Geld & Recht alle pijlers

Regels, kosten & invoerrechten per post

22-02-2010 12:19 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb heel het internet af gestruind maar ik kan nog steeds geen duidelijk antwoord vinden. Ik ben verhuisd naar het buitenland. En hier bevind zich een chinese walhalla markt met allemaal super leuke spulletjes. waaronder ook merknamaak. Een handje vol vriendinnen van mij zouden graag nep chanel tassen willen die hier verkocht worden. Deze zou ik dus kunnen opsturen naar nederland. Maar voordat ik dat doe wil ik heel graag weten of het mag, of tot welke hoeveelheid het toegestaan is. Wat de invoerkosten zijn. Wat er gebeurd als het niet mag en je gecontroleerd wordt etc?

Ik hoop desperate dat iemand van jullie het antwoord hierop weet.

Alvast heel erg bedankt
Serieus!?

Nee, naamakspullen zijn in NL verboden, en mag je dus ook niet invoeren.
Stuur je het als 'gift' dan wordt incidenteel gecontroleerd, maar tja als je tegen de lamp loopt... zuur: product vernietigd en vaak ook nog een boete voor de ontvanger.

Nepproducten invoeren is nu eenmaal verboden.
Overigens willen ze het wel eens door de vingers zien als je bv een namaak-tas meeneemt voor eigen gebruik, daar wordt doorgaans niet moeilijk over gedaan.

Maar opsturen per post mag dus niet.
Gewoon opsturen als gift. En niet alles in een pakje doen, maar elke tas apart verzenden.
Nee, het mag niet.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Natuurlijk, je vraagt ons hoe je de wet kunt omzeilen zodat je vriendinnetjes de blits kunnen maken met een gejat ontwerp.....
en ik vind het heel desparate dat je vriendinnetjes met nep-chanelletjes rondlopen maargoed dat is weer een heel ander vraagstuk
Waarom zou de ontvanger een boete krijgen? Als iemand mij dus een nep artikel per post kado doet (waar ik geen weet van heb) en ze ontdekken het krijg ik een boete??? dat is raar!

Maar goed ik zou het risico niet willen nemen en als je t wel doet doe het dan inderdaad per stuk. (en niet in een keer op de post doen) Het mag in ieder geval niet en of je het dan wel of niet wil is aan jou.
ach joh, zijn gewoon super leuke tassen. en tsja, als student kan je niet 2000 euro neerlappen voor zo een ding. Dan is de vraag of het desperate is om met een nep tas te lopen of dat het gewoon een tof model is. Beetje een eindeloze discussie.

Half nederland heeft er smaak na, wordt alleen niet over gepraat.

Wat ik wel heb gevonden via de douane website is dat je legaal als je vliegt 3 neppe dvd, 3 neppe horloges en 3 neppe overige artikelen mag meenemen. (wat dus schoenen tassen en kleding betreft)

maar hoe kan het dan dat marktplaats en ebay vol staat met neppe zooi? waar komt dat dan vandaan?
quote:mrsSam schreef op 22 februari 2010 @ 13:27:

ach joh, zijn gewoon super leuke tassen. en tsja, als student kan je niet 2000 euro neerlappen voor zo een ding. Dan is de vraag of het desperate is om met een nep tas te lopen of dat het gewoon een tof model is. Beetje een eindeloze discussie.

Half nederland heeft er smaak na, wordt alleen niet over gepraat.

Wat ik wel heb gevonden via de douane website is dat je legaal als je vliegt 3 neppe dvd, 3 neppe horloges en 3 neppe overige artikelen mag meenemen. (wat dus schoenen tassen en kleding betreft)

maar hoe kan het dan dat marktplaats en ebay vol staat met neppe zooi? waar komt dat dan vandaan?Ehhh, via de niet-legale weg?
quote:elninjoo schreef op 22 februari 2010 @ 12:27:

Gewoon opsturen als gift. En niet alles in een pakje doen, maar elke tas apart verzenden.Ja dat heb ik ook al eerder gehoord. misschien moet ik het maar gewoon uit testen. Ben ook niet van plan om dozen voor nepgoederen te verzenden. Dit is meer een "vriendendienstje"
Als je bent geemigreerd komen je vriendinnen wellicht vanzelf 'n keer jouw kant op en dan kunnen ze zelf ook nog 'n hoop leuks bij elkaar shoppen. Zelf ben ik niet zo van de tassen, maar heb ook heel wat nephorloges en shirts uit Azie mee naar huis genomen. Gewoon voor mezelf en als kadootje, niet om er in te handelen.
Als je student bent en je kunt geen dure tas betalen, moet je ook niet doen alsof. Als ik iets triest vind staan is het wel een nepartikel.
...
Dozen waar "gift"op staat worden steeds meer en meer gecontroleerd door de douane doordat overal op internet word geschreven dat dat de wijze is waarop dozen ongecontroleerd door de douane komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven