Persoonlijk Investerings Plan
woensdag 9 oktober 2013 om 14:17
Op dit moment wordt je spaargeld alleen maar minder waard. De inflatie is hoger dan de spaarrente en boven de 21.000 euro moet je ook nog eens belasting betalen.
Waar halen jullie je informatie vandaan om tot een goed persoonlijk investeringsplan te komen. Dus ik bedoel niet alleen sites over rente of alleen over beleggen, maar daar waar ik een goed onafhankelijk advies krijg. Ben benieuwd: ik kan het nl. niet vinden.
Waar halen jullie je informatie vandaan om tot een goed persoonlijk investeringsplan te komen. Dus ik bedoel niet alleen sites over rente of alleen over beleggen, maar daar waar ik een goed onafhankelijk advies krijg. Ben benieuwd: ik kan het nl. niet vinden.
woensdag 9 oktober 2013 om 20:48
Bijzonder om te lezen dat wanneer je nieuw bent en een vraag stelt, meteen "commercieel" zou zijn. Voelt niet heel welkom op dit forum.
Nu heb ik dit probleem echt, en ben ik echt opzoek naar een oplossing.
Hoop nog steeds op goede reacties.
Dat die sites bagger zijn of niet de juiste, heb ik ook ervaren, vandaar mijn vraag.
Maar jullie brengen me wel op een idee om dus wel een goede website te maken. (al heb ik geen idee hoe...)
Maar tips zijn welkom
Nu heb ik dit probleem echt, en ben ik echt opzoek naar een oplossing.
Hoop nog steeds op goede reacties.
Dat die sites bagger zijn of niet de juiste, heb ik ook ervaren, vandaar mijn vraag.
Maar jullie brengen me wel op een idee om dus wel een goede website te maken. (al heb ik geen idee hoe...)
Maar tips zijn welkom
donderdag 10 oktober 2013 om 04:41
donderdag 10 oktober 2013 om 09:27
Ik geloof heilig in de adviezen van Erica Verdegaal, uit de krant. Vrij vertaald, zo uit het hoofd:
- blijf de baas over je eigen geld. ga geen langlopende verplictingen aan alleen maar omdat die voordeliger zijn dan kortlopende. Hou je opties open.
- zorg voor een stabiel inkomen
- bezitten is beter dan schulden hebben
- koop alleen financiele produkten die je echt helemaal begrijpt
- neem nooit een product vanwege belastingvoordeel of aftrekbaarheid etc. Fiscale regels kunnen veranderen en zullen dat waarschijnlijk binnen de looptijd doen
- ken je financiele situatie, je verplichtingen, en je verwachtingen tav de toekomst
- blijf de baas over je eigen geld. ga geen langlopende verplictingen aan alleen maar omdat die voordeliger zijn dan kortlopende. Hou je opties open.
- zorg voor een stabiel inkomen
- bezitten is beter dan schulden hebben
- koop alleen financiele produkten die je echt helemaal begrijpt
- neem nooit een product vanwege belastingvoordeel of aftrekbaarheid etc. Fiscale regels kunnen veranderen en zullen dat waarschijnlijk binnen de looptijd doen
- ken je financiele situatie, je verplichtingen, en je verwachtingen tav de toekomst
donderdag 10 oktober 2013 om 19:25
Thxs, ik ben dus eigenlijk opzoek naar een site als bv independer, dat je wat algemene info invult als hoeveel spaargeld je hebt, mijn spaardoel op lange en korte termijn. En dat ik dan bijvoorbeeld te zien krijg: je zou ..zoveel kunnen wegzetten op een spaarrekening, zoveel zet je langer vast en je zou bv zoveel kunnen beleggen.
Oftewel een opstapje voordat je een "mannetje" moet inhuren, die moet je tegenwoordig allemaal betalen (zat eerst in de commissie verwerkt als je verder met ze in zee ging)
Nu kan ik alleen aparte sites vinden met bv alleen met spaarrente, of alleen beurskoersen.
Maar geen een die je op weg helpt met gecombineerde mogelijkheden.
Bestaan die niet of kijk ik eroverheen?
Oftewel een opstapje voordat je een "mannetje" moet inhuren, die moet je tegenwoordig allemaal betalen (zat eerst in de commissie verwerkt als je verder met ze in zee ging)
Nu kan ik alleen aparte sites vinden met bv alleen met spaarrente, of alleen beurskoersen.
Maar geen een die je op weg helpt met gecombineerde mogelijkheden.
Bestaan die niet of kijk ik eroverheen?