Geld & Recht alle pijlers

relatie uit, en samen een huis (bouwval)

08-10-2010 21:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Samen hadden we dit huis gekocht, 10 maanden later gingen we uit elkaar. Maar ja, het huis hebben we helemaal van boven tot beneden gestript (denk bouwval gezocht), met de bedoeling om het zelf weer op te bouwen.

Dus het is nu een stuk minder waard dan toen we het kochten.

Maar ex heeft geen zin om er nog iets aan te doen, en gaat liever op stap om te feesten.

Nu is er al een maand of 2 niks gebeurd in het huis. Ik wil graag weten wat ik kan doen, want ik zie het even niet meer.

Ik heb geen geld om een aannemer in te huren. Zelf kan ik wel een beetje, maar niet een heel huis bouwen!

Te koop zetten is ook lastig want dan blijf ik met een flinke schuld zitten, en ex wil het ook niet verkopen. (Wat ex dan wel wil mag joost weten)

Het huis staat op naam van ons beide.

Ik zit zelf een beetje te denken in de richting van , ex nog tot een bepaalde datum geven (kan ik dit in een contract ofzo laten vastleggen?) en anders het huis toch maar te koop zetten.

Of een stel vrienden heel lief aankijken en samen met hen, dan maar wat minder professioneel, het huis tot zover afmaken.

Wie kan mij tips geven, en wie weet of ik juridisch gezien iets kan doen?
Je kan het huis (jouw helft) aan hem te koop aanbieden voor de originele kostprijs. Iets beters kan ik niet verzinnen.
Dat is een behoorlijk vervelende situatie. Ik zou advies vragen aan een makelaar en het eventueel laten taxeren. Wellicht is het huis gestript nog best wat waard.

Mocht dat niet zo zijn, dan zou ik inderdaad met wat vrienden de boel verkoopklaar klussen. Niet leuk als je ex ondertussen in de kroeg hangt, maar een stuk rendabeler dan nietsdoen. Sterkte.
Het is niet jouw huis maar jullie huis en dat betekent dat er alleen iets mee kan gebeuren als jullie het daar samen over eens zijn. Komen jullie er niet uit dan kan het eventueel via een rechter worden beslist wat er nu moet gebeuren.

Ik snap dat de situatie erg lullig is, maar als jullie geen relatie meer hebben, dan kun je niet van hem verwachten dat hij zijn tijd en energie daar nog "kosteloos" insteekt. Als jullie samen besluiten dat het huis beter opgeknapt kan worden voor een betere verkoopprijs, dan zul jij dus de helft van die werkzaamheden voor je rekening moeten nemen.
Ik zou het voorstel van Cateautje doen. Wil hij dat niet, vrienden en familie optrommelen en met die dingen beginnen die jullie wel kunnen en hopen dat hij dan bijdraait (hij zal toch niet eeuwig met jou willen blijven wonen?)

Staat hij helemaal niet meer open voor gesprek?
@ Primabella: Nee, hij staat niet open voor een gesprek,

Zo raar, het is echt alsof ie een ander persoon is geworden.

Hij was altijd zo gevoelig en een echt lieve jongen.

Maar nu is ie zo koud en afstandelijk, ik herken hem gewoon

niet meer.

Hij wil er dus niet meer over praten, in het begin zei hij alleen

maar ‘dat wil ik niet’ of ‘dat weet ik niet, en nu zegt ie gewoon

niks meer als ik met hem wil praten en loopt hij weg.

Het is trouwens niet zo dat ik hem alles wil laten doen hoor,

ik wil zelf ook zo veel doen als ik kan, maar er zijn gewoon

zoveel dingen die ik niet kan.

We wonen nog niet in dat huis, omdat het dus nog helemaal

kaal is. We hebben nu beide een huurhuis waar we wonen.

Dat maakt het ook niet makkelijker, want ik zie hem bijna niet

meer en als ie wil kan hij zo de deur voor mijn neus dichtgooien

wanneer ik bij hem op de stoep sta.
Super fijn trouwens dat jullie met mij meedenken, want ik wordt er inmiddels een beetje moedeloos van!
ik zou alle hart inactie, help mijn man is klusser en dubbeltje op zijn kant aanschrijven..wie weet krijg je hulp?
Probeer hem anders te mailen met een voorstel, waarin je ook aangeeft dat jij (samen met jouw hulptroepen) jouw deel wilt doen.
quote:Juffie88 schreef op 08 oktober 2010 @ 21:50:

ik zou alle hart inactie, help mijn man is klusser en dubbeltje op zijn kant aanschrijven..wie weet krijg je hulp?Ook een goed idee.
Och..dat maakt het nóg moeilijker..wat een rotsituatie!!
Hebben jullie niet een setje gezamelijke vrienden, waarvan je iemand kunt vragen om te praten? Of zijn ouders?

En ik zou zelf denk ik bij de bank langsgaan waar de hypotheek is afgesloten. Zij hebben vast nog wel wat mogelijkheden, je zult heus de eerste niet zijn die dit meemaakt.
Jullie betalen nu toch ook allebei de helft van de hypotheek neem ik aan? Waarom zou hij door willen blijven betalen terwijl hij er niets voor terug krijgt? Kun je niet een aantal mogelijkheden voor hem op de mail zetten?

Mocht hij daar niet op reageren dan kun je altijd nog de rechtsbijstand of juridisch loket inschakelen.
wat een ellende..temeer omdat jullie beiden aansprakelijk zijn..voor de hele hypotheek..

Veel succes en sterkte to..meer kan ik er helaas niet van maken..sorry..
quote:esbee schreef op 08 oktober 2010 @ 22:10:

Hebben jullie niet een setje gezamelijke vrienden, waarvan je iemand kunt vragen om te praten? Of zijn ouders?

Dit inderdaad. Hij gedraagt zich super kinderachtig nu, dan maar naar zijn ouders!

En als hij echt niet wil praten toch maar een advocaat in de arm nemen. Het gaat wel om jouw geld nu!! Dus even de emoties opzij en je zakelijke ik laten spreken!

Veel sterkte, echt heel naar dit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven