rechtsbijstand verzekering
zondag 30 september 2012 om 18:26
Misschien eerst even nakijken wat voor soort modules je verzekerd hebt. Zelf heb ik er wel eens wat aan gehad toen een ander schade aan kleding had veroorzaakt. Tevens hebben ze me geholpen de schade vergoedt te krijgen, toen mijn WA verzekerde auto aangereden was.
Misschien een beetje kritische noot hoor, maar waarom sluit je een verzekering af zonder dat je weet waar hij voor dient? Als je weet waar hij voor dient, dan kan je pas beoordelen of het nut heeft voor jou om hem af te sluiten.
Misschien een beetje kritische noot hoor, maar waarom sluit je een verzekering af zonder dat je weet waar hij voor dient? Als je weet waar hij voor dient, dan kan je pas beoordelen of het nut heeft voor jou om hem af te sluiten.
zondag 30 september 2012 om 19:30
Ik zit bij Interpolis, heb daar zo'n totaalpakket en ben hooguit 7 euro per maand kwijt (ivm kortingen e.d.) meestal heb je 3 modules die je kunt nemen: arbeid en inkomen, verkeer en nog wat. Ik zou zeker wel een rechtsbijstandsverzekering houden, mocht je ooit op straat gezet worden door je werkgever of iets in je auto meemaken dan heb je in ieder geval recht op een jurist. Mijn eigen ervaring zegt: halleluhja dat ze bestaan!
zondag 30 september 2012 om 19:52
Ik vind 20 euro per maand wel veel enkel voor rechtsbijstand. Je kan rechtsbijstand afsluiten voor enkel verkeer, extra onderdelen zijn werk en inkomen, huis, je zal er nog wel meer hebben. Als je 20 Euro per maand doet dan zal je wel alles verzekerd hebben, het is aan jou situatie of dat wenselijk is. Ik vind het gezin in het verkeer het belangrijkste, volgens mij kost dat 60 euro per jaar. Als ik een koophuis zou hebben dan zou ik dat ook verzekeren.
zondag 30 september 2012 om 20:00
Hoi,
Een rechtsbijstandverzekering is o.a. handig als je advies wilt over juridische kwesties maar ook voor juridische bijstand. Bijv. Als je een aankoop hebt gedaan, je niet tevreden bent en niet tot overeenstemming met de winkelier of leverancier kunt komen. Maar inderdaad ook voor het verhaal van een (onverzekerde) schade op een derde. Dit kan een autoschade zijn, maar natuurlijk ook iets anders. Waar een rechtsbijstand heel veel voor gebruik wordt is bij geschillen met de buren. Vaak gaat het hier om bomen, schuttingen op of nabij de erfgrens.
Maar wellicht herinner je je ook nog het geval van dat Nederlandse meisje wat in Australië was gaan backpacken en daar een ongeval heeft gekregen waarbij haar vriendin om het leven is gekomen. Zij moest toen in Australië voorkomen. Haar ouders hebben geld moeten lenen en een extra hypotheek moeten nemen om de juridische kosten te betalen (meer dan Eur 100.000!!) want haar rechtsbijstandverzekering dekte dit onvoldoende.
Het kan dus zeker handig zijn! Persoonlijk vind ik Eur 20,00 per maand echter wel aan de hoge kant. Tijd om te gaan shoppen dus! Arag en DAS hebben goede verzekeringen.
Succes!
Een rechtsbijstandverzekering is o.a. handig als je advies wilt over juridische kwesties maar ook voor juridische bijstand. Bijv. Als je een aankoop hebt gedaan, je niet tevreden bent en niet tot overeenstemming met de winkelier of leverancier kunt komen. Maar inderdaad ook voor het verhaal van een (onverzekerde) schade op een derde. Dit kan een autoschade zijn, maar natuurlijk ook iets anders. Waar een rechtsbijstand heel veel voor gebruik wordt is bij geschillen met de buren. Vaak gaat het hier om bomen, schuttingen op of nabij de erfgrens.
Maar wellicht herinner je je ook nog het geval van dat Nederlandse meisje wat in Australië was gaan backpacken en daar een ongeval heeft gekregen waarbij haar vriendin om het leven is gekomen. Zij moest toen in Australië voorkomen. Haar ouders hebben geld moeten lenen en een extra hypotheek moeten nemen om de juridische kosten te betalen (meer dan Eur 100.000!!) want haar rechtsbijstandverzekering dekte dit onvoldoende.
Het kan dus zeker handig zijn! Persoonlijk vind ik Eur 20,00 per maand echter wel aan de hoge kant. Tijd om te gaan shoppen dus! Arag en DAS hebben goede verzekeringen.
Succes!
zondag 30 september 2012 om 20:27
Werk zelf bij een rechtsbijstandverzekering en behandel vaak zaken die mijn clienten niet hadden kunnen laten behandelen als ze het uurtarief van een advocaat hadden moeten voldoen. Een juridisch geschil kost vaak heel veel tijd en dus geld. Een rechtsbijstandverzekering is dus geen overbodige luxe.
Overigens zou ik bij de keuze niet alleen kijken naar de prijs maar ook naar de beoordelingen die de rechtsbijstandverzekeraar krijgt. Zo zou ik niet bij iedere rechtsbijstandverzekeraar willen werken. Vind het namelijk belangrijk om de tools te krijgen om echt klantvriendelijk te kunnen zijn. Dat is lang niet overal het geval.
Overigens zou ik bij de keuze niet alleen kijken naar de prijs maar ook naar de beoordelingen die de rechtsbijstandverzekeraar krijgt. Zo zou ik niet bij iedere rechtsbijstandverzekeraar willen werken. Vind het namelijk belangrijk om de tools te krijgen om echt klantvriendelijk te kunnen zijn. Dat is lang niet overal het geval.
zondag 30 september 2012 om 22:17
Ik heb alleen een rechtbijstandsverzekering bij mijn autoverzekering zitten. De kans dat je van een rechtsbijstandsverzekering gebruik maak is klein. Heel veel dingen kan je zelf ook regelen. Bij ontslag is het vaak verstandiger zelf een advocaat in te huren, die haalt er veel meer geld uit voor je. Rechtsbijstandsadvocaten gaan voor een snelle deal.
Degene die ik ken die wel rechtbijstandsverzekeringen hebben, betalen jaarlijks wel premies van 180 tot 260 Euro per jaar. Gebruik maken doen ze er nooit van. Als je dus mondig ben, geen gekke dingen doe, dan is een rechtbijstandsverzekering zonde van je geld.
Degene die ik ken die wel rechtbijstandsverzekeringen hebben, betalen jaarlijks wel premies van 180 tot 260 Euro per jaar. Gebruik maken doen ze er nooit van. Als je dus mondig ben, geen gekke dingen doe, dan is een rechtbijstandsverzekering zonde van je geld.
maandag 1 oktober 2012 om 11:41
Een rechtsbijstand verzekering kan inderdaad handig zijn in bepaalde omstandigheden. Het is echter wel zo dat ze niet altijd tot de bodem gaan! Dat is echt niet zo! Lees altijd goed alle voorwaarden en eerst bepaal voor jezelf wat je precies verzekerd wilt hebben. 20 euro per maand is veel, denk wel goed na over wat je verzeker wil hebben voor die 20 euro en tot hoe ver zij gaan voor die 20 euro! Niets is vervelender dan erachter komen dat je bijvoorbeeld een conflict hebt en dat je verzekering uiteindelijk niet verder behandeld. Dan heb je al die tijd premie betaald voor niets, tenzij het duidelijk in de voorwaarden staat vermeld. Onthoud 1 ding, verzekeringen houden niet van (uit)betalen!