Geld & Recht alle pijlers

recht op allimentatie en studiebijdragen en eigeninkomen

03-01-2012 09:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik heb even een vraag over het kind van mijn vriend

Zij gaat 1 dag in de week naar school ,werkt 30 u p week [20jaar\

Woont samen met haar vriend en krijgt van pa 350 eu kindallimentatie

Ze heeft dus inkomen. uit werk en allimentatie maar is nu komen vragen om studie bijdrage aan mijn vriend

Klopt dit en hoe word dat nberekent aangezien ze zelf inkomen heeft met haar vriend

Mijn vriend trekt het net allemaal finacieel en baalt eigenlijk een beetje

maar ja als het een recht is????
Tja wat zal ik zeggen in die 3 jaar dat ik met mijn vriend ben is ze nog nooit zomaar langsgekomen en met zomaar bedoel ik zonder om iets te vragen kleding geld etc bla bla

Laats een gesprek met vriend over gehad en tot de conclusie gekomen dat hun ,ex en hij, hun kinderen zelf zo gemaakt hebben ,hoefden hun hand maar op te houden en ze kregen wat ze willen.

Zuur want vriend is een lieverd .......soms ziet hij haar een maand niet en als ze dan wel langskomt is er altijd wel een iets nodig maar dit houd hij zelf in stand en ik ben bang dat er niets aan verandert.

Hij werkt zich een slag in de rondte om een leuk salaris te hebben en dat heeft ie dan ook hoor,

kleine toevoeging vriend van dochter is 30 en heeft een uitkering geen zin om te werken mischien haal ik dit wel weg om herkennning te voorkomen en dat is mijn vriend dus lettelijk een doorn in het oog
Ze woont toch zelfstandig??? Ik kreeg ook geen cent van mn ouders toen ik samen ging wonen. Ze zijn wel niet gescheiden, maar toch? En ex heeft toch ook zorgplicht? Of vervalt die wel als je kind het huis uit gaat? Ik snap zowiezo niet veel van de alimentatieverplichtingen, het is allemaal zo krom in Nederland, zoveel ex-vrouwen die maar al te graag hun handje ophouden, laat hem ook een nieuwe berekening maken voor zijn ex. Haar zorgplicht naar haar dochter toe is ook komen te vervallen.
Ik woonde zelfstandig op mijn 20e en kreeg ook niets van mijn ouders (niet gescheiden). Als je volwassen bent, samenwoont en werkt moet je gewoon jezelf kunnen onderhouden.

Dochter denkt misschien: ik probeer het gewoon. Al krijg ik E 100, toch mooi meegenomen.
Dochter is dus inderdaad verwend en gewend om te krijgen wat ze wil.

Gewoon nul op rekest geven en melden dat ze geacht word zelf haar studiekosten te betalen uit het bedrag van 350 euro.

Als die vriend een bijstandsuitkering heeft, kan het hem duur komen te staan dat dochter inkomen heeft trouwens. Haar inkomen telt dan mee als gezinsinkomen en dan krijgt hij een lagere (of geen) uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven