Geld & Recht alle pijlers

Probleem na APK keuring.

26-09-2014 15:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat iemand er hier verstand van heeft, of andere bruikbare tips wellicht. Het zit zo..

Het viel ons (partner & ik) op dat er af en toe een klein beetje olie lekte bij onze auto. Minimaal, dus we hadden zoiets, wacht de APK even af die eraan zit te komen, wellicht zo gefixt.

Nou is het misschien onze fout geweest, maar als ik na zoek wat de APK keuringseisen zijn, had de monteur dit moeten zien, maar wij hebben niet vantevoren gemeld dat er soms iets lekte.

Nou goed, er scheelde een aantal dingen aan de wagen en na een leuk bedrag betaald te hebben was de auto APK weer gekeurd. Op dat moment stond ik ook helemaal niet meer stil bij het af en toe lekken van de olie. Nogmaals, het was zo minimaal dat ik het wel vaker vergat :P

3 dagen later stond mijn vriend stil. versnellingsbak vastgelopen, compleet droog.

Nu heb ik nogal mijn twijfels voor in hoeverre wij nalatig zijn geweest en in hoeverre de monteur nalatig is geweest. Of is dit pure pech? Hij zegt namelijk nu dat er tijdens die laatste rit iets met een vaart vanuit de onderkant tegen de versnellingsbak/kabel/ikbengeenexpert is aangeschoten. Hierdoor zou eens scheurtje zijn ontstaan en olie zijn gaan lekken.

Zonder APK was ons dit dus sowieso ook gebeurd, daar ben ik me van bewust, maar had hij het al kunnen zien, weten, moeten melden?

Achteraf hoor ik natuurlijk allemaal doemscenario's over deze garage, wat mij niet meer gerust stelt.

Puntje 2 is dat de auto 2.5 week bij de garage heeft gestaan voordat meneer weer contact met ons opnam :( dit gaat een flinke duit kosten. Wederom....
quote:yoshe schreef op 26 september 2014 @ 16:12:

Als TO haar auto al olie had gelekt, dan had de monteur bij het verversen kunnen zien dat er minder olie uit kwam dan dat hoort. Het controleren van olie hoort standaard bij de APK, een auto kan niet APK geweigerd worden als hij olie lekt, maar het is wel een checkpunt bij de keuring.Bij TO gaat het niet om de motorolie, maar om olie uit de versnellingsbak. Dat is niet hetzelfde, toch?
quote:tof schreef op vrijdag 26 september 2014 17:57 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="yoshe in "Probleem na APK keuring."" class="messagelink">yoshe schreef op 26 september 2014 @ 16:12</a>:</b>

Als TO haar auto al olie had gelekt, dan had de monteur bij het verversen kunnen zien dat er minder olie uit kwam dan dat hoort. Het controleren van olie hoort standaard bij de APK, een auto kan niet APK geweigerd worden als hij olie lekt, maar het is wel een checkpunt bij de keuring.</div></blockquote>Bij TO gaat het niet om de motorolie, maar om olie uit de versnellingsbak. Dat is niet hetzelfde, toch? Dat klopt, dan zijn twee heel verschillende dingen!
Dat is inderdaad niet hetzelfde, waardoor ik ook twijfel over of dit bij een apk keuring hoort of niet. En Nummerzoveel bedankt voor je bijdrage, maar je kan ook mijn woorden verdraaien hè. Ik ga niemand de schuld geven als die bij mezelf ligt. Maar ik wil gewoon eerst weten óf die bij mezelf ligt. Zo ja. Pech voor mij.
quote:melbourne88 schreef op 26 september 2014 @ 18:09:

Dat is inderdaad niet hetzelfde, waardoor ik ook twijfel over of dit bij een apk keuring hoort of niet. En Nummerzoveel bedankt voor je bijdrage, maar je kan ook mijn woorden verdraaien hè. Ik ga niemand de schuld geven als die bij mezelf ligt. Maar ik wil gewoon eerst weten óf die bij mezelf ligt. Zo ja. Pech voor mij.Schuld ligt inderdaad bij jezelf dus pech ja meisje
Hier zit een expert op de bank. (Naast mij dus, niet ik .)

Het antwoord op de vraag of de versnellingsbak nagekeken wordt bij de apk is NEE.

Je had het moeten melden, dan had de monteur er aandacht aan kunnen geven.

Het valt me op dat er zoveel mensen maar blijven doorrijden bij kleine gbreken. Dom! Het kan je bakken geld schelen door goed onderhoud te laten plegen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven