Geld & Recht alle pijlers

Proberen of afwachten

09-11-2011 11:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees al een tijdje rond hier en haal soms best goede adviezen weg. Nu zit ik met een "probleem"

Even een korte schets.relatie over, ex blijft in (koop)huis, registratie huurwoningen stond op onze beide namen maar nu nog maar op één (dat van ex). Ik heb me wel ingeschreven maar wachttijd is hier minimaal 7 jaar.

Urgentie aangevraagd en gekregen (sinds een maandje)

De gemeente geeft de urgentie aan 1 bepaalde woningstichting, in mijn geval die met de meest afschuwelijke woningen.

Nou reageer ik me suf met 0 resultaat natuurlijk (sta pas een jaartje ingeschreven)

Nou hoorde ik van een kennis dat de woning 2 huizen naast haar leeg is en ja hoor gisteren zag ik hem op internet.

het zou perfect zijn, dicht bij school (zelfde buurt) voor jongste, dichtbij papa (super voor beide kinderen) alleen NADEEL= andere woonstichting.

Nou wilde ik eigenlijk bellen en vragen of zij ook iets kunnen met mijn urgentieverklaring maar ik ben zo'n schijterd!!!! Hbe best mijn woordje klaar maar met dit soort situaties........

Wat denken jullie, proberen!!!??? niet geschoten is altijd mis ofzo.

Zit in de twijfel (maar straks heb ik spijt dat ik het NIET heb gedaan) Oohh vind het zo lastig
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 13:01:

[...]

Je moet reageren zodat ze kunnen zien dat je actief zoekt.

Als ik nu reageer op een woning waar al 25 x op gereageerd is dan staat erbij hoeveelste plek ik ben..26

In mijn gegevens op die site kan je niets invullen voor wat betreft de urgentie. Wellicht om dezelfde reden als bij jullie toenJa omdat je de 26e bent die reageert. Op welke plek je staat weet je pas als de woning van internet af is, dan wordt de lijst pas gesorteerd op volgorde...
quote:Soley schreef op 09 november 2011 @ 14:14:

[...]

Ja omdat je de 26e bent die reageert. Op welke plek je staat weet je pas als de woning van internet af is, dan wordt de lijst pas gesorteerd op volgorde...

Nee dat is niet zo, althans niet hier. Bij het lanceren van de nieuwe site is dit er gekomen. Op het moment da tje reageert kan je gelijk zien op welke plek je staat, sta ook wel eens op nr 78 als er al 90 gereageerd hebben.

Net maar wer even gebeld, zag op de site bij mijn gegeven dat er ingevuld kon worden of je een urgentie hebt of neit. Maar dat was voor andere gemeente. Ze, de woningstichting, streeft naar een half jaar maar gezien de drukte/weinig woningen duurt eht zeker 9 maanden tot dat jaar.
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 12:19:

Ik had de inschrijfduur van ex kunnen "krijgen" maar om een of andere duistere reden staat die maar op 1 naam, terwijl de huurwoning(dus voor de koopwoning) op beide namen (hoofdbewoners) stond.

Gevalletje helaas pindakaas.Hier zou ik toch nét even wat meer werk van maken.
Bij mijn woningbouw wordt je automatisch uitgeschreven uit woningnet zodra je een huis accepteert. Je moet je dan zelf opnieuw inschijven.

Je kan dus prima een woningbouwhuis huren, maar niet ingeschreven staan bij de woningbouw. Dan staat het huis dus wel op je naam, maar bouw je geen zoektijd op.
quote:Janna_ schreef op 09 november 2011 @ 19:30:

[...]

Hier zou ik toch nét even wat meer werk van maken.Eens. Als ze zo'n modern systeem hebben dat de reacties op woningen realtime worden bijgehouden, kunnen ze vast ook wel nagaan hoe het in het verleden zat met die inschrijving.
quote:Soley schreef op 09 november 2011 @ 19:42:

[...]

Eens. Als ze zo'n modern systeem hebben dat de reacties op woningen realtime worden bijgehouden, kunnen ze vast ook wel nagaan hoe het in het verleden zat met die inschrijving.Als ze zich heeft ingeschreven dan. Want al dan niet ingeschreven staan heeft dus niets te maken met al dan niet huurder zijn.
Een inschrijving staat maar op 1 naam en een eventuele mefebewoner. Heb al naar de oude woningbouw gebeld maar daar was niets meer te vinden, hebben een nieuw systeem!

Er zit niets anders op dan wachten totdat ik aan de beurt ben en ze een geschikte woning hebben.
Nee; je hebt twee verschillende dingen die je door elkaar haalt:

- ingeschreven staan als huurder

- ingeschreven staan als woningzoekende

Volgens mij is het zo dat wanneer je een huurwoning accepteert, je uitgeschreven wordt als woningzoekende. Je moet je dan zelf opnieuw inschrijven bij de woningbouw!
Toch snap ik in jouw geval niet dat je niet op zoek gaat naar een baan die beter betaalt. Anders ga je toch dichtbij je (nieuwe) werk wonen? Of je blijft bij je ex tot je jongste op eigen benen kan staan... Het klinkt wel erg slachtofferig allemaal.
Tuurlijk, verhuizen voor je werk..................wellicht als je een flitsende carriere ambieert. Maar ik ga mijn kinderen niet naar een andere stad laten verhuizen, weg van alles (school, clubjes vrienden etc) En geloof mij, een andere "beter" betaalde baan ligt niet voor het oprapen.

En bij je ex blijven totdat de jongste op eigen benen kan staan..............goede oplossing!

Wellicht klinkt het in jouw oren zo, maar ik voel me geen slachtoffer en zo doe ik me ook niet voor. Misschien moet je de tekst anders lezen
quote:pinks schreef op 10 november 2011 @ 06:12:

Nee; je hebt twee verschillende dingen die je door elkaar haalt:

- ingeschreven staan als huurder

- ingeschreven staan als woningzoekende

Volgens mij is het zo dat wanneer je een huurwoning accepteert, je uitgeschreven wordt als woningzoekende. Je moet je dan zelf opnieuw inschrijven bij de woningbouw!Ja dat klopt wel, maar als je dan eenmaal huurt en weer staat ingeschreven hbe je wel voorrang op "starters"
Wees blij dat je uberhaupt een urgentie krijgt..........enkel en alleen omdat je kinderen hebt. Ik kon op z'n amsterdams gezegd "de tyfus genieten" en in een doos onder de brug gaan wonen, toen ik na een verbroken relatie zonder kinderen op straat kwam te staan. Kon ik op m'n 39e een kamertje huren of van hot naar her sjouwen met m'n logeertas. Kopen en vrije sector buiten mijn bereik en niet voldoende wachttijd opgebouwd voor een huis in Amsterdam. Ik heb geen kinderen DUS niet urgent.

Verbroken relaties geven doorgaans geen recht op een urgentie, je hebt wat dat betreft geluk.. Ik zit nu ook op een flutflatje, ver van mijn werk en bekenden af, het is zeker niet mijn droomhuis.... Maar ik ben wel blij dat ik een eigen dak heb boven mijn hoofd heb.

Waarom zouden gescheiden mensen met kinderen meteen een superdroomhuis toegewezen moeten krijgen?

Je hebt gewoon pech, zoals zovelen in dit leven. Als je weer op en toppie wil wonen moet je weer terug naar je ex, of meer gaan verdienen. Je kunt niet verwachten dat alle woningzoekenden opzij schuiven voor gescheiden moeders met kinderen die óók nog eens een eensgezinswoning blieven.
Ik vind dit wel typisch. Jij gaat scheiden en de maatschappij moet maar even inschikken zodat jij voor een prikkie in een eengezinshuis in een prettige wijk kan wonen? Meer verdienen is geen optie, want je hebt zo'n leuke baan en dan moeten de kinderen naar een andere school, etc etc. Je hebt jezelf in deze positie gemanoeuvreerd en dan moet de maatschappij het maar oplossen. Wees blij dat je zicht hebt op een huis in jouw situatie.
Sorry Mopsi, maar zelfs met kinderen ben je daar niet meer urgent. (de frustratie die jij hebt tav je eigen situatie hoef je niet op mij bot te vieren) Hier dus wel, niet zozeer de scheiding maar wel de kinderen geven hier de doorslag.

En maar gelijk antwoorden op jullie beide, volgens mij VRAAG of EIS ik niks!!!! Vraag niet of iemand wil inschikken, vraag alleen wat ik zou doen (bellen of niet)

Ga mij nou niet vertellen dat geen van jullie nog nooit iets hebben geprobeerd om er zelf beter van te worden.

Zowel, hangt het lichtbundeltje vast boven je hoofd.

En dat ik blijf werken waar ik werk bepaal ik zelf.

Hoe moet je 800 euro huur opbrengen als je maar 300 euro meer kan verdienen (weet ik uit ervaring).

Snap best dat sommige mensen hier soms niet eens een vraag durven stellen aangezien er altijd mensen zijn die geen antwoord geven op de vraag maar gelijk met hun oordeel (zonder enige voorkennis over het specifieke geval) klaarstaan.
En gelukkig geldt de urgentie alleen voor afschuwelijke woningen. Zo scheid je de echte urgenten van de duppies op de eerste rij. Als je echt op straat dreigt te komen, ben je dolblij met een dak boven je hoofd, ongeacht waar dat is.
Ik vind je wel wat aangebrand reageren; tuurlijk bepaal je zelf waar je wilt werken.

Maar aan de andere kant geef je ook duidelijk aan dat je geen zin hebt om een flatje in een ongure buurt te wonen.

Sterker nog je reageert vrij fel op het feit dat je niet in aanmerking komt voor dat huis: En nou ben ik weer zo boos en verdrietig, want ik ben GVD 40 en kan met mijn 2 puberende kinderen op een flatje gaan bivakeren.

Dan kom ik weer met m'n keuzes/consequenties verhaal: het is dus OF blijven werken waar je werkt en accepteren dat je woonsituatie niet is/wordt zoals je zou willen; OF ander werk zoeken zodat je je een betere woning kunt veroorloven, met als consequentie dat je zult moeten verkassen met je kinderen.

Ik snap best dat je EN EN wilt; maar dat zal het toch niet gaan worden (zoals overigens bijna altijd het geval is).
Zeker proberen, als het huis je niet bevalt heb je altijd nog woningruil.nl
quote:nessemeisje schreef op 10 november 2011 @ 16:17:

En gelukkig geldt de urgentie alleen voor afschuwelijke woningen. Zo scheid je de echte urgenten van de duppies op de eerste rij. Als je echt op straat dreigt te komen, ben je dolblij met een dak boven je hoofd, ongeacht waar dat is.Dat is hier niet , iedereen mag vrij reageren.
Niet de meest afschuwelijke maar die waar het meest van vrij komt. Is wat anders wat niet wil zeggen slecht.

Kan natuurlijk ook in de grote stad gaan werken alleen is de woningmarkt nog slechter en de kans op een vast contract ergens is niet heel groot momenteel.

En ja soms mag je best boos en verdrietig zijn wat niet wil zeggen dat ik dat elke dag ben, eigenlijk nooit. Heb het verder namelijk beter getroffen dan menig forummer hier in een zelfde soort situatie(en dan bedoel ik met name de ex-verhalen die je leest)
Zat vanmiddag te denken hoe de werkwijze gaat bij de wonigstichtingen. Per week komen er ongeveer 15 woningen vrij waarvan zeg maar 5 voor gezinnen(dat staat bij de voorrangsregeling) zullen er dan nog extra woningen vastgehouden worden voor de urgenten? Soms zie ik wel zoieys als verhuurd zonder reacties ofzo! Vroeg het me gewoon af.
Hier krijg je geen eens urgentie, gescheiden, kinderen maakt allemaal niet uit.
Hi enwelnu,

Stress niet over een flat of een huis. Toen mijn ouders gingen scheiden is mijn vader in het koophuis gebleven en zijn wij (ik moeders en broertjes) naar een flat verhuisd. De flat zag er verschrikkelijk uit! Vies en er lagen zakjes van wiet en andere dingen die met drugs te maken hadden. Gas en water waren bijna afgesloten omdat de vorige bewoners niet een betalingsachterstand hadden. In 1 maand tijd met behulp van vrienden en familie hebben we er een prachtige flat van gemaakt. We hebben geen tuin en het was af en toe best krap zo met zijn vijven en drie honden op een flat. Maar weet je wat? We konden we lachen, geen stress meer van ruziende ouders en geloof mij ik heb mij nooit rot gevoeld of minder omdat we nou in een flat woonden. Ik en broers waren allemaal pubers toen. Denk aan je geluk.
http://www.orakels.org/php/?m=wo_crystalball

Misschien kan je het aan het orakel vragen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Soley schreef op 09 november 2011 @ 12:10:

[...]

Nou... even advocaat van de duivel spelen he, tuurlijk mag je best ff klagen, voor jou persoonlijk is het ook gewoon echt niet leuk, maar the big picture: er zijn zo ontzettend veel woningzoekenden die op woonruimte wachten. Dat zeg je zelf al met de wachttijden van 7 jaar voor een flatje en 12 jaar voor een woning. Door je persoonlijke omstandigheden doe je nu een beroep op maatschappelijke voorzieningen, om voorrang te krijgen voor woonruimte op al die andere mensen die braaf zitten te wachten. Want eerlijk is eerlijk, zij moeten nu nog langer wachten, terwijl zij er helemaal niks aan kunnen doen dat er mensen zijn die gaan scheiden en daarom voorrang krijgen. (om de meest voorkomende urgentiereden maar even te noemen)

Maar zoals ik al eerder zei: zie wat je met je urgentie kan krijgen als een tussenoplossing, en werk naar andere woonruimte toe. Woningruil is misschien een optie (als het een flatje gaat worden: probeer een flat met lift te krijgen, die krijg je beter geruild dan een zonder lift, denk oude mensen in eengezinswoning die gelijkvloers moeten gaan wonen)

Het klinkt misschien hard, maar ik vindt dat je niet te klagen hebt. Je kiest er zelf voor om te scheiden, en je wilt niet weten hoe lang de mensen zonder urgentieverklaring moeten wachten voordat die een huis krijgen, omdat alle urgentieverklaringen voor gaan. En dat je dan met z'n 2e al 8 jaar in een ienimienie flat zit, en aan gezinsuitbereiding wil gaan denken maar dat niet gaat omdat de ruimte er niet is heeft de woningbouw geen boodschap aan. En met tien jaar wachttijd krijg je nog steeds geen huis.

Wees blij dat je een huis krijgt, wat groot genoeg is voor je gezin, en niet op straat staat. Je bent zelf degene die gaat scheiden.
quote:enwelnu schreef op 09 november 2011 @ 12:02:

En nou ben ik weer zo boos en verdrietig, want ik ben GVD 40 en kan met mijn 2 puberende kinderen op een flatje gaan bivakeren.

Begrijp me niet verkeerd, ben blij dat hier de urgentie nog wel kan, maar waarom wordt deze groep behandeld alsof ze verder nergens recht op hebben en niet mogen zeuren. *klaag*

Errug he?! joh ik zit in de hoogste belastingschaal en als ik door vriendlief op straat wordt geknikkerd "krijg" ik geen huis, geen urgentie, geen uitkering, geen niks.

Omdat ik altijd zo goed mn eigen broek heb weten op te houden, zegt de maatschappij gewoon; zoek het zelf maar lekker uit Mw Booyahh, Hoe pijnlijk een scheding ook moge zijn.

Toch knap lullig als je het meerendeel van je salaris aan de maatschappij 'schenkt' maar als het erop aan komt niet hoeft te rekenen op hulp van diezelfde maatschappij, omdat je het zelluf kan.

De mensen die weinig hebben gewerkt, nooit wat opzij hebben gezet, bij lange na dus niet het hoogste belastingtarief hebben afgedragen en door een scheding "op straat staan" krijgen wel hulp. Maar een flatje is dan toch wel te min want ze zijn GVD 40 met kids.

Denk is aan die lui in Somalie en pakistan, die lopen honderden kilometers met al hun spullen verjaagd van "huis" en haard en krijgen een zeiltje tegen de regen

Grow up, je hetb het echt heel goed hier, pak je problemen aan en hou inderdaad op met zeuren. Zoek vanuit je "pauper flat" verder.

Beggers can't be choosers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven