Geld & Recht alle pijlers

Redelijk radeloos...

03-08-2016 17:22 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt omdat ik qua gebruikersnaam anders wel erg makkelijk te herkennen ben...

Al een tijdje zitten we financieel in zwaar weer. Nadat het een tijdje beter leek te gaan (maandelijkse aflossingen bij schuldeisers) staat er nu 'nog maar' zo'n € 6000,00 open. Onlangs een schuld van € 4500,00 in één keer af kunnen lossen door een financiële meevaller. Nu nog wat kleinere rekeningen open staan hier en daar.

We komen van een véél groter bedrag en door keihard werken, veel afbetalen maandelijks & zuinig leven zijn we al een heel eind gekomen.

Maar nu zit ik in de knoop. Ik kom er gewoon niet uit... lig er wakker van, piekeren en stress...Ik werk vanuit huis (kleine eigen onderneming, verdien er zo'n € 400 per maand mee). Solliciteer me rot maar niet flexibel genoeg (jonge kinderen), te oud (oud? Nog geen 30), geen goede diploma's.. kom dus geen steek verder.

Man werkt lange weken en draaide eerst nog wel eens extra nachtdiensten wat het salaris goed spekte, maar nu hij op een project is wat vooral ma-vr de dagdiensten zijn, scheelt dat maandelijks best een hoop. En dus lopen we vast. Want van het geld wat we binnen krijgen moeten we prima rond kunnen komen, maar omdat we maandelijks zóveel afbetalen lukt het niet om nog een beetje ademruimte te hebben.

Ik wil zo graag bij één instantie de schuld hebben zodat we voor het overzicht en het afbetalen duidelijkheid hebben... maarja, die negatieve BKR he. Je krijgt dus (uiteraard!) nergens een lening, al is het niet eens een heel groot bedrag meer. Ja tuurlijk, nog steeds een paar duizend euro.. maar we zijn al zo'n eind en de laatste loodjes lukken maar niet.. ik wil zo graag van het restbedrag af..

Nu een aanvraag bij de Kredietbank maar dat gaat 'm waarschijnlijk ook niet lukken (moet je eigenlijk het minimumloon verdienen, man zit er wel iets boven) én het duurt 7 weken voor we daar reactie op krijgen. Ik weet nu echt niet meer wat ik verder moet doen. Zie ik dingen over het hoofd? Natuurlijk blijf ik solliciteren en werken we er allebei keihard voor, maar ik ben zo bang dat we achter de feiten aan gaan lopen terwijl het zo goed ging en we zo richting de groene cijfers gingen...
Man is in het weekend vaak ook aan het werk, hij werkt wisselend dus kan 7 dagen per week in ploegendiensten. Nu werkt hij dan even op de dag, maar als ze morgen een ander project voor hem hebben kan hij overmorgen in de nacht zitten. Maarja, het verdient 'goed', al gaat het nu vooral heel er op aan het afbetalen..
Misschien een baantje in de horeca? In de vakantie heb je grote kans dat ze extra personeel zoeken.
Biertje?!
Heeft het dorp geen thuiszorg?
quote:Louise70 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:12:

Hoe lang zit je al in de schulden?

Kleine 2 jaar nu. En we komen écht van een groot bedrag af. Buffer ook totaal op.

Ik zou zo graag willen dat ik zeker weet dat we er over een jaar uit zijn. Maar voor nu voelt het als een bodemloze put. Bah. Maar aan jullie reacties heb ik al een hoop
Ik solliciteer op alles, maar vooral in de thuiszorg zijn hier echt niet zoveel banen als er gezegd wordt. Schoonmaken thuis al helemaal niet meer lijkt het wel. Heb nog 3 open sollicitaties open staan daar nu.. ik solliciteer daar gewoon 1x in de zoveel tijd. Moed houden maar al is 'ie momenteel even diep in m'n schoenen gezakt...
Jammer dat familie niet kan helpen. 6000 euro. Iedereen een beetje.
Kan hij niet aangeven liever in een nachtproject te werken?

Probeer een andere ouder te vinden die part time werkt zodat jullie over en weer de kinderen kunnen opvangen. Dat scheelt weer kdv kosten en kan jij vaste dagen aangeven als je solliciteert.

Als jullie trouwringen van goud zijn zou je ze kunnen verpanden en ze later weer kunnen terugkopen. Of op termijn nieuwe kopen. Financiële rust lijkt nu meer waard dan een symbolisch sieraad.
When they go low, we go high. (M.Obama)
In een dorp ben je ook meer aangewezen op wat er is. Stad biedt meer mogelijkheden maar dan moet je weer vervoer hebben.
quote:mini09 schreef op 03 augustus 2016 @ 17:54:

Ik ben heel flexibel hoor Zonnigschildpadje, want de oudste zit op school en de jongste kan ik bij een vriendin brengen als ik er niet uit kom met kinderdagverblijf. Maar in combinatie met leeftijd is kinderen hebben blijkbaar een probleem want iedere baan knapt er op af.Ach kom nou toch. Ik heb ook kinderen en ik ben inmiddels al 46 en ik heb ook altijd werk gehad hoor, al was het soms maar een stom schoonmaakbaantje van vijf tot acht of zo, of een krantenwijk.
Eén keer is genoeg.
Lastige zaak...
SaveAngie, dat heeft hij inderdaad aangegeven bij de baas, dus zodra daar iets vrij is gaat 'ie weer het nachtwerk in Dat kan maandelijks € 500 extra salaris opleveren, dat kunnen we nu heel goed gebruiken..

Is ook zo hoor, van die ringen. Ik zal er achteraan gaan morgen. Soms heb je even die schop onder je kont nodig... We moeten echt nog even keihard doorbikkelen.
Ts woont in een dorp... daar zijn minder banen..
Briefje ophangen bij de supermarkt. Oppas aan huis.
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 augustus 2016 @ 18:21:

[...]

Ach kom nou toch. Ik heb ook kinderen en ik ben inmiddels al 46 en ik heb ook altijd werk gehad hoor, al was het soms maar een stom schoonmaakbaantje van vijf tot acht of zo, of een krantenwijk.Ik ga geen nachten wakker liggen van de geldstress omdat ik te lui ben om te werken. Ben er een poos uitgeweest ivm de kinderen & nu het bezig zijn met m'n onderneming, dus dat zal ook niet meehelpen. Maar ik ontvang toch echt meerdere malen per week een nee op weer een afgewezen sollicitatie.
Postnl zoekt bijna altijd bezorgers. Verdient goed. Uit eigen ervaring.
quote:Louise70 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:23:

Ts woont in een dorp... daar zijn minder banen..Dan stapt ze op de fiets en gaat ze naar de stad. Het is hier geen Milwaukee for god sake.
quote:mini09 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:22:

SaveAngie, dat heeft hij inderdaad aangegeven bij de baas, dus zodra daar iets vrij is gaat 'ie weer het nachtwerk in Dat kan maandelijks € 500 extra salaris opleveren, dat kunnen we nu heel goed gebruiken..

Is ook zo hoor, van die ringen. Ik zal er achteraan gaan morgen. Soms heb je even die schop onder je kont nodig... We moeten echt nog even keihard doorbikkelen.

Been there, done that, couldn't afford the T-shirt.

Je komt er wel TO, nieuwe ringen als jullie leven weer heuvel op gaat zal zoveel meer betekenen, je weet wat je aan kan samen!
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:mini09 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:24:

[...]

Ik ga geen nachten wakker liggen van de geldstress omdat ik te lui ben om te werken. Ben er een poos uitgeweest ivm de kinderen & nu het bezig zijn met m'n onderneming, dus dat zal ook niet meehelpen. Maar ik ontvang toch echt meerdere malen per week een nee op weer een afgewezen sollicitatie.Dan zet je die onderneming op een laag pitje, die levert toch nog niks op. Eerst de schulden wegwerken, dan kun je daarna altijd weer zien.
De onderneming levert me maandelijks minimaal € 400,00 op. En dat kan flexibel, dus naast een baan. Dan lijkt me die € 400,00 nu meer waard dan niks, nu ik nog niets anders heb qua werk.
Met jouw instelling zijn jullie er echt binnen een jaar uit!

Wil je delen in welke regio jullie wonen, dat is makkelijker zoeken. Ik kan best nog hulp gebruiken bv.
Ik zou je graag willen helpen met het solliciteren. Wellicht kan ik je helpen met de brief die je schrijft of het aanpassen van je cv. Je geeft aan dat je er een tijdje uit hebt gelegen ivm de kinderen. Ik verwacht dus dat je een vrij lege cv hebt. Dit kan inderdaad afknappen bij sollicitaties. Misschien is het een idee om je cv heel anders in te gaan steken, dus in plaats van op basis van werkervaring/opleiding, meer op basis van je competenties.

Ik denk dat je moet werken aan de nee die je telkens krijgt. Daar moet zeker nog een slag te halen zijn! Stuur me een Pm als je mijn hulp wilt gebruiken.

Verder ben ik het met de rest eens: je bent goed bezig en je bent er bijna!!
quote:Louise70 schreef op 03 augustus 2016 @ 18:27:

Postnl zoekt bijna altijd bezorgers. Verdient goed. Uit eigen ervaring.Net nog even extra gekeken voor de zekerheid, in de wijde omgeving geen vacatures hier :(
Gastouder.
Schoonmaak adresjes zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven