Geld & Recht alle pijlers

Recht op mijn loon?

06-05-2018 23:32 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, een paar weken geleden ben ik gestopt met mijn bijbaantje vanwege de zeer ongezellige sfeer op de werkvloer en het geschreeuw van mijn baas tegen de gasten en zijn personeel. Daarnaast werd ik zeer ondankbaar en respectloos behandeld. Omdat ik er toen zo klaar mee was, heb besloten (wat achteraf ook niet de goede oplossing was) niet te komen op de dag dat ik zou moeten werken. Vervolgens dreigde hij op whatsapp met werkweigering, dat dus inhoudt dat hij wat van mijn loon zou kunnen aftrekken, maar besluit nu helemaal niks meer over te maken. Ik heb nu bijna een maand gewacht op mijn loon en het is er nogsteeds niet. Hier heb hier toch gewoon recht op? En wat kan ik doen als hij weigerd? Ik ben 16 en was daar een oproepkracht. Weet even niet wat ik hier mee moet.
Vraag t aan je ouders.
ik geef mn bek ook maar een douw
moest je alleen die dag krijgen, of meerdere?
In het eerste geval, niet gewerkt zonder reden lijkt me een prima reden om geen geld te krijgen.
tweede geval, even het juridisch loket bellen.
Heeft een werkgever mij ook wel is geflikt.
Is dit een ZZP"er of een groter concern? En heb je een druppel oid om je in te klokken?

ZZP"er --> Juridisch loket. En beginnen met aangetekende brieven te sturen waarin je verzoekt het rest salaris over te maken
Groter concern --> zolang je ergens bent ingeschreven / bewijs hebt dat je gewerkt hebt en in het systeem staat komt het vaak wel goed. Dit was bij mij het geval, ik kreeg plotseling eind december een pak met geld van ze. Zelfs meer dan het eerdere ingehouden bedrag. Omdat ik die aangetekende brieven had gestuurd en gedreigd had met rente na een bepaalde periode (waar je recht op hebt).
Het kind is 16.... Vraag t aan je ouders.
ik geef mn bek ook maar een douw
Santaaa schreef:
06-05-2018 23:52
Is dit een ZZP"er of een groter concern? En heb je een druppel oid om je in te klokken?
Een zzp-er zal t niet zijn hè... da's een zelfstandige zonder personeel.
Santaaa schreef:
06-05-2018 23:52
Aangezien TO daar in dienst was, lijkt me dat geen ZZP'er. :-D
vivapimpelmees schreef:
06-05-2018 23:55
Een zzp-er zal t niet zijn hè... da's een zelfstandige zonder personeel.
Mijn fout. Ik bedoel uiteraard een kleine ondernemer (of ook wel manager / inplannen = baas :))

Scherp mensen... :)
En wat zeggen je ouders TO?
Mijn ouders zeggen dat ik het moet afwachten. Het probleem is, ik heb dus geen bewijs van mijn gewerkte uren hij heeft mijn loonstrook. Dus hij kan me nu ook veel minder geven.
Als hij ooit nog van plan is om het over te maken
Hebben je ouders deze man al gebeld?, Ik zou op een nette manier vragen of er een oplossing gezocht kan gaan worden.
Omdat ik er toen zo klaar mee was, heb besloten (wat achteraf ook niet de goede oplossing was) niet te komen op de dag dat ik zou moeten werken. Vervolgens dreigde hij op whatsapp met werkweigering, dat dus inhoudt dat hij wat van mijn loon zou kunnen aftrekken
én een schadevergoeding kan eisen, geleden schade door alle dagen dat jij niet op kwam dagen terwijl je al ingeroosterd was. Was je alleen die ene dag nog ingeroosterd of stond je nog vaker ingeroosterd?
Ik stond die maand nog 2 keer ingeroosterd
Hoor je nog geld te krijgen voor je gewerkte uren?

Wat zei het juridisch loket?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven