Geld & Recht alle pijlers

recht op ww

28-12-2012 06:06 5 berichten
Wie helpt, krijg het niet gegoogled

Heb nog niets gehoord of het verlengd wordt maar eind volgende maand loopt mijn contract af, jaar contract.

Nu ben ik net een maand terug van zwangerschapsverlof en ik vroeg me af of ik dan evt (hoop het niet nodig te hebben) wel recht heb op ww, omdat ik tijdens mijn verlof natuurlijk niet gewerkt heb, voldoe je dan wel aan de 26 weken eis?

Ik ben 1 week voor mijn verlof een week in de ziektewet geweest omdat ik vanwege complicaties eerder moest stoppen met werken.Wie helpt?
staat er niks op de site van de UWV?

En anders bel je ze vandaag toch even
Alle reacties Link kopieren
Ik zat 5 jaar geleden in dezelfde situatie. Zwangerschapsverlof telt gewoon als werk. Ik kreeg toen een normale ww. Maar voor de zekerheid wel even bellen hoor, er verandert zoveel!
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
De weken waarin je zwangerschapverlof hebt genoten worden voorverlengd voor de wekeneis.

Voorbeeld:

Als je dus 10 weken verlof hebt genoten. Wordt jouw referte periode voor de wekeneis de laatste 36 weken plus 10 weken erbij. Dus over de laatste 46 weken voor je eerste ww dag wordt dan gekeken of je 26 weken hebt gewerkt.

Probeer te googlen op ww, wekeneis, zwangerschapverlof en voorverlengen.. Dat zijn de kenwoorden die je moet hebben.

http://www.judex.nl/recht ... de-wekeneis-in-de-ww_.htm
Bedankt voor de hulp mensen,

Vandaag te horen gekregen dat definitief mijn contract niet verlengd wordt. Nu dus hard op zoek naar wat anders, en hoop de ww niet nodig te hebben, maar het is fijn om te weten dat het er is voor het geval dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven