straat niet te smal gemaakt hebben denk ik.[/quot

De staat is al heel oud en is inderdaad te smal

iedereen aan onze kant heeft er last van,maar door afspraken te maken kom je ver, alleen onze buren zijn niet echt meewerkend (burenruzie)

Ik krijg de auto er helemaal niet in.mijn man meestal wel. En hij kan goed rijden
quote:Lotslove schreef op 14 november 2014 @ 23:27:

[...]

Dat is hem juist . Het is de overkant van de weg, dus ze mogen er staan. Maar het is bijna onmogelijk o.de draai te maken en.onze auto op de inrit te zetten

Bijna onmogelijk? Je moet dus vaker steken.

Tsja, zij kunnen het ook niet helpen dat de openbare plekken zo ongunstig liggen. Foutje bij het aanleggen. Je kunt moeilijk van al je buren verwachten dat ze een openbare plek open laten omdat jij er anders niet uit kan. Zij willen hun auto(s) ook zo dicht mogelijk bij huis.

Je zou eens kunnen aankaarten bij de gemeente, of die plekken anders ingedeeld kunnen worden. Jij bent vast niet de enige in een smalle straat die daar last van heeft.
De buren staan aan de overkant van de smalle straat, jouw oprit is aan de rechterkant (is een hypothese). Je leert dat je naar rechts een smalle bocht neemt, dat wil zeggen dat je niet eerst een meter naar links rijdt om daarna rechtsaf te slaan, ik erger me dood aan mensen die dat doen want een ander moet dan uitwijken (als het gaat om een weg met twee rijbanen).
Wat belgali zegt: even contact opnemen met de gemeente. Zij kunnen meedenken over oplossing. Of dat nu een ruimtelijke oplossing is (markering p-vakken) of een sociale (gesprek met bemiddeling).
quote:Lotslove schreef op 14 november 2014 @ 23:34:

[quote]Kurritsj schreef op 14 november 2014 @ 23:31:

[...]

Ik oefen er nog dagelijks op, dus hand in eigen boezem, maar ik ben dan ook niet te beroerd om uit te stappen en te kijken hoeveel ruimte ik nog heb. De gemeente zal de straat niet te smal gemaakt hebben denk ik.[/quot

De staat is al heel oud en is inderdaad te smal

iedereen aan onze kant heeft er last van,maar door afspraken te maken kom je ver, alleen onze buren zijn niet echt meewerkend (burenruzie)

Ik krijg de auto er helemaal niet in.mijn man meestal wel. En hij kan goed rijden

Dan heb je je antwoord.

Echt. Leer beter inparkeren. Niets is onmogelijk. Je man kan het ook.

En wees niet onbevreesd om een keer tussendoor uit te stappen om te kijken hoeveel ruimte je hebt. Vraag je man om lessen.

Heus, ik kan het ook en heb heel veel bijgeleerd. Kan nu heel goed fileparkeren bijv. en zet hem strak aan de stoeprand zoals ik wil.
Ze kunnen heel dichtbij parkeren,op hun eigen inrit. We moeten volgens het gemeente plan ook onze eigen inrit instandhouden ivm het parkeerprobleem. Toch gebruiken zij hun inritten (zijn er twee ) niet een dat veroorzaakt het probleem.

Ik zal de gemeente eens bellen,kijken of we tot een oplossing kunnen komen.
Ik denk dat er 2 dingen spelen, een praktische kant en een inhoudelijke kant.

Praktisch (vanuit gaande dat je buren op een legitieme wijze hun auto parkeren) moet je beter leren parkeren en contact opnemen met de gemeente als je van mening bent dat fatsoenlijk parkeren lastig is.

Verder proef ik dat je het idee hebt dat je buren 'expres' hun auto aan jullie kant parkeren en/of dusdanig het lastiger maken voor jullie om te parkeren. Eigenlijk pesten ze jullie? Klopt dat? Zo ja, dan nog een keer gaan praten en de lucht ophelderen. Misschien is het een mistverstand. En anders wordt het gesprek al snel serieus en hopelijk kan je samen alsnog uit komen. Anders de wijkpolitie inschakelen.
Ik ga contact opnemen met de gemeente. Neem ik gelijk de buren mee die er om last van hebben.

Het is helaas om te pesten. Toen we het beleefd kwamen vragen (of hij de auto iets willen verzetten enz) werden we uitgelachen.

Overigens heeft niemand in de straat contact met deze mensen.
quote:Lotslove schreef op 14 november 2014 @ 23:43:

Ze kunnen heel dichtbij parkeren,op hun eigen inrit. We moeten volgens het gemeente plan ook onze eigen inrit instandhouden ivm het parkeerprobleem. Toch gebruiken zij hun inritten (zijn er twee ) niet een dat veroorzaakt het probleem.

Ik zal de gemeente eens bellen,kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

Ze kunnen niet worden verplicht om op hun eigen oprit te parkeren. Hun auto's staan op de openbare parkeerplekken en als ze niet half op de rijbaan staan o.id. valt daar niets over te klagen. Niet bij de gemeente of bij de politie.

Wat anderen ook al zeggen: neem een uurtje inparkeer-les, want je weet dat je met je buren niet verder komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Doe eens een foto?
Ja, ik ben ook benieuwd hoe het er dan uitziet.
Nog een andere mogelijkheid als je onhandig bent met inparkeren, als er een obstakel is aan de kant van je achterwiel, paaltje bijv., zou je dat kunnen verwijderen, dat scheelt misschien een halve meter. Dan achteruit insteken, net als op een parkeerplaats, of lukt je dat ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven