Geld & Recht alle pijlers

Probleem met lening

28-09-2011 22:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond mensen,

Heb momenteel een groot probleem. Heb een moeilijk jaar achter de rug met veel ups en downs. Een vriend heeft me toendrtijd uit de problemen geholpen door geld te lenen, dat mijn neef zou terugbetalen (was toen net 18). De leneningen die verstrekt zijn geworden waren voor opleiding en voor huur te betalen. Hij heeft het altijd vrijwillig gedaan en heb hem nooit tot iets gedongen. Ook wist hij dat het onzeker zou zijn of mijn neef het zel terug KON betalen, maar hij bleef lenen.

Uiteindelijk was het zover dat zijn ouders erachter zijn gekomen. Hij is zelf maar woont nog thuis. Zijn ouders hebben een gesprek aangevraagd en daarbij werd een contract opgesteld waar IK degene zou zijn die het terug zou betalen. Ik werd onder druk gezet van tekenen en er werd ook medegedeeld dat ik het huis niet uit mocht gaan voordat ik het getekend had en dat ik het binnen 10 jaar terug zou betalen.

Ik heb dat dus met mijn domme hoofd getekend en voel me van een kant toch voor de gek gehouden.

Snap zijn situatie ook wel maar vind het gewoon niet netjes gegaan allemaal

wil ik dus de schuldsanering aanvragen of zelfs prostitutiewerk gaan doen, ik ben in de war erdoor geraakt. Ook weet ik niet of het allemaal wel zin heeft om het terug te geven. Voel me bezeikt tot zekere hoogte.

Die "vriend" weet dat ik nu niet terug kan betalen, omdat ik te weinig inkomsten heb maar wilt ook niet dat ik de schuldsanering inga omdat dan een deel van zijn geld weg is, maar een andere oplossing weet ik ook niet te bieden verder dan prostutie.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.
quote:rosanna08 schreef op 30 september 2011 @ 12:48:

waar wordt er gezegd dat die man zwakbegaafd is? Kirsten komt daar opeens mee aanzetten ik heb to er niet over gehoord. Of ik heb erover heen gelezen
Ik stel helemaal niet dat deze man zwakbegaafd is Mika, wel even goed lezen he?
quote:qwertuu schreef op 30 september 2011 @ 11:37:

[...]

Dus jij vindt dat iemand die 40.000 euro leent aan een net-meerderjarig meisje dat in financiële problemen zit, wél gezond bezig is? Jij vindt het normaal dat diegene maar meer en meer en meer geld blijft lenen, dat hij haar niet de weg naar de professionele hulpverlening op leidt, maar dat hij haar diep in de shit helpt? Jij vindt het normaal dat iemand zo'n bedrag aan een ander leent zonder daar ook maar een letter over op papier te zetten? En dat hij haar gijzelt om onder dwang een betalingsregeling rond te krijgen, als al het geld al op is en TO dus geen kant meer op kan? (Letterlijk, als ze gegijzeld wordt?)

Q, je blaat weer eens een eind in de ruimte, ik vind niks aan deze situatie normaal. Bovendien trekt je de zaken nogal uit verband, en lees je bijzonder slecht. Maar ach, what's new

Er is een heleboel mis met de financiële huishouding van TO, maar ik vind persoonlijk dat er nog meer mis is met een 30-jarige man die een tiener 40.000 euro opdringt, terwijl hij 1) weet dat zij dat nooit af kan betalen en 2) over die afbetaling ook geen woord op papier zet. Voor hetzelfde geld heeft hij steeds gezegd dat het een gift was, sterker nog: in feite heeft hij dat gedaan, want hij zou de afbetaling met haar neef regelen en hij wist dat die neef zijn betalingsverplichting hoogstwaarschijnlijk niet na zou komen.

TO, maak alsjeblieft een afspraak met de huisarts, met maatschappelijk werk en met het juridisch loket. Zorg dat je hulp krijg om je schouders eronder te zetten.
Kirsten, misschien zou je je woorden anders moeten kiezen? Nu leest het als een feit
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mika65 schreef op 30 september 2011 @ 13:01:

[...]

Kirsten komt daar opeens mee aanzetten ik heb to er niet over

gehoord. Of ik heb erover heen gelezen

Er wordt ook gesuggereerd dat TO gedwongen wordt om in de prostitutie te moeten werken, dus waarom zou er niet gesuggereerd mogen worden dat de leningverstrekker van 30 die nog bij zijn ouders woont, niet helemaal wist wat hij deed?

Misschien is hij wel gedwongen om een lening voor TO af te sluiten, weten wij veel. Zijn ouders zijn er nu achter gekomen en hebben gezamenlijk hebben ze TO (onder dwang, zo zijn haar woorden) een contract laten tekenen waarin ze in 10 jaar zonder rente terug mag betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:qwertuu schreef op 30 september 2011 @ 12:03:

Waarom zou schuldsanering géén oplossing zijn? Voor degene die het geld uitgeleend heeft is het zuur ja, maar aan de andere kant: wie is er nou zo dom om 40.000 euro uit te lenen aan een tiener die ook nog eens zegt dat ze dat niet terug kan betalen? En wie is er nou zo dom om zo'n groot bedrag uit te lenen zonder daar überhaupt betalingsafspraken over op papier te zetten?

TO is geen tiener, TO is 18. Schuldsanering is niet mogelijk omdat TO geen baan heeft.

Hij was toen groot genoeg om zijn geld als verkapte gift te geven, laat hij dan nu ook gewoon een grote jongen zijn en zijn verlies nemen.

Sorry hoor, TO heeft fouten gemaakt, maar degene die het geld uitgeleend heeft is ook behoorlijk fout bezig geweest.
quote:qwertuu schreef op 30 september 2011 @ 12:58:

[...]

Dit is helemaal juist hoor. Maar de forummers hadden ook massaal kunnen reageren met een "dat nooit".Waarom dat? Er zijn vrouwen (zelfs slimme studenten) die daar geen enkele moeite mee hebben en dan is het toch wel makkelijker opgelost dan schuldsanering.
quote:himalaya schreef op 30 september 2011 @ 13:06:

[...]

gezamenlijk hebben ze TO (onder dwang, zo zijn haar woorden) een contract laten tekenen waarin ze in 10 jaar zonder rente terug mag betalen.Exact. Dus ze mag in haar handjes klappen met deze regeling!
Kortom TO moet aan het werk om de schuld af te lossen. Een bezoek aan de huisarts gaat haar daar echt niet bij helpen. Klinkt schattig maar is een oplossing van lik-me-het-vestje
quote:gaia9 schreef op 30 september 2011 @ 13:08:

[...]

Exact. Dus ze mag in haar handjes klappen met deze regeling!precies, 10 jaar af betalen zonder rente, reken maar even uit wat die jongen erbij in schiet.
quote:qwertuu schreef op 30 september 2011 @ 12:03:

Hij was toen groot genoeg om zijn geld als verkapte gift te geven, laat hij dan nu ook gewoon een grote jongen zijn en zijn verlies nemen.

Tuurlijk, ik krijg ook iedere maand wel het aanbod om 40.000 euro als gift aan te nemen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
en je kan je ook afvragen of die jongen ze idd allemaal wel op een rijtje heeft, de vraag die je dan kan opwerpen is of TO geen misbruik heeft gemaakt van de situatie. De knul was blijkbaar zelf niet bij machte om het geld terug te vragen en had zijn ouders nodig.

Het wil ook niet zeggen dat de knul een goede baan heeft, wellicht is de familieerfenis naar TO gegaan. TO is 18 en dus verantwoordelijk voor haar eigen gedrag.
Als je als juwelier bestolen wordt dan is dat triest, maar het is de dief die de dader is en niet de juwelier omdat hij zijn oorbellen in de etalage had gehangen. Belachelijk om de gulle lener hier in het beklaagdenbankje te zetten
Ik kan er echt niet uithalen dat mijn posting de indruk wekt dat het een feit is Rosanna.... maar bij deze: het is geen feit!
quote:meds schreef op 30 september 2011 @ 13:10:

en je kan je ook afvragen of die jongen ze idd allemaal wel op een rijtje heeft, de vraag die je dan kan opwerpen is of TO geen misbruik heeft gemaakt van de situatie. De knul was blijkbaar zelf niet bij machte om het geld terug te vragen en had zijn ouders nodig. .Precies! Daarbij, als men goed leest, zie je dat TO wijs genoeg is hoor. En ze spreekt zichzelf tegen, geeft sociaal wenselijke antwoorden die kant noch wal raken. Nu kruipt ze in een slachtofferrolletje, gewoon omdat ze baalt dat het terug betaald moet worden. Ze begint over prostitutie (ja ja ze wordt door deze rot situatie zowaar gedwongen om die optie te overwegen zeker...) in de hoop dat men haar kant kiest, want ooh ze is toch zo zielig. Duidelijk zat dit verhaal.
plus daarbij de loepinformatie, weekenden in hotels, reisjes naar Parijs met haar vriendin, sure
Daarom. Kortom, ik vind het onterecht om medelijden te heben met dit schepsel. Ze manipuleert de boel en ik durf met zekerheid te zeggen dat ze dondersgoed weet waar ze mee bezig is.

Geen goed woord voor over dit soort mensen.
quote:gaia9 schreef op 30 september 2011 @ 13:22:

Daarom. Kortom, ik vind het onterecht om medelijden te heben met dit schepsel. Ze manipuleert de boel en ik durf met zekerheid te zeggen dat ze dondersgoed weet waar ze mee bezig is.

Geen goed woord voor over dit soort mensen.

dank voor het uiteenzetten van mijn gedachten!

Scheelt me een boel typen
life ain't a perfect story, write it while you live it
Eens met gaia, ze verdraait hier de boel ook steeds, eerst heeft neef een eigen bedrijf en kan makkelijk geld op hoesten, dan zit neef in Italië en raakt zijn baan kwijt, neef is een soort van voogd van haar. Ik denk ook dat ze bij de jongeman in kwestie een rad voor ogen heeft gedraaid, net zoals ze hier probeert te doen. Ik heb niks geen medelijden met dit dametje. Ze zal zich er wel weer uit weten te manipuleren en te draaien, geloof niet dat ze nu op zoek is naar een baan om haar schuld af te betalen of op het vrekkentopic zit te kijken hoe ze kan besparen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
@Designed graag gedaan

@MrsStanley, precies, het klopt van geen kanten.

@TO, dream on.
Pff ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik hoop dat TO beseft dat ze verantwoording moet nemen voor haar eigen situatie.
Pfoe, nooit via vrienden lenen. Dat kan altijd problemen opleveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven