Geld & Recht alle pijlers

Resultaat oogmeting topgeheim

26-11-2021 16:18 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee jaar weer ogen laten meten bij een nieuwe opticien omdat ik in de tussentijd ben verhuisd. Ik had de medewerkster gevraagd om mijn huidige bril ook te meten om daarna te kijken hoeveel ik achteruit ben gegaan. Daarna de meting van de opticien die echt niks wilde loslaten over wat mijn huidige sterkte nu is tenzij ik wilde betalen. Ze bleef heel vaag over hoeveel ik achteruit ben gegaan en dat het nu in het systeem staat.

Toen ik weer buiten was dacht ik: ik snap het van hun kant ook wel. Blijkbaar zijn er te veel mensen die zich laten meten en het dan online bestellen. Maar come on, ik wil kunnen weten wat er uit zo'n test is gekomen.

Ik moet binnenkort weer terug en vraag me af of ik bovenstaande kan zeggen of dat het blijkbaar zo werkt tegenwoordig. Vind het echt vreemd en krampachtig

Woooow hohohohoho wat een aannames allemaal! Ik ging voor een lenzenaanmeting en een nieuwe bril erbij. Ik moet terugkomen wanneer de lenzen binnen zijn en hopelijk het is montuur dat ik dan wil, die er vandaag niet was, alweer binnen.

Ooit als bijbaan bij een opticien gewerkt en daar kon je de sterktes zo meekrijgen, en was je nergens toe verplicht. Allemaal vrijblijvend. Daarom vroeg ik me af of er in de tussentijd zoveel is veranderd of heb ik gewoon een krampachtige opticien te pakken?
maloochem wijzigde dit bericht op 26-11-2021 17:28
23.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vraag gewoon wat kost om de uitslag vd meting te krijgen. Ik betaalde daar vorig jaar 25 euro voor. Prima bedrag, betaal ik bij de kapper ook. Koop je een bril dan gaat die 25€ er vanaf.
Dat lijkt me niet goed, als je op die manier klanten moet binden.
Alle reacties Link kopieren
Vrij klantonvriendelijk. Ja dat risico lopen ze, maar vergelijkbaar met schoenen passen in de winkel en ze online kopen. Dat risico heb je nu eenmaal als winkelier, ipv flauw te doen kunnen ze beter kijken hoe ze kunnen zorgen dat mensen liever fysiek bij hen kopen dan online.
Ik snap ze ! Als je de bril koopt, of de meting betaalt, krijg je de uitslag. Prima optie.

Tegenwoordig gaat menigeen direct naar het internet om daar een bril te bestellen
anoniem_406188 wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:24
0.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind betalen hiervoor wel gewoon.
Zijn er zeker halfuur meebezig geweest. Zou niet weten waarom dat gratis zou moeten.
La_Galette schreef:
26-11-2021 16:21
Vrij klantonvriendelijk. Ja dat risico lopen ze, maar vergelijkbaar met schoenen passen in de winkel en ze online kopen. Dat risico heb je nu eenmaal als winkelier, ipv flauw te doen kunnen ze beter kijken hoe ze kunnen zorgen dat mensen liever fysiek bij hen kopen dan online.
Weet je hoeveel tijd een gemiddelde meting kost?

Wel Wat anders dan zelf even je schoenen passen.
Alle reacties Link kopieren
Topgeheim?
Betaal gewoon voor die meting als je daar geen bril wil kopen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
26-11-2021 16:27
Topgeheim?
Betaal gewoon voor die meting als je daar geen bril wil kopen.
Dit.
Je hebt een dienst afgenomen
Je kunt toch betalen voor de meting? Dat is heel gebruikelijk. Het is gratis als je een bril afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Het werkt zo tegenwoordig, je betaald en krijgt het netjes in een envelop.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare actie, om naar een opticien te gaan zonder dat je daar iets gaat kopen.

Het lijkt mij logisch dat een opticien een oogmeting gaat doen nadat je een bril hebt uitgezocht.

En natuurlijk is het helemaal raar om een opticien een hele bak werk te laten doen zonder dat je daarvoor wilt betalen. Das echt naar en heel erg gierig.
Ik herken het niet. Toen ik hier de stad in liep en mijn ogen op liet meten kreeg ik gewoon de stand van zaken te horen zonder te betalen.
Olina schreef:
26-11-2021 16:39
Het werkt zo tegenwoordig, je betaald en krijgt het netjes in een envelop.
Ik (en mijn hele familie) draag al m’n hele leven een bril. Het is altijd zo geweest dat als je er mee naar een andere opticien wilde, dat je ervoor moest betalen. Nu is online de concurrent, maar vroeger was Hans Anders de concurrent van de zelfstandige opticien.
anoniem_407909 wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:42
13.93% gewijzigd
Blijkbaar is die optie haar niet geboden?

En dat is echt klantontvriendelijk.
Maar je weet zelf niet meer welke sterkte je de vorige keer had? Kan je elders nog eens proberen met idee dat je best wil betalen maar bij hen niet meer gaat doen?

Dus elders een oogmeting laten doen en vooraf vragen of er kosten aan zitten ect.
anoniem_404927 wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:44
Reden: Verkeerd gelezen!!!
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt aan een bedrijf dat nog klantenbinding heeft met jou om drie diensten:
1 )Nagaan oude sterkte dmv doormeten huidige bril
2) Opmeten huidige sterkte
3) Beide bevindingen vergelijken en bespreken met jou

Je verwacht dat dit alles gratis wordt gedaan en koopt hier ook niet direct een bril. Ik snap heel goed dat ze dit niet zomaar doen.
Het is vrij normaal als je hier een bedrag voor betaald hetgeen wat van de aankoop weer wordt afgetrokken als je daar inderdaad een bril koopt.
Is die optie jou niet aangeboden? Want dat zou wel logisch zijn. Als ze dat ook niet aanbieden vind ik het ook vreemd.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:43
10.81% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Arretjescake schreef:
26-11-2021 16:40
Ik herken het niet. Toen ik hier de stad in liep en mijn ogen op liet meten kreeg ik gewoon de stand van zaken te horen zonder te betalen.
En ben je toen elders een bril gaan kopen?
Tsja, logisch. De dienstverlening van opticiens is altijd bijzonder uitgebreid vind ik maar dat is natuurlijk allemaal wel gebaseerd op de aanschaf van een bril. Opticiens moeten ook ergens van leven. Logisch dat ze op een moment overgaan tot laten betalen voor een oogmeting als iedereen maar metingen laat doen zonder een bril aan te schaffen. Hun kennis, apparatuur, winkelpand is ook niet gratis verkregen ofzo.

Wel vind ik dat ze er vooraf duidelijk over moeten zijn. Oogmeting kost zoveel en is gratis als je een bril bij ons koopt.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
26-11-2021 16:41
Blijkbaar is die optie haar niet geboden?

En dat is echt klantontvriendelijk. Maar je weet zelf niet meer welke sterkte je de vorige keer had? Kan je elders nog eens proberen met idee dat je best wil betalen maar bij hen niet meer gaat doen?

Dus elders een oogmeting laten doen en vooraf vragen of er kosten aan zitten ect.
Ze schrijft zelf 'tenzij ik wilde betalen'. Ik vermoed dus dat die mogelijkheid er wel was.
Lariba schreef:
26-11-2021 16:42
Ze schrijft zelf 'tenzij ik wilde betalen'. Ik vermoed dus dat die mogelijkheid er wel was.
Ow, ik ben niet zo scherp vandaag. Dan had ik gevraagd wat het zou kosten inderdaad, weet je dat TO?
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
26-11-2021 16:41
Blijkbaar is die optie haar niet geboden?

En dat is echt klantontvriendelijk. Maar je weet zelf niet meer welke sterkte je de vorige keer had? Kan je elders nog eens proberen met idee dat je best wil betalen maar bij hen niet meer gaat doen?

Dus elders een oogmeting laten doen en vooraf vragen of er kosten aan zitten ect.
Ik lees in de OP dat die optie wel is geboden:
‘Daarna de meting van de opticien die echt niks wilde loslaten over wat mijn huidige sterkte nu is tenzij ik wilde betalen.’
chienandalou wijzigde dit bericht op 26-11-2021 16:48
Reden: Er komt ieder keer een streep door, ik moet ook naar de opticien.
1.27% gewijzigd
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Hier staat manlief in het systeem. Even ogen meten en met huidige bril(in systeem) vergelijken is gratis. Krijg je algemeen te horen sterkte verandert of niet, cilinder verergert of niet. Maar je krijgt geen bril recept mee. Wel een advies of je nieuwe glazen/bril nodig hebt of dat je in de praktijk het verschil niet merkt.

Maar ze zien ook dat hij er jaarlijks even laat meten (of bij klachten). En dat hij elke keer dat ze echt verschillen meten bij hun een nieuwe bril koopt. (2 ook een zonnebril).
Mogelijk zouden ze tegen jou ook alleen zeggen dat je sterkte is veranderd. (En dat je dan dus verder geen idee hebt welke kant op of hoeveel. Dan weet je precies genoeg zonder dat je er iets mee kunt.)
Ik vind het vooral een beetje dom van die opticien. Ze kunnen beter een bord ophangen met 'OOGMETING 25 EURO', dan weet iedereen maar waar ie aan toe is.
Chienandalou schreef:
26-11-2021 16:46
Ik lees in de OP dat die optie wel is geboden:
‘Daarna de meting van de opticien die echt niks wilde loslaten over wat mijn huidige sterkte nu is tenzij ik wilde betalen.’
Je bent mosterd. ;-)
Lady*Voldemort schreef:
26-11-2021 17:00
Ik vind het vooral een beetje dom van die opticien. Ze kunnen beter een bord ophangen met 'OOGMETING 25 EURO', dan weet iedereen maar waar ie aan toe is.
Zoiets ja.

En alleen gratis als service als je de bril/lenzen daar aanschaft maar dat niet promoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven