Geld & Recht alle pijlers

Rijk & eenzaam: Herkenbaar? Geen OP

04-05-2019 22:16 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:03
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.42% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
04-05-2019 23:45
Moet je wel zin in hebben, niet iedereen vindt reizen fijn, zeker als je problemen met je gezondheid hebt is het vaak fijner om thuis te blijven.
En wat heb je aan contacten onderweg die je daarna toch nooit meer ziet omdat ze ver weg wonen? Blijft toch wel erg oppervlakkig vrees ik.
Het merendeel wellicht wel maar er kunnen pareltjes tussen zitten. Iemand die ik slechts kon van een paar dagen gezamelijk op een ranch nodigde me 6 jaar later uit Halloween te komen mee maken in Tennessee. Was super tof en ze zijn van plan mij ook ns te bezoeken.

Maar als reizen niet je ding is zijn er toch ook wel hobbies die je rondom huis kunt uit voeren.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
04-05-2019 23:45
Moet je wel zin in hebben, niet iedereen vindt reizen fijn, zeker als je problemen met je gezondheid hebt is het vaak fijner om thuis te blijven.
En wat heb je aan contacten onderweg die je daarna toch nooit meer ziet omdat ze ver weg wonen? Blijft toch wel erg oppervlakkig vrees ik.
Je kunt zo langzamerhand weten dat voor Bulletje reizen de oplossing is voor alles.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
redbulletje schreef:
05-05-2019 00:03
Het merendeel wellicht wel maar er kunnen pareltjes tussen zitten. Iemand die ik slechts kon van een paar dagen gezamelijk op een ranch nodigde me 6 jaar later uit Halloween te komen mee maken in Tennessee. Was super tof en ze zijn van plan mij ook ns te bezoeken.

Maar als reizen niet je ding is zijn er toch ook wel hobbies die je rondom huis kunt uit voeren.
Dat is zeker leuk!
En als je iets zou willen wat je fysiek niet meer aankan doet geld wonderen.. ik zou taxi's nemen naar mijn beste vrienden die ik nu véél te weinig zie. En een auto kopen wat nu te duur is, en het mooie is dat je als je ergens heengaat en het is toch te druk (houdt mij vaak tegen, ik haat mensenmassa's) bel je zonder aarzelen weer een taxi, ben je zo weer weg én je kan gewoon een wijntje of cocktail drinken.

Met geld genoeg zou ik nu nog naar een tropisch land vliegen. Lijkt me ook wel fijn: niet op geld te hoeven letten maar gewoon gaan en staan waar je wil! Geen concertkaartje te duur, en dan natuurlijk in een privébox met bubbels kijken haha.
Nou ja, ik hoef niet bang te zijn dat ik niet weet wat ik met mijn geld aanmoet: ik zou gaan verhuizen naar een vrijstaand huis met een flinke tuin eromheen. Met eekhoorntjes ;)
En een zwembad, en een paard. En een stel honden. Maar verder hoef ik niks bijzonders hoor :hihi:
Alle reacties Link kopieren
hoe rijk noem je rijk, TO?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
05-05-2019 01:30
hoe rijk noem je rijk, TO?
Goede vraag want ik ben ook rijk althans ik voel me wel rijk. ;-D
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
04-05-2019 23:05
Bijzonder om te lezen dat je denkt dat die eenzaamheid komt, omdat jullie veel geld hebben.

Inderdaad. Zou het niet aan je 3 lichamelijke en 1 geestelijke stoornissen kunnen liggen dat je weinig onder de mensen bent?

Wat doe je om contacten te leggen en te onderhouden?

Bij een groot deel van mijn vrienden of kennissen heb ik geen idee of ze een erfenis hebben gehad of niet. Het boeit me ook niet.
Ik heb vrienden in de bijstand en vrienden met goede banen. Prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het er erg mee te maken heeft of je jezelf erg serieus neemt.
In vriendschappelijk kontakt is dat niet zo gezellig.
Als vrienden grapjes maken over hoe makkelijk je leventje is moet je daar proberen om te lachen. En zeggen: ja hoor, mijn leven is een peuleschil. Of ja hoor, ik en mijn rolstoel (loopstok of whatever) hebben het supermakkelijk.
Waarom zou je het zo zwaar maken?
En probeer je leven in het algeheel niet te zwaar te nemen.
Wordt wat luchtiger. Mensen reageren altijd op elkaar. Als jij zeer serieus reageert voelen mensen dat het niet zo makkelijk is om kontakt met je te onderhouden.

Het kan misschien best wat doen voor je als je wat meer leert over interaktie in de communicatie tussen mensen. En misschien cursus persoonlijke ontwikkeling gericht op groeien van je eigenwaarde
Als jij werkloos bent en alleen maar thuis hangt en niets doet, dan zou het ook kunnen zijn dat je niet zo interessant bent voor je omgeving. Daarbij schrijf je dat je van alles mankeert. Waaronder een angststoornis. Je komt de deur misschien nauwelijks uit?
Ik denk niet dat geld het probleem is, maar eerder hoe je in het leven staat.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
04-05-2019 22:41
Mijn man had een vriend van de middelbare school die hem niet meer wil zien omdat hij naar zijn eigen zeggen 'niks van zijn leven heeft gemaakt' en het te confronterend vind om met ons af te spreken omdat wij vermogend zijn.
Heel verdrietig. We zouden hem graag in ons leven willen. :(
Huh? Loop je dan te pochen ofzo? Gewoon bij elkaar op visite, een biertje doen en samen een film kijken (ik noem maar wat hoor) op de tv is toch niet confronterend?
Niet herkenbaar. Er werd in het begin weleens gevraagd of ik de studie van hun kinderen wilde betalen.
Het gaat vanzelf rustig worden en je moet er gewoon niet over praten en je leven leiden zoals jij dat wil.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een rijk geestelijk leven? Waar vul je je tijd mee, beleef je ‘avonturen’? Heb je verhalen te vertellen? Ontmoet je veel mensen tijdens je dagelijkse bezigheden? Ben je aangenaam gezelschap voor een ander, heb je interesse in hun leven?
Alle reacties Link kopieren
Je wilt graag iets "de schuld geven" van je eenzaamheid, en je denkt dat dit primair komt door de erfenis?

Tja, dan zit er maar 1 ding op, en dat is het geld weggeven aan een goed doel.

Heb je ooit uitgerekend of dat het geld wat jullie gekregen hebben voldoende is om de komende 50 jaar van te kunnen leven? Je moet namelijk wel heel erg veel geld op de bank moeten staan om dit te kunnen. En jij niet alleen. ook je vriend heeft zo veel geld zomaar gekregen.

Ik geloof dus eigenlijk helemaal niet zo veel van dit verhaal.

Jullie zullen vast wel geld geërfd hebben, maar zoveel dat dit voor een inkomen voor de komende 50 jaar zal zorgen? Dan spreek je toch over minimaal een paar miljoen.

En mocht het wel waar zijn, ga wat doen. Jullie hebben nu wel veel tijd voor vrijwilligers werk, een baan die je wel leuk vindt, etc etc De meeste mensen die echt rijk zijn werken namelijk gewoon.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Eenzaamheid komt in alle lagen van de bevolking voor, zowel onder mensen die weinig te besteden hebben als mensen met een goed gevulde beurs.
Ik vind dat je rare vriendschappen hebt als ze veranderen door het ineens hebben van meer geld dan dat je gewend was. Echte vrienden gunnen je dat gewoon, zonder gedoe. Tja, en wat is rijk? Toen man en ik samen begonnen was het krabben om rond te komen. We hadden toen vrienden die het financieel veel beter hadden dan wij, en mensen die net zoals wij de eindjes aan elkaar moesten knopen. Wij hebben het inmiddels veel beter, maar de vrienden van toen zijn er nog steeds. Wij hebben ook vrienden die nu minder te besteden hebben dan wij. Maar dan pas je je toch gewoon aan? Gaan we op stap met vrienden die het goed kunnen doen, pakken we een terrasje en gaan we uit eten. Met anderen nemen we de picknickmand mee. Allebei leuk en gezellig.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je eenzaamheid meteen te linken is aan een erfenis. Daar zit echt een stuk eigen gedrag in, en misschien vul je teveel in hoe een ander erover denkt. Gelijkwaardige vriendschappen hebben niets te maken met geld, is mijn ervaring. Als iemand je alleen aardig vind omdat je flinke bestedingsruimte hebt, is die persoon je vriendschap niet waard. Dan zou ik toch echt andere vriendschappen gaan sluiten!
19-Femke-86 schreef:
04-05-2019 22:30
Waarom denk je dat jullie rijkdom iets te maken heeft met het feit dat je weinig vrienden hebt?
Dat legt ze toch uit: jaloezie onder vrienden en klaplopers die om geld bedelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij daar dus niets bij voorstellen, dat échte vriendschappen veranderen door zoveel geld.

Ik heb een vriend van wie de vader ontzettend rijk is. Ja, hij hoeft zich niet druk te maken over hypotheken (sterker nog, hij wist helemaal niet wat een hypotheek was rond zijn 20e, want huizen betaal je toch gewoon met het geld dat je op de bankrekening hebt staan?), hij rijdt ook in de meest dure auto's, gaat op vakantie naar de meest exotische oorden een paar keer per jaar. En hij is als persoon gewoon een superleuke en attente vent. Oja, natuurlijk hebben wij ook wel eens verzucht dat het toch heerlijk is als je nooit over geld hoeft na te denken, maar dat staat los van onze vriendschap.

Jij schrijft dat je een angststoornis hebt, lichamelijke problemen en een stoornis waardoor alles harder aankomt dan het is. Hoe beïnvloed je angststoornis je vriendschappen? En hoe ben jij als persoon tegenover je vrienden? Ik heb namelijk echt een hekel aan mensen die zich bij alles wat ik zeg aangevallen voelen, waar je ieder woord op een weegschaal moet leggen omdat die ander zich misschien eventueel wel aangesproken voelt. Hoe ga je om met de lichamelijke problemen? Ben je iemand die veel klaagt? Of juist redelijk positief met af en toe een slechte dag?
Alle reacties Link kopieren
elske1975 schreef:
05-05-2019 09:17
Dat legt ze toch uit: jaloezie onder vrienden en klaplopers die om geld bedelen.
Ja, maar iemand die zich snel aangesproken voelt zal natuurlijk ook zaken snel op zichzelf betrekken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo'n slachtofferrol? Je bent zó zielig,, eenzaam, vertrouwt niemand, anderen azen alleen maar op jullie geld .....

Zoals al een paar keer is aangegevn: ga vrijwilligerswerk doen, dan heb je een daginvulling en het geeft je veel voldoening iets voor een ander te doen. Ondertussen leer je dan meteen andere mensen kennen die niets van jullie financiele situatie afweten, die je waarderen om wat en wie je bent.

Ga op een sportclub, zoek een leuke hobby waar je wat meer van wilt leren en ga daar cursussen in doen. Alweer: je leert andere mensen kennen die dezelfde interesse hebben als jij en die helemaal niet geinteresseerd zijn in jouw thuissituatie.

Heb je kinderen? Word actief op school: leesmoeder, help mee op knutselmiddagen, ga in de ouderraad of sportcommissie.

Kortom: stap uit je slachtofferrol en ga leuke dingen ondernemen. Je hebt de tijd en het geld cursussen, uitstapjes, reisjes, een dure sport te gaan doen. Praat niet over je geld, maar geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
of je vrienden hebt of een leuk sociaal leven ligt er niet aan of je rijk bent maar of je leuk genoeg bent voor je omgeving om sociaal contact te hebben. Ik denk dat je daar meer aan moet werken en niet het geld de schuld moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
05-05-2019 09:27
Waarom zo'n slachtofferrol? Je bent zó zielig,, eenzaam, vertrouwt niemand, anderen azen alleen maar op jullie geld .....
Die vrienden pakken het ook niet slim aan: ik aas altijd op het geld van mijn rijke vrienden, maar die hebben dat helemaal niet in de gaten.
Die denken dat ik ze echt waardeer om wie ze zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
ik heb geen rijke vrienden :cry: :cry: :cry:
Solomio schreef:
05-05-2019 10:39
Die vrienden pakken het ook niet slim aan: ik aas altijd op het geld van mijn rijke vrienden, maar die hebben dat helemaal niet in de gaten.
Die denken dat ik ze echt waardeer om wie ze zijn.
Slim! Werkt het?
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
05-05-2019 11:27
Slim! Werkt het?
Enorm. Ik loop echt binnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-05-2019 11:31
Enorm. Ik loop echt binnen.

Wil jij dan mijn dinnetje zijn? Kan ik ook binnenlopen :p :couple:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-05-2019 07:28
Huh? Loop je dan te pochen ofzo? Gewoon bij elkaar op visite, een biertje doen en samen een film kijken (ik noem maar wat hoor) op de tv is toch niet confronterend?
Daar hoef je niet voor te pochen, je ziet het wel aan het huis, de meubels, de kleding, dat mensen meer te besteden hebben dan gemiddeld.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-05-2019 12:04
Daar hoef je niet voor te pochen, je ziet het wel aan het huis, de meubels, de kleding, dat mensen meer te besteden hebben dan gemiddeld.
En dan nog?
Ik ken trouwens best wat mensen die rijker dan gemiddeld zijn en die lopen er echt niet bij als de koningin ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven