Geld & Recht alle pijlers

Prijsjes Postcodeloterij

14-01-2020 19:30 52 berichten
Ik speel nu ongeveer een jaartje mee met deze loterij. Deels om toch het idee te hebben dat ik iets aan een goed doel geef, maar de kans om een leuk bedrag te winnen speelt zeker ook mee.

Nu heb ik inmiddels al een hele riedel aan prijzen gewonnen waar ik niet echt iets aan heb.

- badjas
- biodermal zonnebrandpakket
- ben en jerry's ijs
- koffiebon
- bioscoopbon voor 2
- 2 chocorepen

Is het normaal dat je regelmatig iets kleins wint of heb ik toch een beetje geluk?

Ik gooi er nog eens een polletje tegenaan :-D

Overigens lijkt me dat je van het geregel en de kosten rondom al die kleine prijzen beter een paar extra geldprijzen zou kunnen uitgeven.

Geluksvogel of goedgelovige geldverspiller

Totaal aantal stemmen: 190

Ik doe niet aan deze loterij mee (36%)
Ik denk dat er in verhouding te weinig geld naar de goede doelen gaat (13%)
Ik win ook alleen maar klein spul (41%)
Ik win nooit iets (10%)
Even kijken ben eerst 2 maanden lid geweest toen won ik 15 euro en een rituals bon t.w.v 20 euro.
Toen weer lid af.

Nu een jaar lid en heb nu paar kleine prijsjes gewonnen. Kookboek naar keuze (heb een koekenpan uitgezocht), hema cadeaubon en nog iets maar dat kan ik me niet heugen.

Ik denk maar zo als je niet mee doet win je helemaal niks, we kunnen het missen ik vind het wel leuk en je weet maar nooit of je ooit iets groters wint :D
Alle reacties Link kopieren
Mijn statistiekdocent op de uni zei ooit; hoe meer loten je koopt, hoe groter de kans op verlies.
Terwijl veel mensen uitgaan van; hoe meer loten je koopt, hoe groter de kans dat ik iets win.

Beide waar.
Het verschil tussen winnen en winst. Zie ik in dit topic ook. Mensen schrijven; je maakt verlies, anderen schrijven; maar ik win wel iets (en dat vind ik leuk).

Ik ben geen lid van een loterij. Koop wel elk jaar een decemberkraskalender. En lootjes van buurkinderen voor hun verenigingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven