Geld & Recht alle pijlers

recht op vrij bij operatie kind?

14-12-2009 21:27 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ivm herkenbaarheid even een andere nick.

Ons zoontje wordt volgende week geopereerd. Het is een kleine ingreep, maar toch narcose en al, best spannend.

Ik heb vrij kunnen regelen op mijn werk. Nu wilde mijn vriend dit ook doen, op zijn werk geven ze aan dat het niet kan. Dit omdat het te druk is en er al een aantal anderen teleurgesteld moesten worden, die die dag ook vrij wilden. Of hij het anders kon regelen.

Nou ja, kan dus, ik kan alleen gaan. Maar dat is niet wat we willen. Nu vroeg ik me af of je bij dit soort dingen recht hebt om vrij te nemen. Of dat het een kwestie is, van hoe aardig is de baas.

Hij hoeft geen verlof, gewoon eigen vakantie/overuren.

Iemand hier verstand van?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 15 december 2009 @ 06:57:

[...]

Jij kan niet beoordelen of dat dagje bankhangen onbelangrijk is. Daarbij hoeft iemand de reden voor zijn verlof niet op te geven, juist om te voorkomen dat jij wel ff gaat beslissen wat belangrijker is.tsja.. zo werkt het hier bij ons dus wel. Je hoeft geen reden op te geven voor je verlof.. maar dan kan je leidinggevende dus ook niet inschatten hoe noodzakelijk het verlof voor je is. Zet je erbij dat het is ivm ziekenhuisopname/ingreep bij je kind dan gaan ze hier echt wel regelen dat je erbij kunt zijn.
Op zo'n moment baal je en zou je willen dat je je mond had gehouden en je gewoon ziek had gemeld! Ik weet dat het niet netjes is, maar als het echt niet anders kan doe ik het wel, dan weet je tenminste zeker dat je vrij bent. Er kan altijd iemand ziek worden en ook dan word er wel weer een oplossing gevonden. Vind het echt niet kunnen van die baas, lekker begripvol ook. Heeft zelf geen kinderen zeker? Mijn zoontje is afgelopen week geopereerd en ik was blij dat we met z'n tweeen waren. Sterkte!
Ik denk dat jouw sterkte iets te laat komt....je reageert op een topic van 2 jaar geleden.

Ben het trouwens niet eens met je. Vind het niet kunnen om je ziek te melden. Tuurlijk is het fijn als je leidinggevende je vrij geeft. Maar om je dan ziek te melden als hij/zij dit niet doet....daar is de ziektewet niet voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven