Recht op mijn loon?
zondag 6 mei 2018 om 23:32
Hoi, een paar weken geleden ben ik gestopt met mijn bijbaantje vanwege de zeer ongezellige sfeer op de werkvloer en het geschreeuw van mijn baas tegen de gasten en zijn personeel. Daarnaast werd ik zeer ondankbaar en respectloos behandeld. Omdat ik er toen zo klaar mee was, heb besloten (wat achteraf ook niet de goede oplossing was) niet te komen op de dag dat ik zou moeten werken. Vervolgens dreigde hij op whatsapp met werkweigering, dat dus inhoudt dat hij wat van mijn loon zou kunnen aftrekken, maar besluit nu helemaal niks meer over te maken. Ik heb nu bijna een maand gewacht op mijn loon en het is er nogsteeds niet. Hier heb hier toch gewoon recht op? En wat kan ik doen als hij weigerd? Ik ben 16 en was daar een oproepkracht. Weet even niet wat ik hier mee moet.
zondag 6 mei 2018 om 23:52
Heeft een werkgever mij ook wel is geflikt.
Is dit een ZZP"er of een groter concern? En heb je een druppel oid om je in te klokken?
ZZP"er --> Juridisch loket. En beginnen met aangetekende brieven te sturen waarin je verzoekt het rest salaris over te maken
Groter concern --> zolang je ergens bent ingeschreven / bewijs hebt dat je gewerkt hebt en in het systeem staat komt het vaak wel goed. Dit was bij mij het geval, ik kreeg plotseling eind december een pak met geld van ze. Zelfs meer dan het eerdere ingehouden bedrag. Omdat ik die aangetekende brieven had gestuurd en gedreigd had met rente na een bepaalde periode (waar je recht op hebt).
Is dit een ZZP"er of een groter concern? En heb je een druppel oid om je in te klokken?
ZZP"er --> Juridisch loket. En beginnen met aangetekende brieven te sturen waarin je verzoekt het rest salaris over te maken
Groter concern --> zolang je ergens bent ingeschreven / bewijs hebt dat je gewerkt hebt en in het systeem staat komt het vaak wel goed. Dit was bij mij het geval, ik kreeg plotseling eind december een pak met geld van ze. Zelfs meer dan het eerdere ingehouden bedrag. Omdat ik die aangetekende brieven had gestuurd en gedreigd had met rente na een bepaalde periode (waar je recht op hebt).
maandag 7 mei 2018 om 00:01
Mijn fout. Ik bedoel uiteraard een kleine ondernemer (of ook wel manager / inplannen = baasvivapimpelmees schreef: ↑06-05-2018 23:55Een zzp-er zal t niet zijn hè... da's een zelfstandige zonder personeel.
Scherp mensen...
maandag 7 mei 2018 om 13:05
én een schadevergoeding kan eisen, geleden schade door alle dagen dat jij niet op kwam dagen terwijl je al ingeroosterd was. Was je alleen die ene dag nog ingeroosterd of stond je nog vaker ingeroosterd?Omdat ik er toen zo klaar mee was, heb besloten (wat achteraf ook niet de goede oplossing was) niet te komen op de dag dat ik zou moeten werken. Vervolgens dreigde hij op whatsapp met werkweigering, dat dus inhoudt dat hij wat van mijn loon zou kunnen aftrekken