Geld & Recht alle pijlers

Redelijke huurprijs

29-07-2015 14:31 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kan je vragen voor een kamer van ongeveer 9m2 gelegen in Amsterdam Zuid-Oost. (10 min fietsen van Arena)

Huurder moet alleen nog voor een bed zorgen. Kast e.d. zijn ingebouwd.

Woning heeft een luxe inbouwkeuken in aparte ruimte , mooie badkamer met bad ruime woonkamer(22m2) met voldoende ruimte om te werken en studeren.

Internet, televisie, gas, water, elektra inbegrepen.

Wasmachine en wasdroger beschikbaar

Huurder heeft eigen kamer en deelt de overige ruimtes met 1 andere bewoner.

Wat kan je voor hiervoor vragen? (persoonlijk dacht ik rond de 500 euro)

Wat is een redelijke huurprijs

Totaal aantal stemmen: 36

<400 (75%)
400-500 (22%)
500-600 (3%)
>600 Geen stemmen
Als jij dat redelijk vindt dan adverteer je voor die prijs. Merk je snel genoeg aan de reacties die je krijgt of het een redelijke prijs is.
350 tot 400 max

Je kunt dit overigens makkelijk zelf berekenen. Er zijn sites van de huurcommissie die via een rekenmodel laat zien wat je max kan vragen

Mijn huurder vroeg meer voor hetzelfde aantal meters. Dat mocht dus niet. Zaak van gemaakt en een hoop geld terug gekregen. Huisjesmelken mag niet
Ik had paar jaar terug iets soortgelijks voor 350 eur p/m

Geen bad in de badkamer maar wel centraler qua ligging.
Ik zou denken tussen de 500-600 euro? Maar is wellicht dan te hoog.
Voor dat geld huur je een heel huis. Je moet wel redelijk blijven, ook in Amsterdam
Voor 500 euro een heel huis huren in Amaterdam, op de vrije huurmarkt? Die mag je me aanwijzen.

9 vierkante meter is wel klein, dus t hangt ook van de grootte van de overige ruimtes af, maar als die inderdaad luxe en ruim zijn, vind ik ¤500 niet heel onredelijk.
450 zou ik doen, 500 is te duur.
10 km van het centrum?
Als alles verder echt relatief nieuw en luxe is en je het met 1 persoon moet delen zou ik rond de 450-500 gaan zitten.

Ik zou zelf meer aan 450 denken maar denk niet dat 500 heel onredelijk is.
Ik vind 500 euro voor 9 m2 erg duur klinken maar ik heb geen idee hoe de prijzen in Amsterdam zijn. Valt daar niet op te googlen?

edit: ja dus, kijk eens hier: https://kamernet.nl/huren/kamer-amsterdam%20zuidoost
Rekenhulp kamer
En doooooor!
Het is in Zuid-Oost! Heel ver van centrum. Is het echt al zo erg dat ¤500 normaal gevonden wordt voor een kamer daar van 9m2?
Ik vind het reteveel geld voor dat stadsdeel.
350 en absoluut niet meer.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Voor een kamer van 21 m2 in een nieuw, heel chic studentencomplex op de Zuidas bij WTC betaal je zo'n zeshonderd euro.

Zit een grand café met terras bij, lounge, wasserette, studieruimtes, op het dak een sportveld, huisarts/tandarts/fysio, beveiliging en huismeester.

Dan is 500 euro voor een kamertje in Zuid-Oost natuurlijk wel erg veel geld.
Je gaat echt geen 500pm krijgen voor een kamer in ZO hoor. Die mensen die 500 kunnen dokken gaan wel op 7m2 in het centrum zitten. Ik zou 300-350 zeggen, maar goed alle vrienden van mij die in ZO woonden die betaalden voor kamers rond de 16m2, in nieuwe appartementen (maar geen inbouwapparatuur of bad) zo tussen de 250 en 300 voor studentenwoningweb, en dat waren Amsterdammers. Die hoefden daar niet zo heel lang op de lijst te staan. 500 vind ik pokkeduur als je nog 10km naar de stad moet fietsen (of heb je het over Duivendrecht?).

Wij gaan 950 euro in de vrije sector betalen voor een woning van 120m2 met tuin, en dat ligt dichterbij de stad dan Zuidoost. Ook alles inbouw en badkamer met bad. Dus 500 euro zou ik nooit voor een klein kamertje neertellen.
wow ik schrik ervan nou snap ik wel dat het Amsterdam is maar 500 euro voor 9 m2 klinkt mij absurd duur in de oren maar ik heb totaal geen ervaring met huren in Amsterdam ..Ik zou het er niet voor over hebben.Ik woon zelf in Rotterdam en heb een huurhuis van een paar tientjes meer per maand maar wel 120m2. 350 zou voor mij de max zijn.
Voor in Zuid-Oost 500 euro??? Dat is wel heel duur. Ik zou ook 350 zeggen. In de vrije sector betaal je 800 a 1000 euro per maand voor een heel appartement binnen de ring. Ik heb zelf ooit een kamer van 10m2 verhuurd in de Jordaan en vroeg daar toen 375 voor.
Absurd bedrag voor Zuid-Oost! Weer iemand die een slaatje wil slaan uit de woningnood. Bah.
quote:Taralina schreef op 29 juli 2015 @ 16:19:

Absurd bedrag voor Zuid-Oost! Weer iemand die een slaatje wil slaan uit de woningnood. Bah.Ontspan, ik vraag niet voor niets de mening van anderen.
Ik denk ook dat 350 wel de max is.
300.
Misschien kun je beter mikken op jonge werkende mensen uit andere delen van Nederland die een baan hebben gevonden in regio Zuid Oost? En dus op stel en sprong moeten verhuizen en zo lekker dichtbij hun werk kunnen wonen? Dan is het wel makkelijk dat alles al is ingericht behalve een bed.
Ik zou op die afstand van het centrum eerder aan 350-375 euro denken, is wel piepklein, he, de eigen kamer. Aan de andere kant is het ook wat de gek er voor geeft. Je kan het ook proberen voor een hogere prijs en afwachten welke reacties er komen. Je kan altijd nog omhoog gaan (mits er geen kritische kandidaat tussenzit die je wijst op de precieze rekenmethodes rondom de hoogte van de huurprijs) als de belangstelling overweldigend blijkt.
Ik voel me zo moedellooos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven